Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber idf + Co måling?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad er de idelle tal for den rette forbrænding? 1-3 %?

Nogen som ved hvad F 19 emulsions rør er godt til? Ræs? Gade? Crusing?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
CO 0,5 %
CO2 14,5 %
O2 0%
HC 1-10 ppm
Før kat.
Efter kat:
CO 0.003 %
CO2 16 %
HC 0-1 ppm
O2 0%
Lambda 1,000

Disse tal er nok "ideelle"
Men på en luftkølet VW vil du nok komme ud med:
CO 2,5-4%
CO2 11-12%
HC 250-1200 ppm

Tynde rør med få huller giver fed blanding. Tykke rør med mange huller mager blanding. Sagt meget generelt og kort. Det er en videnskab for sig.
Men emulsionsrøret har ingen betydning i tomgang
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:42f0435640="Frank_Andersen"]CO 0,5 %
CO2 14,5 %
O2 0%
HC 1-10 ppm
Før kat.
Efter kat:
CO 0.003 %
CO2 16 %
HC 0-1 ppm
O2 0%
Lambda 1,000

Disse tal er nok "ideelle"
Men på en luftkølet VW vil du nok komme ud med:
CO 2,5-4%
CO2 11-12%
HC 250-1200 ppm

Tynde rør med få huller giver fed blanding. Tykke rør med mange huller mager blanding. Sagt meget generelt og kort. Det er en videnskab for sig.
Men emulsionsrøret har ingen betydning i tomgang[/quote:42f0435640]
1000 tak Frank. Så har jeg noget at skyde efter i morgen!
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er målene fra i dag:
CO 3,25
CO2 6,30
HC? 1500-1600 ppm

Er det helt hen i vejret Frank?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er det en std. knast så dur det ikke. Din CO2 er for lav og dit uforbrændte benzin (HC) er for høj.
Men med en tuningsknast er det nok OK.
Hvad gør den i rullefeltet ? Stiger CO2 så ikke og HC falder ?
Det vil jo være et udtryk for om den forbrænder benzinen. Det er jo ikke så aktuelt i tomgang på en tunet motor. Det har jeg egentligt aldrig målt på. Når bare den kunne køre pænt tomgang var det godt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det e en scat c25. Jeg har ikke haft den på rullefelt endnu da jeg først vil prøve at skyde den ind med Co måleren. Målingerne er lavet ved tomgang og ved ca. 2500 rpm
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ved dellast (2500 omdr) skal den falde til 1 % CO gerne lidt mindre. ellers er din tomgangsdyse for stor eller luftdysen til tomgang for lille. Eller dine karburatorer for store så dit tomgangssystem ikke virker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.