Vi må sgu hellere se at få lavet nogle flere "How-To" artikler herinde..
Her hvordan jeg sænker bagtøjet::
Først løfter man bagenden af bilen og stiller den på nogle solide bukke. Jeg sætter bukkene på torsionsrøret for at kune komme til torsionsdækslerne:
derefter pilles hjulene af, og de tre store bolte der forbinder fjederpladen og bagakselrøret, samt den nederste bolt i støddæmperen
Så løsnes håndbremsekablet ved håndtaget, og yderkablet trækkes lidt ud af rammen
[img2]http://www.gearheads.dk/droptherear03.JPG[/img]
-Derved kan man trække bagaklen bagud ud af fjederpladen:
Så fjernes torsionsdækslet, og fjederpladen vippes ud over "stoppet" med en stor skruetrækker:
Så kommer den herned:
Nu er torsionsfjederen ikke spændt mere, og før man trækker fjederpladen afmåler man en afstand op til et tilfældigt punkt i inderskærmen. (og skriver det ned, ellers glemmer man..!)
Dette gør man for at have et udgangspunkt at gå ud fra.
Som I kan se har jeg ca. 23,5cm op til undersiden af kuglestykket..
så piller man fjederpladen af og hiver torsionsakslen ud. Der er 40 splines i den ene ende af akslen og 44 i den anden ende.
Ved at prøve lidt frem og tilbage kan man justere højden stort set som man vil.
Jeg vil have sænket den ca 4cm, og her kan i se at jeg har fået fjederpladen på igen og målet som jeg tog før er nu 19,5cm, hvilket giver 23,5cm - 19,5cm = 4cm sænkning
nu skal torsionsdækslet på igen, og så kommer problemet: man kan ikke umiddelbart få fjederpladen op på "stoppet" igen, -det man gør er at man får sat skruerne løst i torsionsdækslet, løfter enden af fjederpladen med donkraften indtil fjederpladen er drejet op over stoppet, og derpå endeligt spænde torsionsdækslet til
Derefter er det så bare at skrue det hele sammen igen, og derpå lave den anden siden
BEM
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707