Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Aflæsning af tændrør

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nogle som har en hjemmeside hvor man kan se tændrør med forskellig forbrænding + årsag til den forbrænding.

Jeg har fundet den her, men synes ikke den er så god.
http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/faq/faqread2.asp

Mine tændrør er nemlig lidt sorte som på billede nr. 2. For fed blanding, ikke?
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg syntes da at det er meget tydelige fotos.
Jo det er nok en for fed blanding, men hvis det ikke give problemer ellers, så lad være med at pille ved dine dyser. En for mager blanding kan brænde hul i stemplerne.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jever64 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ok det er da i karb man skal stille det hvis den er for fed ik?? erik
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
JO, der sidder dyserne .
Hilsen Niels Erik
Ps Jeg hedder ikke erik eller niels, men Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jever64 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
sorry :-) men takker har du et link hvordan man lige gør ... tak for hurtigt svar
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:770cbb7428="niels-erik"]Jeg syntes da at det er meget tydelige fotos.
Jo det er nok en for fed blanding, men hvis det ikke give problemer ellers, så lad være med at pille ved dine dyser. En for mager blanding kan brænde hul i stemplerne.
Hilsen Niels Erik[/quote:770cbb7428] Ja, men ville gerne have en der mere detaljeret. Ved skam godt hvad der kan ske med en mager blanding, har haft knallert :D Så længe blandingen er fed sker der ikk rigtig noget men jeg synes ikke den kører optimalt når den får nogle omdrejninger, den mister nærmest kraft. Den skyder ikke så det må ikke være helt hen i vejret. Kan man lave en CO måling på sådan en gammel vw med weber?
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er ikke nødvendigt, skru din dyse ud og aflæs det nummer som står på den, hvis din blanding er for fed, køber du en dyse som er 5 nr. mindre, og prøver igen. Hvis din blanding er for mager, køber du en lidt større dyse.
Gem de dyser du skifter, senere kan det være rart at have nogle forskellige dyser liggende.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
En CO måling afslører meget mere end "gefühl", så det kan klart anbefales.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:79a5539f55="vwanders"]En CO måling afslører meget mere end "gefühl", så det kan klart anbefales.[/quote:79a5539f55]
Så vil jeg gøre det...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Transporter1968: Jeg tror at du blander noget sammen, Hvis dine tændrør er sorte er det dit tomgangs system som er for fedt, det er jo der (op til ca 80kmt) du køre mest. Men hvis du taber pusten ved fuld gas, er din hoved dyse M
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
øhh...de er sorte efter hårdkørsel. Ved godt at man primært kører på tomgangssystemet. Har læst alt hvad Frank A har skrevet okm dysning og som jeg skriver er det somom den mister trækket, den drukner ikke. Man kan jo stadig måle CO når den får fuld hane. Så det er nok bedst at se hvor den kører fedt og hvor den kører fattigt på den måde.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det med at aflæse tændrørsfarven kan man kun bruge efter længere tids kørsel med 3/4 til fuld gas.
Glem det. Spild af tid og fare for at ødelægge gevind i varme topstykker.
Kør i rullefelt, som Anders siger. Eller ihvertfald med en CO måler ude på vejen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.