porche 914 motor i t1!?
Sådan en giver vel 80-90 HK med to 412S karburatorer og kører 13-15 km/l i en bobbel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
er den noget værd sådan en kværn eller skal man spare pengene for denne gang og lede efter noget andet/ bygge selv fra bunden af!?
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Bygge selv
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Kort og præsict, det kan vi lide...... det er også sjovere at rive en motor op selv :lol: 8) takker for oplysningerne til alle...
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Selvfølgelig vil du kunne bruge noget fra motoren på billedet. Men karburatorerne ser ud til at være fra en bus og de dur ikke
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
jo men til det som forventes betalt for denne kværn hænger det vist ikke sammen, så er det nok bedre at starte med en 1300 eller 1600 kværn og bygge på :|
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Nej det vil altid være bedre at starte på en type4 motor
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
okay.... pga af de indre dele eller!? så er denne motor vel ikke en dårlig start på et motor projekt?!
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Nej fordi type4 motoren er en bedre motor. Men du skal vide hvad du vil før du køber ind
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det er da lidt federe at få mange hk ud af en type 1 end en type 4... godt nok er en type 4 bedre bygget, meen man kan da få en type 1 til at holde ligeså godt...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
til at starte med skal jeg vel have en kværn at bygge på!? :lol: jeg er ikke ude på at bygge en 180 hk kværn det er sikkert....er bare ude efter en 90-100 hk, noget der kan lidt men ikke ødelægegr hele bilen!! så er denne vel ok til sådan et mindre motor projekt :?:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Den type1 motor vil jeg gerne se, altså den der holder ligeså godt som en type4
Det kan ikke lade sig gøre.
Man kan selvfølgelig købe så elendige dele til sin type4 motor at man grundlæggende ødelægger den, men ellers ikke.
Hvis man holder sig til dele fra anerkendte type4 tunere går den ikke i stykker. Det har jeg selv måttet sande. Se bare på min gamle bil og på John Elnefs buggy. John har trods alt kørt løb med den i snart 10 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tror du ikke bare du måske skulle lave en 1600 DP'er med nogle lækre karboider, lidt portede toppe, måske nogle vipperarme med højere løft også en god udstødning til at begynde med!? (dette er ikke nedladende ment!)
Det vil vel være en stor forandring i forhold til hvad du har nu..!?
(og det kommer såmænd også hurtigt til at koste en 10-12k at lave sådan en motor)
Ovenstående er ihvertfald hvad jeg har fundet ud af.. (2332 drømmene er fine.. men koster både nu og i det lange løb)
jo tror du har ret Der Jensen..... jeg kigger lidt videre!!! og jeg forstod det heller ikke nedladene..... :wink:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555