Jeg ville gerne vide noget, er det overhovedet tilladt at svejse i en forbro? Ikke rustrep, men modifikationer, just.sæt m.m.? Jeg har set på en bil hvor der var lavet noget hjemmeskrald, en svensker....ikke fordi det er noget problem at skifte den, var bare lige nysgerrig...
I princippet må man vel ikke, da det er en "A-komponent".. Der er så lagt nogle vejledninger til rust rep. fra VW som tillader svejsning i et vist omfang.
En forbro som er købt færdig med justersæt er derimod lovlig... Så vidt jeg har fået at vide i diverse synshaller.
i randers - tager vi en alm forbro - og svejser justerbørger i , også tar vi papirer med til syn på den forbro der ER godkendt - men vi laver det med en svejser vi er sikker på der kan lave en holdbar svejsning.
Den købte / færdigelavede forbro (puma) er vi ikke så glade for - den virker ikke optimalt - og opfylder ikke de samme mål som en org ab fabrik i lejepasninger mm, det kan godt være den er lovlig , men er den forsvarlig ?? nej vel
Jeg har haft en bobbel der blev seriøst trykket i fronten med bøjet forbro til følge - og svejsningen den holdt - havde der siddet en puma forbro på, havde bilen ikke kunne fjedre der hvor den kørte galt - og resultatet havde nok været ednu værre end det var, der er godt nok noget med at man kan dreje lidt af på bærearmene , så de ikke går så stramt, men så bliver de jo lidt tyndere - også er der sgu ligeså usikkert som at skære og svejse.
det område man M
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det var det skam, det var bare min nysgerrighed der lige skulle styres, men jeg fik ihvertfald svar på mit spørgsmål, og lidt til, takker! :wink:
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
men som frank a engang skrev herinde. "Hvad vi ikke kan se spørger vi ikke efter"
Lennart