http://www.partsemporium.co.uk/LOWERINGINFOHOWMANYSPLINES.htm
kopier det og hæng det i værkstedet det er guld værd
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
http://www.partsemporium.co.uk/LOWERINGINFOHOWMANYSPLINES.htm
kopier det og hæng det i værkstedet det er guld værd
hej frank... endelig noget man forstår lidt af.. men man skal vel stadig have et udgangspunkt, eller ville det godt kunne være en tunnel i vage, og så skal man så bare kende det antal grader som man skal sætte armen i eller...? undskyld de mange dumme spårgsmål, men syntes lige det der er lidt kringlet...
Mvh Brian
En type1 er fra Werket forspændt 20-22 grader, lidt efter model. Men det ligger der omkring.
kan ikk se billederne mere :S
Det er også et fire år gammelt indlæg -
og?:S
Ja så er internettet jo en underlig størrelse. Måske den server hvor billederne lå ikke kører mere ?:S
Kan vi få billederne tilbage i dette indlæg eller er det ikke muligt?
Jeg bliver lige nødt til at lige puste lidt liv i denne ellers udmærket tråd igen. Jeg skal have hævet bagenden af en 69´er type 1 med ca 3-4 hakker... Er det lige til? Dvs bare følge tråden og så dreje torsionsakslen den modsæatte vej? Eller er der nogle problemer man løber ind i ved at hæve bagenden, som man skal være forberedt på (bortset fra at få skidtet løsnet...)? Har fået at vide at man allerde få en noget hjulbenet look ved hævelse af 2 hakker? Nogen der har noget erfaring med det?
Og hvem ved hvilken størrelse bolte holder torsionsdekslen? Kunne godt tænke mig at købe et nyt sæt før jeg går igang (måske lidt længere end de originale)... / Maik
Hmmm, kan se at der har været nogen som har spurgt ind til lige det med "hvordan er det så med at hæve bagenden" tidligere i tråden, men synes ikke at der kommet noget endlig svar på det. Er der virklig ikke nogen der har erfaringer med det?
De springplates der er lidt nede på denne side mon ikke man kan få dem til at hæve hvis man bytter højre ud med venstre ?? http://www.red9design.com/type1.htm
jo hvis du vil ha din svingaxel til at stå med skrå baghjul udaf foroven..
Den artikel Sigaard henviser til handler om at hæve, men kan også bruges til sænkning.
http://www.meyersmanx.com/garage/garage_suspend.htm
Det med at skære i fjederarmen Sharling henviser til, er nødvendigt hvis man vil hæve mere end det stop armen skal "brækkes" ud over tillader. Det svarre til det hjulene falder ned når man løfter bilen. Men som nævnt vil hjulene komme til at være skrå ud af, lige så meget som de er ind ad når man sænker.
Når man hæver øger man også forspændingen så det blive sværre at samle.
TeddyC
Jeg står med en ny renoveret bund der blev skilt ad for længe siden. Intet blev målt op eller markeret, og nu skal jeg så igang med at montere torsions stænger og bærearme og vil gerne lave det i org højde. De 20-22 grader forspænding der bliver talt om, er det ved vandret bund i forhold til bærearmen ?
Eller kan der virkelig passe at man må prøve sig frem og tilbage, med det resultat at når så karrosse,motor osv blir monteret på bunden, så kan man temlig sikkert lave det hele om.
/John
Bunden af fjederpladen skal ca. Være en centimeter forbi bundstoppet i hængende stand.
Mvh Claus
Over eller underside af bundstoppet??
Øh forstår ikke helt.
Men bunden af fjederpladen skal bukke ud over bundstoppet. Så når vægten kommer på vil fjederpladen komme på plads igen.
Den metode må være en grov-justering. Har ellers lånt en meget fin grad måler til formålet, og vil helst kun lave det en gang da alt er nymalet.
/John
Lowering the rear suspension in English BUT with pictures
http://www.volksworld.com/tech-guides/vw-diy-guides/lowering-rear-suspension-on-a-vw-beetle-27398
You must log in to post.