Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie termostat.. Funktion??

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja jeg sidder her og kan ik rigtig kan forbinde logik og virkelighed..
Har fået fat i en olietermostat og ekstern oliekøler til min vogn og nu sidder jeg så og vender og drejer denne tingst af en olietermostat... Der er jo 4 studse på den, i de nederste løber olien fra motoren til oliekøleren og i de øverste løber olien fra køleren tilbage til motoren. Kan det virkelig passe at den skal cirkulere olien rundt i køleren når olien er kold???. Har lavet en primitiv skitse af hvordan jeg ville mene at sådan en burde virke. Håber i forstår...

Mvh Martin


[img:c909e28972]http://img23.imagevenue.com/loc194/th_7ca_IMG_0241.JPG[/img:c909e28972]">
[img:c909e28972]http://img31.imagevenue.com/loc173/th_a82_IMG_0244.JPG[/img:c909e28972]">
[img:c909e28972]http://img35.imagevenue.com/loc58/th_936_olietermostat.JPG[/img:c909e28972]">
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Først når olien er varm skal den ud i køleren. Jeg kan ikke lige se på de billeder hvad der skal på hvor, men hvis du tænker dig til hvordan stemplet åbner og lukker for hullerne, burde det kunne regnes ud..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du har tegnet det korrekt på din tegning!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der findes en type der faktisk som du siger lukker olien ud i køleren når den er kold.
Det kommer bare ikke derud fordi olien er kold og stiv. Det kommer først når termostaten lukker og tvinger olien rundt.
Prøv at smide den i en gryde med vand på komfuret og se hvad den gør.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tja det er sådan en type som du beskriver Frank, jeg har lige prøvet at koge den. Men synes bare at det er en meget snæver pasage igennem termostaten men det må så åbenbart være nok til at olien "vælger" den vej når den er kold. Men på den anden side er olien nok også svær at få igemmem de kanaler i oliekøleren når den er kold.


Det der er markeret med rødt er den skive som bliver presset ned og lukker når den bliver varm.
[img:5a7b1453f3]http://img36.imagevenue.com/loc250/th_c69_visning.JPG[/img:5a7b1453f3]
[img:5a7b1453f3]http://img25.imagevenue.com/loc200/th_4ec_IMG_0244.JPG[/img:5a7b1453f3]">
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
OK. Den er fin. Jeg tror det er den bedste type til en VW med de lange slanger
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.