Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  omdyssning af karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har en 1914 motor, med en enkelt karburator, er der ikke en (her i nærheden af Kbh.) som gidder hjælpe mig med at dyssen den om?

Michael 40701193
Myc-dk@snaps.dk
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har ikke lige så meget styr på det der med karburatore :wink: jeg kan saktens få startet motoren op, og den kører fint, men den kan ikke køre i tomgang.
Dennis fra BugService har fortalt mig, inden jeg byggede motoren, at karburatoren skulle dysses om. karburatoren er en Solex pict 31. "Er min Karburator alt for lille" :?:
Da Dennis er på ferie, håber jeg at der en anden der kan hjælpe mig med at få den til at køre ordenligt. (jeg har i øvrigt heller ikke stillet tænding, da jeg ikke har en tændings pistol
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har en tændingspistol. Har du de nye større dysser så er det vel bare at prøve dig frem.
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du kommer til Gentofte i morgen, må du gerne ta' pistolen med. Jeg har ingen dysser :(
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror jeg har en Solex 34 pict 3 der har været monteret på en 1600 den skal jeg først bruge når min/din 1600 er køre klar så den kunne jeg osse tage med hvis det er. Så kunne vi evt prøve med dysserne fra den
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er bare en aftale, vi ses i gentofte
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
du kan lige så godt skifte indsugningsmanifold og karburator til 1600 modellen med det samme, alt andet vil være helt hen i vejret.

du har lavet den om til 1914 for at få flere heste, så der er vel ingen grund til at køre med den mindste karburator man kan finde.

og så prøv at gå et par størrelser op i hoveddyse, måske også brue en tomgangsdyse str. 60

men rør slet ikke ved karburator før du er sikker på at ventiler og tænding er perfekt.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvad er forskellen på en 1300 og 1600 manifold?

/Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
den har større diameter og flangen til en pict 34 (1600 karburator) er anderledes ifht en pict 31 (1300 karburator)
der er også forskel på endestykkerne 1300 hhv 1600
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det behøver ikke være størrelsen på dyserne der gør at den ikke kan gå i tomgang. Det kunne bare være snavs.
Men byg den nu først om til 1600 dele og tag den derfra.
Eller sæt Kadrons på først som sidst. Den effekt og kørbarhed du opnår i forhold til std. karburator kan ikke købes for penge.
Men så bliver der bare endnu flere dyser der kan komme snavs i. Ja livet er ondt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Et komplet sæt Kadrons købes 8)

Reply

You must log in to post.