Er der effekt tab ved at kører me
:lol: :lol:
det var fanme en god bemærkning!!!
der er vist også mange andre ting, der er langt vigtigere, der gør bilen
hurtigere, som mange ikke udforsker! hjulopsætning, bur osv...
der er da masser af effekt at hente i en stinger, uanset motortype/størrelse- den giver da en masse street credibility- det er en super eyeturner og det lyder og ser ud som om man har noget at have det i selvom man ikke har det
stinger styrer
+ man sparer jo også en del kilo ved at bruge stinger = hurtigere bil.
mange bække små................ stor å ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
8) Det ER en god teori, men bippet betød bare at jeg ikke helt forstår den slags fine ord i så store mængder på så lidt plads.. :wink:
Nå men hvis det [i:18dc97a6db]er[/i:18dc97a6db] en god teori så kan jeg udvide den ved at fortælle at det der i virkeligheden betyder noget ved stingeren slet ikke er selve stingeren, men derimod den forsnævring(Dyse) stingeren sidder fast på.
Jeg har lige fundet et beregningseksempel frem, så hvis der sku være en techbuf et sted der ønsker at dimensionere sit stinger system til max flow så skal jeg gerne indscanne det til vedkommne.
R
ja tak, nu når vi er startet på alt det her, så kan vi jo lige så godt følge det hele vejen til enden....==== løsningen :lol:
Exhaust systems primarily aid intake flow by their manipulation of the combustion "sound wave". A sound wave creates a disturbance ahead of it and leaves one behind; such "positive" waves bursting from the exhaust port are followed by negative pressures. When the strongly-positive exhaust wave emerges from the end of a pipe, it leaves behind a negative-pressure tail, which then reflects back toward the port. If the length of the pipe is right, the negative wave will arrive back at the exhaust valve as the piston reaches TDC, thus further assisting in clearing the combustion chamber.
Sådan....cool tech-shit. Kan man læse om dette et eller andet sted så smid et par links op!
Og slutteligt: Stingers ser da pissefedtd ud. Det er da røv-ligemeget om den gir 2 eller ta´r to HK hvis ejermanden er på udkig efter fed lyd og street point.
Når buggyfolk kan køre rundt med alverdens lort af gamle motorcykeludstødninger til frit skue, så er det vel også helt i orden at et par friske drengerøve pepper udseendet på en fed type1.
Begge dele er jo endegyldigt et forsøg på at opnå anerkendelse og fisse. Og hvad er der galt i det? :D :D :D
Rune for president!!!!
Cheers
Kasper
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
Ja og apropos...
Jeg efterlyser stadig den "How to get some, in your Aircooler"..
Helst med billede-walkthrough...

Dare to be different
Plade, hvis det er DIN motor du snakked om. Ja så er den ikke lidt, man SKAM tunet.
Chr har prøvet med 3-4 forskellige potter og manifolder på kryds og tværs. Den dæmper (vidst nok A1) der sidder på nu gav ca 10hk fra en hans tidligere Dynomax dæmper.
Men en stinger til 150-300 kr, ja så er det jo bare at prøve.
[quote:4c47b96185="munken"]Sådan....cool tech-shit. Kan man læse om dette et eller andet sted så smid et par links op!
Og slutteligt: Stingers ser da pissefedtd ud. Det er da røv-ligemeget om den gir 2 eller ta´r to HK hvis ejermanden er på udkig efter fed lyd og street point.
Når buggyfolk kan køre rundt med alverdens lort af gamle motorcykeludstødninger til frit skue, så er det vel også helt i orden at et par friske drengerøve pepper udseendet på en fed type1.
Begge dele er jo endegyldigt et forsøg på at opnå anerkendelse og fisse. Og hvad er der galt i det? :D :D :D
Rune for president!!!!
Cheers
Kasper[/quote:4c47b96185]
Jeg har i hvert fald aldrig fået så meget fisse, som efter jeg er gået over til stinger!!!
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:d6c2187cda="Rasser"][quote:d6c2187cda="munken"]Sådan....cool tech-shit. Kan man læse om dette et eller andet sted så smid et par links op!
Rune for president!!!!
Cheers
Kasper[/quote:d6c2187cda]
Jeg har i hvert fald aldrig fået så meget fisse, som efter jeg er gået over
til stinger!!![/quote:d6c2187cda]
Vi kan nu konkludere følgende:
Med en stinger monteret er der mere muff til ejermanden. Og hvis Frankes priser holder så kan det endvidere konkluderes at, man får mere fisse med en stinger end man kan få sig for samme penge i Skelbækgade.
Yiehaaa for stingers!
Ude,
Flammedrengen
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
Jeg tror at efter et par timer med stinger, er man så ør at man ikke kan hverken høre , eller se, og derfor ender med at have sex med stingeren,og tror at det er en varm fis.. .
Bare min mening
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote:359f54c4ce="niels-erik"]Jeg tror at efter et par timer med stinger, er man så ør at man ikke kan hverken høre , eller se, og derfor ender med at have sex med stingeren,og tror at det er en varm fis.. .
Bare min mening
Hilsen Niels Erik[/quote:359f54c4ce]
Hehe...det må så være årsagen til at folk der har prøvet at køre med stinger, sværger til at de aldrig vil køre med andet :wink:
MIB Aalborg
Stinger udstødning
TIL SALG
Jeg har en sådan liggende - meget pænt og ikke ret gammel
den er orangemalet - men det kan jo laves om
hvad skal jeg have for den???
Kom nu - frisk bud. (men ikke skambud)
mvh
Arne `s blå buggy
a.dolleris@tdcadsl.dk
[quote:3411965fb7="Franke"]Plade, hvis det er DIN motor du snakked om. Ja så er den ikke lidt, man SKAM tunet.
Chr har prøvet med 3-4 forskellige potter og manifolder på kryds og tværs. Den dæmper (vidst nok A1) der sidder på nu gav ca 10hk fra en hans tidligere Dynomax dæmper.
Men en stinger til 150-300 kr, ja så er det jo bare at prøve.[/quote:3411965fb7]
Hej Frank
Ja det er min motor jeg snakker om, snakkede så sent som i går med Christian ang. det og han mener nu også at det vil gi hk men tage nogen nm.
Jeg har endelig fået opdateret min G-tech, så jeg burde kunne få lavet nogen målinger i morgen eller fredag.
Det er jo med at have de sidste hk med i posen, når man skal ned og lege med de store drenge på L
Det er bare på med stingeren! Bare lyden giver flere heste! Især på lørdag!