1303`en med kænguru tendenser.
Jeg er blevet ejer af en grøn 1303`er fra 1974. Er overbevidst om at det bliver min hobby langt frem i tiden.
Jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor den "hugger" lidt indtil jeg kommer over ca. 2000 omdrejninger i 1., 2. og 3. gear.
Kan oplyse at jeg har fået nye platiner og tændrør. Jeg har renset benzin filter, men intet synes at hjælpe. Jeg hælder 92 blyfri plus additiver i tanken.
Håber der er nogen, der kan komme med ideer til hvorfor min ellers velkørende 1303`er opfører sig sådan.
På forhånd tak
Niels Andersen
Karburatoris måske.. Ja også om sommeren..
Det er en svaghed på alle de grønne.
Ellers er der styr på tænding? Justering af karburator?
Tak for svaret.
Jeg har justeret kaburatoren jvf. Haynes manual. Tænding skulle være ok.(mekanikers udsagn). Kaburatoris? Er det virkelig muligt?
Ja karburatoris kan godt komme selvom det er varmt. Hvis forvarmerrørene i manifolden er tilstoppet, og det er de tit.
Du kan typisk se kondensvand, eller sågar is, på røret lige under karburatoren. Prøv at hælde sprit på næste gang du tanker og se hvad der sker..
Hvis det hjælper, så er det af med manifolden og få den renset i forvarmerrørene.
Tak for dit hurtige svar.
Jeg prøver at hælde sprit på i morgen den 26/7 og lader høre fra mig.
[quote:d3f3d3a664="vwmorten"]
Din accelerationspumpe i karburatoren virker ikke
af med toppen af karburatoren
vip strålerøret op
blæs det igennem
check funktionen
saml
kør[/quote:d3f3d3a664]
igen igen...:lol:
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Tak for de 2 identiske svar.
Stålrøret, hvad er den engelske betegnelse??? Er nybegynder, men ikke uden tekniske evner, skal nok med tiden få has på min grønne 1303`er.
st[color=cyan:3d27ab8bfb]R[/color:3d27ab8bfb]ålerøret...:lol:
det engelske ord må være "squirter tube" eller lign.
skru de 5 skruer på toppen af din karburator af, og løft låget (mens den endnu sidder på motoren)
zzztrålerøret er messingfarvet og skal sprøjte direkte ned på spjældet når man bevæger speederarmen det mindste. Hvis der ikke kommer noget, eller der kun kommer et par sølle dråber, er røret stoppet (meget sjældent er det et andet problem i accelerationssystemet der er galt)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ved ikke hvad det hedder, men det er det som har nr. 10 på den her tegning:
[img:84a466a1a5]http://www.oldbeetle.com/pcat/T1_17-20.jpg[/img:84a466a1a5]
Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
præcis
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Jeg har dags dato tjekket acc. pumpen. Den giver en fin stråle fra sig. Jeg har hældt sprit på og det har faktisk hjulpet lidt. Røret under kaburatoren bliver ikke varm selv efter en lang køretur. Så det ser ud til at vwanders`s diagnose i dette tilfælde er den rigtige. Hvis der skulle være nogen fra
Mener morten har foreslået engang at bruge et gammelt koblingskabel på en boremaskine og så ellers klø på i røret.
Mener også, at Morten selv skrev, at det tog håbløst lang tid :lol:
Muligvis er den nemmeste løsning at skifte røret?