Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødningsflammer!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) vandhansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Efter at have haft min VW 69 (motor 43HK fra 92, 80k km) til mekaniker og at have løbet tør en enkelt gang, har jeg ved lave omdrejninger knald og faktisk blå flammer ud af udstødningen.

Det er lidt harley agtigt, og det ville jo være sjovt nok hvis det var meningen. :roll:

Hvad kommer det af?

Det er vel noget m ventiler/dyserne/kamrene og utilstrækkelig komprimering for det er jo en ufuldstændig forbrænding der først bliver antændt i udstødningen...

Kører jeg konsekvent over 2500 o/min og giver fuld gas så sker det ikke, men holder jeg i kø, og kører langsom bykørsel så knalder det godt.

Jeg har før indstillet på tomgangen op til 1000 o/min, da det her mekaniker fjols havde stillet den ned t stadard 4-500 omin uden at prøve køre, og jeg gik ud i tomgang.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For sen tænding?
Utæt udstødning?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vandhansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
for sen tænding for udstødningen er tæt!

men ved fuld gas sker tændingen perfekt, karburator? ventilindstillinger?
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Køre du med vaccom fordeler eller elektronisk fordeler?
Det lyder lidt som om at du køre med vaccom dog uden at have avanceringen i orden.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vandhansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
vacum!

min mekaniker siger det er fordi den kamrene tilsodet og det løser sig ved at rengøre...?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Start med at skifte mekaniker
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:2ce1e2afd6="Frank_Andersen"]Start med at skifte mekaniker[/quote:2ce1e2afd6]

ja de kan skiftes uden brug af værktøj (somregel)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) Ja og så start med at købe en Haynes manual til din bil, og lån den til den nye mekaniker.. Der kan han se tændingsindstilling, karburatorjustering osv osv..

Og du kan måske lære lidt selv også!.. :)
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vandhansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Naaa han var faktisk ikke så skidt igen. Det var blot karburatoren der skulle rengøres pga tilsodning...

ikke noget med ventiler altså...

Reply

You must log in to post.