bobbel cab årg 68 bag hjul vælter ind under bil foroven så de slides på indersiden tror ikke den er sænket ser rimeligt original ud
hvorfor og hvordan kan man få den ud igen
(permalink)Søren RasmussenMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Enten er den sænket, ellers kan det være gummiet ved torisons fjederne der er slidte...
syntes ikke den ser lavere ud end vores 1303 årg 74
men hvis den er sænkes er der så noget at gøre hvis den ikke skal op på plads..tænker camperchims eller noget??
(permalink)Søren RasmussenMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Nu kører en 1303'er også med IRS bagtøj, og ville ikke krænge dækket så meget ved sænkning som din 68'er...
[quote:ada8ad6448="kaspersen"]syntes ikke den ser lavere ud end vores 1303 årg 74
men hvis den er sænkes er der så noget at gøre hvis den ikke skal op på plads..tænker camperchims eller noget??[/quote:ada8ad6448]
nej detsvære. os byggy folk har samme problem hjulene bliver skævt slidt (løsningen er dog at bytte højre dæk med venstre, uden at flytte fælgen vel og mærke)
(permalink)kubelsvinetMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Stængerne har det med at blive trætte og så kan den godt hænge lidt.
Du kan vælge at hæve den eller er du doven kan du sætte coiloverdæmpere på, (hæver ca. 5 cm og jeg har et par til salg)
Der er vidst også noget med at stængerne er ekstra bløde der sidst i 60'erne.
sorry glemte log in hvorfor fisen virker det autolog ikke altid.....
(permalink)kubelsvinetMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Du hæver/sænker den ved at flytte torsionsstængerne frem eller tilbage i strålerne. Prøv at søge på det da der allerede er gode beskrivelser i andre oplæg.
Coilovers hæver den 0-5cm da de har en fjeder der kan indstilles.
Den kan godt synes med coilovers.
Dem jeg har er nye og kan blive dine for 600,- leveret i Vejle:
Stop stop! Coiloverdæmpere er en dårlig løsning på et simpelt problem! Din bil fejler sikkert ikke noget. Hvis du syntes du har en problem med den er for lav så hæv den. Få en der ved lidt om gamle vw
------------------------------------------- My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink)kubelsvinetMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Du har ret Danborn. Det er bedst at hæve den.
Lige en bemærkning til Mortens how-to:
Når du krænger fjederpladen ud over stoppet er det en god ide at have en donkraft under pladen, for der er sgu smæk på.
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Den bør ikke slide dækkene forkert selv om den har noget negativ camber bagpå. Spidsningen skal passe. Den skal vist rent faktisk sprede lidt.
Den bør have 1,5 grad negativ camper bagi, ubelastet, ellers kører den ad helvede til, sidevindsfølsom og ustabil.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
den kører fint ud af vejen men dækkene er altfor brede til de smalle fælge har fået std. str. hjem skal have dem mont så må vi se hvordan den kører. men de dæk der sidder der nu de er meget slidte indvendigt..
Prøv at tage et billede af den bagfra, så er det nemmere at fortælle dig om den står "normalt"..
Og ellers så tjek, som Frank skriver, hjulenes toe in/out - altså spidsning/spredning.
Det er meget simpelt faktisk. Hvis du har en bil med negativ camber (som din), så vil hjulene gerne styre indad mod midten af bilen. Det kan sammenlignes med hvis du går med en cykel og vipper den til siden, så drejer den. Ergo skal hjulene sprede lidt for at modvirke cambervinklen.
Og det er selvfølgelig omvendt hvis man har positiv camber.
Nu kan det selvfølgelig ikke undgåes at dæk der træder "skråt" på vejen bliver slidt lidt skævt, men det plejer ikke at være voldsomt, hvis ellers spredningen passer.
Er der nogen der har tricks til at måle toe in/out bagpå? Det ku være rart at kunne tjekke, når man nu hæver sænker bilen.
Har hørt lidt om nogle rør, hvor det ene passer ind i det andet og en skrue til at spænde, og man så måler mellem hjulene henholdsvis for og bag på dækket. men har ikke prøvet det endnu..
(selvfølgelig er det nemmere og bedre at køre på værksted, men lidt krejler er man jo altid)