Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Street Eliminator topstykker... Mere vil have mere...

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hey.
Jeg går og sysler med tanken om 2 stk street eliminator topstykker med 94 mm boring og nogle store ventiler til min 1914ccm... Er der nogen der ved hvor de er billigst at købe? Jeg ved de koster kassen, men hvem er billigste forhandler?

Jeg har lige fået min motor målt på rullefelt. Det er en 1914 med 284* knast, 40/35,5 ventiler med 8.8:1 CR i std topstykker... to dobbelte 44 idf osv osv osv...
Den gav 102 hk ved 5000 omdr og 160 nm fra 3000 til 4200 omdr. Derefter lidt faldende...
Men mere vil have mere!!!!!!!!!!!!..............

Så nu vil jeg have nogle ordentligt topstykker på med højere komp. Har tænkt på en CR på 10 - 10.2:1 Ellers vil jeg beholde motoren som den er med 284* knast og det... Måske med andet vippetøj, det ved jeg ikk helt endnu...

Men er det spild af penge med Street E toppe eller har 044 med samme CR næsten samme effekt? Hvis der kun er ganske få hk til forskel - og 4000kr forskel i pris tænker man jo lidt over det...

Men der skal jo være nogen til at give Rasser lidt modstand... Så jeg leder lidt. Men kom med jeres kommentarer og forslag til hvordan jeg henter nogle flere hk i min motor. Takker.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mere knast, mere komp. Så får du nok også brug for dine 44 karb.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) husk nu at de toppe du snakker om ikke er god til gadekørelse. de bliver meget varme.. du skulle nok heller bruge penge på et sæt CB cnc wedge portet med 42/37 eller 44/37 de er gode for 200+ hk dog husk at når du bestiller at få match portet manifolder med....

mvh trl

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1323
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Synes nu det er overkill med de topstykker, du skulle kunne rykke godt 50 hk. mere ud af din motor. du har jo relativt store ventiler i og hvis du prøver at sammenholde din motor med Rassers foreksempel, så har du større ventiler, større karburator og hans gav lige knap 150hk mener jeg......så gør som Frank skriver og port dine topstykker

/Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) micha racing Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) det var nu heller ikke for at sige at man skulle købe CB cnc toppe , men de er bedre allround istedet for street toppe. men det er rigtigt at hvis han skal have mange flere hk så skal knast og måske vippetøj og komp. lige ændres først den knasten han køre med ikke er super til max power...
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som Frank også skriver : Mere knast , mere kompression , portede topper og en god tænding-udstødning, så er du også på vej til Rassers resultat .
Og som TRL skriver kan motoren blive varm med SE topper +
de er overkill til en lille "1914" motor , dessuden er de std når du køber dem og kræver så stadig portning/polering.
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Sorry , ovenstående herfra .
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Da det er en let buggy, så vil jeg foreslå en FK-89 knast og 1:1.4 vippetøj og omk. 11:1 i kompression og så brug pengene på større ventiler i de topstykker du har..
Så får du en pænt hysterisk motor!!
Lidt mere down to earth vil være en W130 knast(som rasser) med 1:1.25 vippetøj og 11:1 og masser af god portning med samme ventiler..
Eller.., eller... :P :P :P
-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvad venturier har du egentlig i de karbs ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hmmmmmm - venturiestørrelsen er jeg ikke helt sikker på...
Hvis der er nogen der kan bruge det til noget er den endelige dysning følgende...:
hoveddyse: 135
luft: 160
tomgang: 55

Den der w130 knast... hvor mange grader er den egentlig på???

Synes det lyder som en god løsning med en lidt hidsigere knast, 1:1,25 vippetøj og så højere komp i de topstykker jeg allerede har...
De er allerede portede så jeg kan få hånden igennem dem... (næsten)... Der er bare ingen kompression i dem nu...

Mener i seriøst at jeg skal op på 11:1 i komp?? troede 10,2 var meget... Men hvis det er dét der skal til - og toppene kan holde til det... og det passer med knasten.... Hmmmm... Det er sgu mange ting der skal passe sammen...

BB.
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det er derfor at vi skal have lavet den motor FAQ så vi alle sammen kan bygge tunede motorer :twisted: Er osse blevet klar på det efter at have set og ikke mindst hørt Rassers til Airrace.

MvH Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:218cdedd47="SVINGEL"]Ja det er derfor at vi skal have lavet den motor FAQ så vi alle sammen kan bygge tunede motorer :twisted: Er osse blevet klar på det efter at have set og ikke mindst hørt Rassers til Airrace.

MvH Bjørn[/quote:218cdedd47]

Jeg må indrømme at jeg er blevet klar over at man ikke kan bygge en motor ud fra en FAQ... Der er sgu flere faktorer der skal passe sammen før lortet rigtigt virker... Min motor kører da, og yder rundt regnet 100 hk... men der er da lang vej endnu før det virker optimalt! Så finder man ud af at kompressionen burde være højere, knasten burde have en anden åbne/lukketid, kompressionstrykkets indvirken på motoren osv osv osv... og så er der pludselig mange ting man skal have med hvis man vil have en ydende motor der skal holde. Det er sgu ikke bare sådan... Men som Lauluns og jeg blev enige om: Der er ikke andet end at komme igang, og så må man betale sig fra de fejl man laver... Det koster at være uerfaren! Men det er fan´me spændende!!!!
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det er sandt nok men der må da være nogle råd og noget med hvordan man hæver sin komp. udregning af knast og udregning af vendehøjde.
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den nemmeste måde at beregne vendehøjde, kompression, boring, slaglængde, motor volume og forbrændingskammervolume er for mig
http://www.johnmaherracing.co.uk/enginecalc.htm


her er lige et sakset udklip fra JMP performance, det er dog kun med en 1835 og ikke en 1914, men det giver da et billede af situationen

Engine Type 1, 1835cc
Cam Engle FK10
Carbs Weber 44 IDF x 2
Heads Street Eliminator (42 x 37.5mm)
Compression ratio 10.6:1
Max BHP 168.9 @ 7000rpm
Max Torque 139.3ftlbs @ 6000rpm
Ring & Pinion 4.12
Gear Ratios 3.78/2.06/1.58/1.21
0 - 60mph 4.8 secs
1/4 mile 13.7 @ 96mph


mvh. Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:44f2a09f79="Frank_Andersen"]Mere knast, mere komp. Så får du nok også brug for dine 44 karb.[/quote:44f2a09f79]

Hvordan ændre man komp. hvordan udregnes den? og hvad er max på en 1600 motor???
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
brug det link ovenover og prøv dig frem. Du ændre komp. ved at reducerer vendehøjden eller fræse af anlægsfladen i topstykket eller dreje af cylinderen så den bliver kortere.....der er flere muligheder, men prøv at leg med http://www.johnmaherracing.co.uk/enginecalc.htm
/Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:40518e151b="BuggyBoy"]Hmmmmmm - venturiestørrelsen er jeg ikke helt sikker på...
Hvis der er nogen der kan bruge det til noget er den endelige dysning følgende...:
hoveddyse: 135
luft: 160
tomgang: 55

Den der w130 knast... hvor mange grader er den egentlig på???

Synes det lyder som en god løsning med en lidt hidsigere knast, 1:1,25 vippetøj og så højere komp i de topstykker jeg allerede har...
De er allerede portede så jeg kan få hånden igennem dem... (næsten)... Der er bare ingen kompression i dem nu...

Mener i seriøst at jeg skal op på 11:1 i komp?? troede 10,2 var meget... Men hvis det er dét der skal til - og toppene kan holde til det... og det passer med knasten.... Hmmmm... Det er sgu mange ting der skal passe sammen...

BB.[/quote:40518e151b]
WEB 121/125 knast. 10- 1 CR Portede toppe Mallory Unilite, 1½ eller1 5/8 merge header,m og du får en killer 1914.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
husk blot at når du vælger en skrappere knast, så lukker den mere kompression ud! det er derfor man skal have mere kompression på en motor med en hidsig knast i. Det er simpelthen nødvendigt at forhøje kompressionen samtidig med montering af en vildere knast... ellers arbejder motoren ikke som den skal - sagt meget forenklet!

Hvad med udst. .... hvad kører du med her ? måske der var 10 HK at hente bare der ?

og ja der er kun en måde at lære det på.... bare prøv det - det koster blod sved, tårer og penge (been there done that! .... men det har faneme ingen ende :-) )
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hmmmmmmm - Jeg sidder lige og kigger på CSPs hjemmeside... de skriver at de til min motor ville montere følgende dyser:
hoved: 170
luft: 220
tomgang: 55

Det er sgu da pænt stort i forhold til mine
hoveddyse: 135
luft: 160
tomgang: 55 som jeg har fået den stillet til...

Min plan indtil videre bliver nok at jeg nøjes med at hæve kompressionen til 10.2:1 og ellers kører med samme motor. Så jeg holder knasten på 284 og alt det andet som jeg har skrevet om... Så må vi se om det hjælper på noget, og hvor mange hk det giver ekstra?!... Så porter jeg toppene yderligere når de nu alligevel er afmonteret... Jeg er lidt spændt på hvor stor indflydelse det får på motoren med den højere kompression. Så må vi se hvor mange hk den så trækker når den er samlet igen.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
LAD V
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det passer vel også meget godt så hvis jeg hæver komp til 9-9.5:1 Allerede nu yder den jo 160 nm på en ret flad kurve og 102 hk ved 5000 omdr. Med den højere komp vil det vel blive ca samme nm men lidt flere hk... måske 115 eller der omkring??? tør ikke gætte.. Så passer motoren jo rimeligt overens med ham englænderens... omkring 115 hk vil også være fint, selv om rassers 145 hk lokker en del... :twisted: Det kunne jo være sjovt at ligge i det øvre område...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
læg MEGET tid i toppene og vælg en knast der passer til dit budget... så er du meget godt på vej... jo skrappere knast jo flere penge skal der puttes i motoren for at den kan holde til det.

Men kom nu ud med hvad udst. du kører med.... jeg har en fæl mistanke om du kører med buggypotter = effekttab - eller tager jeg helt fejl her??

Du giver bare lyd hvis du vil med ud og ha en tur i morgen søndag.. ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
mit udstødningssystem er et 1 3/8" tarmslyng hvor der istedet for stingeren er monteret en DynoMax endepotte... Så den burde ikke tage så mange hk endda... men den tager da sikkert nogle stykker?!...

Og ja, jeg vil da gerne have en tur hvis du tilbyder :twisted:
Hvis du evt kommer forbi vejgård senere kan du da skrive på 23270337. Så er jeg frisk på en lille køretur hvis du vil...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du kunne da godt gå optil 1½".... garanteret du godt kunne hente lidt power der. Og så få de toppe portet godt
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.