Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilke karburatore?

Tags:
No tags yet.

(permalink) myc-dk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg skal snart til at samle motoren til min buggy, og jeg har købt en 1914 longblok: 308 grader knast, hd 30 olie pumpe, full flow olie system, topstykker er med 40/35,5 ventiler og portet til max ydelse, der er originale krumtap i som er blevet afbalanceret og nye lejer, cromoly stødstænger. Hvilke karburatore skal jeg købe?? :lol:
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
40mm Weber/Dellorto er mit bud

/Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
308 tyske eller amerikanske grader ?
Hvis de er amerikanske skal du sørge for at have noget kompression.
Har du en ekstra ventil på oliesystemet med den store pumpe ?
Karburatorerne skal være to dobbelte 40mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den der ekstra ventil på oliesystemet har jeg arldrig hørt om, hvis der sidder en, hvordan ser den så ud, hvor skal den være?

Jeg ved ikke om det er Tyske eller amerikanske grader.
Jeg har købt motoren af TRL det kan være at han ved det?

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13596&highlight=1914
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
I øvrigt en stor tak til alle jer der gidder at bruge tid på at svare på alle de tiltider "dumme" ? fra mig og alle de andre newbies, uden jeres hjælp ville jeg ikke, for KUN 2 år siden, havde kastet mig ud i de vw projekter, som jeg i dag er havnet i.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) nå jamen så lad mig hjælpe lidt ... jeg kørte med 44mm weber og den gik som en raket. knasten er en engle...308 grader..

mvh trl
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den er typisk bygget ind i oliepumpens endedæksel og skal forhindre at en så stor pumpe laver så meget tryk at de originale reduktionsventiler ikke kan klare jobbet.
Hvis man har en oliekøler monteret som den originale, kan en 30mm pumpe forhindre olien i at komme igennem køleren.
Den kan også sprænge slanger og filter
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) du skal gøre som frank siger der skal olie ventil på i olie pumpe dæksel.. for ikke at springe slanger da der er meget tryk på lige i starten når motor er kold ...

mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Her er et billede af motoren, ser det godt nok ud? eller skal jeg skrue endedækslet af for at se om der skulle være en ventil?


(Hvem kan lægge et billde på for mig :oops: )
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
send det til mig: erik-t@mail.dk eller gå ind på http://www.imagevenue.com
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:8db45f655b="cardude"]send det til mig: erik-t@mail.dk eller gå ind på http://www.imagevenue.com/quote:8db45f655b


Jeg har sendt dig et billede.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
således:
[img:94a07e688d]http://img18.imagevenue.com/loc259/th_4cc_DDDD.JPG[/img:94a07e688d]

Reply

You must log in to post.