Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  How-To: sænkning (justering) af bagtøj

Tags:

(permalink) Søren Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://www.partsemporium.co.uk/LOWERINGINFOHOWMANYSPLINES.htm
kopier det og hæng det i værkstedet det er guld værd

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej frank... endelig noget man forstår lidt af.. men man skal vel stadig have et udgangspunkt, eller ville det godt kunne være en tunnel i vage, og så skal man så bare kende det antal grader som man skal sætte armen i eller...? undskyld de mange dumme spårgsmål, men syntes lige det der er lidt kringlet...
Mvh Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En type1 er fra Werket forspændt 20-22 grader, lidt efter model. Men det ligger der omkring.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Z Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan ikk se billederne mere :S

-------------------------------------------
Mail: stigza1985@hotmail.com
SMS: 61605959
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er også et fire år gammelt indlæg -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Z Member
Skrev for 13 years siden | | | |

og?:S

-------------------------------------------
Mail: stigza1985@hotmail.com
SMS: 61605959
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja så er internettet jo en underlig størrelse. Måske den server hvor billederne lå ikke kører mere ?:S

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Brian W Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan vi få billederne tilbage i dette indlæg eller er det ikke muligt?

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg bliver lige nødt til at lige puste lidt liv i denne ellers udmærket tråd igen. Jeg skal have hævet bagenden af en 69´er type 1 med ca 3-4 hakker... Er det lige til? Dvs bare følge tråden og så dreje torsionsakslen den modsæatte vej? Eller er der nogle problemer man løber ind i ved at hæve bagenden, som man skal være forberedt på (bortset fra at få skidtet løsnet...)? Har fået at vide at man allerde få en noget hjulbenet look ved hævelse af 2 hakker? Nogen der har noget erfaring med det?
Og hvem ved hvilken størrelse bolte holder torsionsdekslen? Kunne godt tænke mig at købe et nyt sæt før jeg går igang (måske lidt længere end de originale)... / Maik

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Hmmm, kan se at der har været nogen som har spurgt ind til lige det med "hvordan er det så med at hæve bagenden" tidligere i tråden, men synes ikke at der kommet noget endlig svar på det. Er der virklig ikke nogen der har erfaringer med det?

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

De springplates der er lidt nede på denne side mon ikke man kan få dem til at hæve hvis man bytter højre ud med venstre ?? http://www.red9design.com/type1.htm

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jo hvis du vil ha din svingaxel til at stå med skrå baghjul udaf foroven..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den artikel Sigaard henviser til handler om at hæve, men kan også bruges til sænkning.

http://www.meyersmanx.com/garage/garage_suspend.htm

Det med at skære i fjederarmen Sharling henviser til, er nødvendigt hvis man vil hæve mere end det stop armen skal "brækkes" ud over tillader. Det svarre til det hjulene falder ned når man løfter bilen. Men som nævnt vil hjulene komme til at være skrå ud af, lige så meget som de er ind ad når man sænker.

Når man hæver øger man også forspændingen så det blive sværre at samle.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg står med en ny renoveret bund der blev skilt ad for længe siden. Intet blev målt op eller markeret, og nu skal jeg så igang med at montere torsions stænger og bærearme og vil gerne lave det i org højde. De 20-22 grader forspænding der bliver talt om, er det ved vandret bund i forhold til bærearmen ?
Eller kan der virkelig passe at man må prøve sig frem og tilbage, med det resultat at når så karrosse,motor osv blir monteret på bunden, så kan man temlig sikkert lave det hele om.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Bunden af fjederpladen skal ca. Være en centimeter forbi bundstoppet i hængende stand.
Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) SJN Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Over eller underside af bundstoppet??

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Øh forstår ikke helt.
Men bunden af fjederpladen skal bukke ud over bundstoppet. Så når vægten kommer på vil fjederpladen komme på plads igen.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den metode må være en grov-justering. Har ellers lånt en meget fin grad måler til formålet, og vil helst kun lave det en gang da alt er nymalet.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) English Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Lowering the rear suspension in English BUT with pictures

http://www.volksworld.com/tech-guides/vw-diy-guides/lowering-rear-suspension-on-a-vw-beetle-27398

-------------------------------------------
Richard 23907176 tunstall_rb (AT) yahoo.com Aalborg (English)
Facebook : Richard Tunstall Aalborg
(permalink) Biffo Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Et forslag:
http://www.buggyforum.dk/viewtopic.php?f=10&t=659


Reply

You must log in to post.