1303`er går ud!
Nu er den gal igen!
Havde næsten fået løst probemet med at min 1303`er fra 1974 "huggede" lidt i det indtil den kom op i omdrejninger. Hældte sprit på og det hjalp gevaldig. (se tidligere indlæg: 1303`er med kænguru tendenser).
Nu er problemet at den går i stå, når jeg har kørt lidt, når jeg slipper speederen. Acc-pumpen er ok, nye platiner, nye tændrør, tænding skulle være ok. Hvad pokker kan der være galt?
Hej anders.
Jeg havde et problem der minder om dit (det sidste du nævner med at gå ud). Det var en brugt karburator der havde gået fint i et års tid og hen over en vinter begyndte den at g¨ned i tomgang, over en små 5-10 minutter for tilsidst at stoppe helt.
Problemet var at akslen der holder spjældet inde i karburatoren havde slidt en minimal utæthed i selve lejet hvor den sidder, og løsningen var at skrotte den til fordel for en anden brugt karb.
Jeg tror (dvs jeg ikke ved) at man kan skaffe rep dele, men det skulle være svært og ikke umagen værd, så mit bud må være (hvis det er en billig karb du har) at investere i en ny.
/Partyman
Hej Partyman.
Tak for din mulige diagnose. Måske burde jeg anskaffe en ny kaburator. Gad vide om spritten blev dens skæbne!
Np... remember jeg er ikke prof. vw hest :o) Der ska du tale med farme, vwmorten og alle de andre. Men den slags problemer som du har er der rigtig mange der i tidernes løb har sidet med så deres bud er at du søger siderne igennem efter svar.
Den fedeste deal du nok kan lave er at finde en lokal vwfreak med en gammel lign. karb der burde virke, smide den på, se om den spiller gør den det hører hvad du ska slippe for den.
Spiller den ikke... phew, så er der mere arbejde til herren :D
/Party
Hej Partymann.
Problemet forsvandt af sig selv. Motor køre noget nær perfekt. Kørte en del den 27/7 uden problemer. Er lidt forundret. Jeg har allerede skaffet en kaburator. Nogen forslag til hvad jeg skal tjekke på den? Er der noget jeg ikke skal skille ad. Eks. vis noget ømfindtlig som har det bedst med ikke at blive pillet ved, med mindre det er strengt nødvendigt?
Måske har du skidt i tanken, som nu og da stopper benzin tilførslen!?
Har du benzinfilter på?
-Det problem har jeg haft en del bøvl med på et tidspunkt.
Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
Hvis han har skidt i tanken er det ikke så sært at at det hele stopper til - med mindre han har meget tynd mave!!
Undskyld - ku' ikke nære mig
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
[quote:fe3349b0a2="OrangeBug"]Hvis han har skidt i tanken er det ikke så sært at at det hele stopper til - med mindre han har meget tynd mave!!
Undskyld - ku' ikke nære mig[/quote:fe3349b0a2]
Ved ikke hvordan et bezinfilter virker på tynd mave... hvis man kun spiser pappet er det sikkert fint 8)
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
lol.... skidt i tanken... det var da en nasty overraskelse at komme ud til en mandag morgen.
Well min karb erfaring siger mig at hvis du skilder acceleratorpumpen ad, skal du ha en ny membran da de kan ha slidt sig møre med tiden og derfor gå i stykker når man piller ved den.
Jeg vil derimod anbefale at hvis den er købt "fungerende" så smid den på maskineriet og se om den spiller, ellers hiv fat i sælger igen.
Hvis det er en one-way handel du har lavet, så køb et reperationskit til karb. modellen og giv den hele turen... rens flyderhuset med noget kemikalieværk og brug højtryk til at rense alle dysser fri for evt. snavs. Skift alle pakninger og acc pumpemembran og så burde du kunne få noget fornuftigt ud af den.
Jeg har så prøvet at gi mine 2 gamle karb hele turen - igen og igen, men uden at de kom til at spille helt perfekt :o)
Helt og lykke med rensningen :D
/Party
hvad med en løs ledning på din tomgangs ventil eller en defekt tomgangs ventil klikker det i motor rummet når du sætter tæningen til
hilsen svendsvin
Tak for alle mulige diagnoser. Problemet er gået i sig selv og motoren køre fint.