porche 914 motor i t1!?
Som overskriften siger....!? kan det lade sig gøre!? det er en årg 64'er jeg har... men er lidt i tvivl om hvor meget der skal ændres hvis denne motor skal ligge i?!
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
:!: :?: :roll:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Ja det er jo bare en type4 motor. Den kan ombygges til brug i type1 med en eller anden form for opretsående blæserhus.
Men det er vel en ægte 2L 100HK du snakker om ikke ?
Den skal hedde GB i kendingsbogstaver.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det er vist1500 motor med 74 hk... kan det passe!? den er bygget om fra insprøjtníng til 2*karburator.... men skulle den kunne passe i!?
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
tja.... jeg blev ikke meget klogere :lol: men der skal også meget til for at det hænger fast her ved mig :wink:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Der er ihvertfald ikke nogen type 4 motorer på 1500ccm..
Find lige motorkoden. Er det overhovedet en type 4..?
hmm den må jeg lige prøve at finde...... jeg ved det ikke... det er en jeg er blevet tilbudt at købe.... har et billede af den!
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Så er der billede..
[img:0844b302e0]http://www.photodump.com/direct/rexsurewood/vv1[1].jpg[/img:0844b302e0]
Det er ikke en 914 motor. Tændrørs position er forkert. Hvis resten af motoren "passer" med speedertrækket, er det en 68 hk´s 1,7l 411 motor, med motorkode "V" Hvis det en en med indspr. der er lavet om hedder den nok "W" eller "AP".
T
okay lyder til at Farmer kender motoren :wink: Men hvad siger du så til det Farmer kan den smides bag i en T1'er!?
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
[quote:5e5668366f="mSTIGAARD"]okay lyder til at Farmer kender motoren :wink: Men hvad siger du så til det Farmer kan den smides bag i en T1'er!?[/quote:5e5668366f]
Jeg kender ikke ligefrem den motor. Men kan bare se hvad jeg har nævnt.
Men ja, den kan da nok sættes i en T1
Den nemmeste og billigste løsning (der osse dur) er nok at investere i et såkaldt "T4 i T1 blæsehus ombygningsæt. Det består af to skjolde ned over cyl, som så lige skal nulres lidt for at få tight fit. - 2 remhjul, en for krumtap og en for generator. - En generatorfod og en oliepåfyldningsstuds. Det koster kr. 2850.-
Så skal du bruge et blæsehus. En alm 1303/1600 will do. Så skal du enten have ekstern oliekøler, eller tillavet nogle fittings/slanger så du kan bruge en T1 oliekøler i 03 blæsehuset. Helst termostatstyret. Og så en udstødning. Så er der lige problemet med de karburatorerspeedertræk og manifolde. Det kan osse rigges til med lidt snilde og hjerneaktivitet.
Men find nu lige ud af hvad motorkoden er. For hvis det er en 1,7 68 hk´s, er det næsten ikke bøvlet værd.
T.
8) okay det lyder godt Farmer... Jeg er ved at undersøge nærmere hvad det er for en kværn!!! men det lyder da slet ikke dumt, den er jo ny renoveret... Hjerneaktiviten bliver nok det største problem :lol:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Hvis den kun har 68 hk er det ikke besværet værd. Men find en større type 4 motor og et Massive Type 4 kit. så er du godt kørende!
[img:b88544598c]http://www.massivetype4.com/shambly/100_1284.JPG[/img:b88544598c]
Nice..... det vil sige at i ikke mener at en 1700 motor ikke er værd at arbejde i!? den er temmelig billig, men kan da godt se at der skal lidt dele til før den passer i the High Roller :roll:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
altså 500 kan man altid give for en type 4 motor! så har du diverse dele og andet.
Den koster lidt mere end 500.... men den er jo nyrenoveret.... men det er jo rigtigt der er altid dele i den, man kunne jo så starte med at køre med den til man fant den helt rigtige "stor motor" :roll:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Find nu ud af hvad det egentlig er for en fætter. Så kan vi "spekulere" bagefter.
YOU ARE SO DAMN RIGHT!!!! men det er jo en god diskusion, med billeder af lækre motore osv...... :lol: 8)
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
den motor på billedet er en 1700 ccm motor som har været brugt som test motor på en flyvemaskine !!! NO SHIT
den er ikke nyrenoveret, men har været adskildt og samlet igen af en eller anden gør det selv keld...der er iøvrigt heller ikke svinghjul på
Du kender den kan jeg høre.... ved godt at den er blevet brugt i en maskine i luften!!! Du siger altså at den ikke er så meget guld værd!`? jeg slår lidt koldt vand i blodet lidt så!!! så finder jeg et andet STOR MOTOR projekt til vinter 8O :wink:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
så kom der lidt flere dat på denne motor...... så kom endelig med jeres menning om denne type motor
Det er en 1700 W-motor (1679 ccm) på oprindeligt 80 DIN-Hk (med benzin-sprøjt), så
med karburatorer yder den mellem 70 og 75 Hk. Men er ikke så økonomisk.
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555