Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  porche 914 motor i t1!?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Sådan en giver vel 80-90 HK med to 412S karburatorer og kører 13-15 km/l i en bobbel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
er den noget værd sådan en kværn eller skal man spare pengene for denne gang og lede efter noget andet/ bygge selv fra bunden af!?
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Bygge selv
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kort og præsict, det kan vi lide...... det er også sjovere at rive en motor op selv :lol: 8) takker for oplysningerne til alle...
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Selvfølgelig vil du kunne bruge noget fra motoren på billedet. Men karburatorerne ser ud til at være fra en bus og de dur ikke
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jo men til det som forventes betalt for denne kværn hænger det vist ikke sammen, så er det nok bedre at starte med en 1300 eller 1600 kværn og bygge på :|
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej det vil altid være bedre at starte på en type4 motor
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
okay.... pga af de indre dele eller!? så er denne motor vel ikke en dårlig start på et motor projekt?!
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej fordi type4 motoren er en bedre motor. Men du skal vide hvad du vil før du køber ind
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er da lidt federe at få mange hk ud af en type 1 end en type 4... godt nok er en type 4 bedre bygget, meen man kan da få en type 1 til at holde ligeså godt...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
til at starte med skal jeg vel have en kværn at bygge på!? :lol: jeg er ikke ude på at bygge en 180 hk kværn det er sikkert....er bare ude efter en 90-100 hk, noget der kan lidt men ikke ødelægegr hele bilen!! så er denne vel ok til sådan et mindre motor projekt :?:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den type1 motor vil jeg gerne se, altså den der holder ligeså godt som en type4
Det kan ikke lade sig gøre.
Man kan selvfølgelig købe så elendige dele til sin type4 motor at man grundlæggende ødelægger den, men ellers ikke.
Hvis man holder sig til dele fra anerkendte type4 tunere går den ikke i stykker. Det har jeg selv måttet sande. Se bare på min gamle bil og på John Elnefs buggy. John har trods alt kørt løb med den i snart 10 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tror du ikke bare du måske skulle lave en 1600 DP'er med nogle lækre karboider, lidt portede toppe, måske nogle vipperarme med højere løft også en god udstødning til at begynde med!? (dette er ikke nedladende ment!)

Det vil vel være en stor forandring i forhold til hvad du har nu..!?

(og det kommer såmænd også hurtigt til at koste en 10-12k at lave sådan en motor)

Ovenstående er ihvertfald hvad jeg har fundet ud af.. (2332 drømmene er fine.. men koster både nu og i det lange løb)
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jo tror du har ret Der Jensen..... jeg kigger lidt videre!!! og jeg forstod det heller ikke nedladene..... :wink:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555

Reply

You must log in to post.