Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  renovering af starter ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) PBJ Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I forbindelse med mit busprojekt er jeg nået til starteren. Den fungere sådan set fint, dog er det sket flere gange efter længere ture ( over 100 km ) at starteren "hænger" og skal have et dask med en sten/hammer for at den overhovedt vil køre. Jeg har fået at vide at det sikkert er kullene ? andre mener at det måske er relæet ?
problemet opstår kun efter længere ture og aldrig der hjemme ved mindre ture på Fyns land. Hvad kan det være ? Hvor kan jeg få reservedele til min starter.

Preben
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder som om det er relæet(hvis det er den lille runde dims "solenoid" på engelsk vi snakker om) Hvis den er kaput så skal den skiftes, men en rensning af mekanismen kan være nok. Så skil skidtet ad og rens det hele, smør de bevægelige dele og skift kullene.

I selve motoren er det der hvor kullene røre "akslen" der skal rengøres(også i rillerne) me lidt smergellærred. Kullen skal lodes på, og kan fås hos en auto-el mekaniker, eller anonsørene her på siden.

Mvh. TeddyC
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En starter der hænger på varm motor plejer at være fordi starterbøsningen i gearkassehuset er opslidt.
Vær i øvrigt forsigtig med at smøre. Smør de rigtige steder og med de rigtige smøremidler. Olie i bronzebøsninger og det rigtige fedt ved armene til indrykning af starterdrevet.
Den sidste stump aksel hvor drevet/tandhjulet sidder skal rent faktisk renses med benzin og må ikke smøres. Den er forkromet og er beregnet til at køre uden. Der ville samle sig støv fra koblingen hvis den var smurt. Derfor holder starteren også sommetider op med at virke hvis svinghjulspakdåsen er meget utæt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PBJ Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Takker for svar

Jeg får den skildt ad her i weekenden for at skifte kul og smøre. Frank hvad er det rigtige fedt til en starter ?

Preben
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er vist noget der ikke giver sig til at løbe selv om det bliver varmt.
Spørg f.eks. ved en Bosch forhandler eller autoelektriker
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Her er et godt link til solenoiden


http://www.aircooledtech.com/solenoid_repair/


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.