Hvad er de idelle tal for den rette forbrænding? 1-3 %?
Nogen som ved hvad F 19 emulsions rør er godt til? Ræs? Gade? Crusing?
CO 0,5 %
CO2 14,5 %
O2 0%
HC 1-10 ppm
Før kat.
Efter kat:
CO 0.003 %
CO2 16 %
HC 0-1 ppm
O2 0%
Lambda 1,000
Disse tal er nok "ideelle"
Men på en luftkølet VW vil du nok komme ud med:
CO 2,5-4%
CO2 11-12%
HC 250-1200 ppm
Tynde rør med få huller giver fed blanding. Tykke rør med mange huller mager blanding. Sagt meget generelt og kort. Det er en videnskab for sig.
Men emulsionsrøret har ingen betydning i tomgang
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:42f0435640="Frank_Andersen"]CO 0,5 %
CO2 14,5 %
O2 0%
HC 1-10 ppm
Før kat.
Efter kat:
CO 0.003 %
CO2 16 %
HC 0-1 ppm
O2 0%
Lambda 1,000
Disse tal er nok "ideelle"
Men på en luftkølet VW vil du nok komme ud med:
CO 2,5-4%
CO2 11-12%
HC 250-1200 ppm
Tynde rør med få huller giver fed blanding. Tykke rør med mange huller mager blanding. Sagt meget generelt og kort. Det er en videnskab for sig.
Men emulsionsrøret har ingen betydning i tomgang[/quote:42f0435640]
1000 tak Frank. Så har jeg noget at skyde efter i morgen!
Her er målene fra i dag:
CO 3,25
CO2 6,30
HC? 1500-1600 ppm
Er det helt hen i vejret Frank?
Er det en std. knast så dur det ikke. Din CO2 er for lav og dit uforbrændte benzin (HC) er for høj.
Men med en tuningsknast er det nok OK.
Hvad gør den i rullefeltet ? Stiger CO2 så ikke og HC falder ?
Det vil jo være et udtryk for om den forbrænder benzinen. Det er jo ikke så aktuelt i tomgang på en tunet motor. Det har jeg egentligt aldrig målt på. Når bare den kunne køre pænt tomgang var det godt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det e en scat c25. Jeg har ikke haft den på rullefelt endnu da jeg først vil prøve at skyde den ind med Co måleren. Målingerne er lavet ved tomgang og ved ca. 2500 rpm
Ved dellast (2500 omdr) skal den falde til 1 % CO gerne lidt mindre. ellers er din tomgangsdyse for stor eller luftdysen til tomgang for lille. Eller dine karburatorer for store så dit tomgangssystem ikke virker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.