Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udskiftning af kilrem - hvordan?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Harding Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har netop udskiftet kilremmen på min boble, som har en 1300 motor. Jeg har to spørgsmål i den forbindelse:
1. Hvordan er det nu det er med skiverne som man skal bruge til at stramme remmen? Hvordan skal de sidde?
2. Hvor stramt skal kilremmen sidde når den lige er sat på og hvor ofte skal man tjekke det?
Håber I kan hjælpe...
- Jesper
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er vigtigt at alle skiverne er der, så lad endelig ikke nogen ligge på bordet når du er færdig!!! :!: Du ligger skiver bag ved Rem skiven til rem spændningen passer og de resterende ligger du bag ved den store skive du spænder foran rem skiven.... rem spændningen passer når der ca er en 1 cm "spillerum" altså at remmen kan presses en cm frem og tilbage... (ret mig endeligt hvis dette ikke er rigtigt i andre :wink: )
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeps..

Og bare for at skære i pap, så bliver remmen løsere jo flere skiver der kommer imellem de to remskive-halvdele.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Harding Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for det! Det virkede og nu kører den igen. :D

Reply

You must log in to post.