Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  How-To: sænkning (justering) af bagtøj

Tags:

(permalink) ROEN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu vi er i gang.

Vores sidder uhjælpeligt fast.
Fjederpladen kan end ikke trækkes ud, så den kan gå forbi stoppet.

Er der nogle gode ideer til hvordan vi kommer videre - hvad kan løsne dem, ud over rå og brutal vold - og kan delene holde til det ?

pft

Rolf
-------------------------------------------
VW Klub Nord
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kommer der billeder af denne HOW TO igen.??

står og skal igang med det tirsdag

Vh Henrik

(permalink) lyder Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Man kan se billederne ved at kopiere linket fra "Http:" frem til "JPG" åben et nyt browser vindue og kopier linket ind.

Eks. http://www.gearheads.dk/droptherear01.JPG

Når du vil se det næste så kan du nøjes med at rette ...01.jpg til ...02.jpg osv...

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) Brian W Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er det præcist man skal "dreje"... er det fjederpladen eller torsionsakslen, for at sænke bilen..?

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan justere fjederpladen og torsionsakslen alt efter hvilken højde du vil have på bilen. Tit er det nok bare at justere fjederpladens splines og så lade torsionsakslen blive hvor den er!

Husk at måle afstanden fra fjederpladen til et fixpunkt inden du begynder at splitte det hele fra hinanden.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det du ændrer er jo egentligt forspændingen på fjederen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Strålerne på torsionsakslen er ikke samme størrelse i begge ender så dvs. at du kan kombinere dig til den ønskede sænkning ved både at justere for inden og for uden. Jeg mener at de yderste stråler ved fjederpladen er de groveste og dermed giver den største sænkning pr. "hak" i forhold til de inderste. (men jeg kan huske forkert og i det tilfælde er det omvendt)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Brian W Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I skal have tak for svarene, det skal jeg nemlig igang med imorgen så det er rarest at være helt sikker på hvordan og hvorledes....

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal igang med at hæve min til syn (de bryder sig jo ikke om negative hjul)..

Vil det sige at hvis torsionsstangen ryger med ud, så er man på røven.. jeg regnede med, at man bare fandt et sted den passede inde i "røret", og så flyttede man bare fjederpladen nedad (for at hæve)..

eller gør jeg det mere forvirrende end det egentlig er..

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

som de skriver så find et fix punkt...kommer det hele ud så er det ikke så alvorligt. Så kan du passende lige give strålerne en tur med stålbørsten og smøre dem godt med fedt. Det er kun første gang de kan binde lidt ved afmontering.

Det er muligt du må hive det af et par gange indtil de har samme højde i begge sider...men fixpunkter er din ven :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Men hvordan laver jeg et fix punkt ved torsionsstangen.. forstår godt det med fjederpladen og tommestokken.. hvis den ryger med ud, så får man jo ikke lavet et fixepunkt..

(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvordan ved jeg præcist hvor torsionsstangen skal sidde... er det bare at prøve sig frem..

(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har lige rodet med det igår, og ja det er og prøve sig frem.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skulle stangen falde ud sætter du den bare i igen, sætter fjederpladen på og måler ud fra dit fixpunkt. passer det ikke kan du jo enten tage fjederpleden af og vippe den op/ned eller tage stangen ud og dreje den et tak op/ned.

Prøv.....det er ret simpelt

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Airhead Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Eller køb færdigt-sænkede fjederplader.
http://www.red9design.co.uk/type1.htm
MVH - Johnny

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Spild af penge...

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Airhead Member
Skrev for 15 years siden | | | |

...Spild af penge...okay, det skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg hæftede mig mest ved det de påstår:
"The ultimate rear ride quality. Stock ride quality and carrying capacity is maintained. Why spoil your ride buy being a cheap skate and turning the spring plates its rubbish and we all know it is….move on!"

Hvis jeg ka' køre 2" sænket med "STOCK RIDE QUALITY", ja, så synes jeg at 850 DKR + lidt fragt, ku' være det værd!!

Jeg kan dog ikke lige regne ud hvorfor disse sænkede fjederplader sku' gi bedre køre-komfort end den traditionelle måde at sænke på....er der en af jer der har forstand på dette der ka forklare mig forskellen?
MVH - Johnny

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg kunne vildt godt tænke mig at få nogle billeder af hvordan... nogle der kan hjælpe... så send dem til Danikristiansen8600@hotmail.com hvis i ikke magter at oploade dem...

Mvh Dani

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) sigaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.meyersmanx.com/garage/garage_suspend.htm

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De justerbare arme skal jo stadigvæk monteres - rigtigt -)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bfp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej vwmorten ! (eller andre)

Ku' vi ik' få fikset så der kommer billeder på denne guide ?
Det vil gøre det lidt nemmere :)

Mvh Bjørn

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har så skilt det ad uden fiks punkter... kan man ik sætte dem så de bare sidder ens ud for fx. stoppet og så står bilen lige og så er det bare det med højden... og det ville gøre det nemmere med billeder på tråden...
Mvh Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

brian kig lidt længere oppe der står hvordan du får billeder på

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har prøvet nu men syntes ik at jeg kan få det til og virke med billeder...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo Brian. De fleste gør åbenbart som du. Med et fikspunkt. Et sigtepunkt hvor man så sætter dem ens.
Jeg bruger en gradmåler på svingarmen/fjederpladen. Vinklen, i grader, skal så ses i forhold til en vandret tunnel. Hvis bilen står med bagenden på to bukke, kan man blot måle vinklen på tunnelen og så trække fra eller lægge til.

En ændring på én grad hæver/sænker ca. 6 mm. Jeg tror faktisk det er små 7 mm.
Og så kommer det indviklede. For fabrikken snakker ikke om "et hak op eller ned"
Et hak frem inderst og et hak tilbage yderst, giver en ændring på 50´ (50 minutter) Der går 60´på én grad. Det vil sige at det mindste du kan ændre højden med er 50´.
Hvis du vil sænke 10 grader (lidt over 60 millimeter) Så skal du sænke den 10 grader. Så hvis du spørger en mand ned fra Werket, så vil han sige at du skal 10-12 hakker frem og 10-12 tilbage. Foruden og forinden :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.