Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  IDA eller IDF ? Forskel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad er det ?

Tak
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Weber IDF er normalt 36-40-44-48mm. der i store træk er ens og passer flanger.
De kan hedde vist godt hedde IDA.
De har siddet fra fabrikken på mange italienske biler. Fiat 124 og Alfa med boksermotor.
Det man normalt forstår ved IDA er en stor karburator helt for sig selv. Den er større fysisk og fylder mere og passer ikke noget andet end hoved, luft og emulsionsrør med de andre.
Den findes i 46 og 48 mm. 46 er meget sjælden og sad på Porsche Carrera 2,0L op til 1965
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Karburatorer : IDF 40 , 44 , 48mm som vist kan fåes endnu ?
meget brugt karburator ved tuning + fysisk størrelse mindre end IDA.(mere plads bag i Vw)
Har læst at EMPI idag har opkøbt ret til at lave dem i USA nu !
IDA 46-48mm som har fået kultstatus på Vw med stor motor . Startede vel som karburator til tunet Shelby Cobra. Mener Tom Leib fra Scat var den første der kunne se muligheden i IDA til Vw og blev så brugt på alle tunede Vw ,derfra har det udviklet sig .
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Claus
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har spurgt om det samme herinde, og her er svaret fra "Fastoldvw":

[quote:0f4f18495c]Der er ret stor forskel, fremforalt størrelsen, IDA er til ræs og er lumske at køre med på gaden og IDF er gode til at køre med på gaden.
På billedet er det 48 IDA(th) og 48 Dellorto( samme størrelse som 48 IDF)
Iøvrigt et godt køb til tunere med ambitioner( 48 IDF) de kan føde alt fra 1914 til 3000 kubik afhængig af bestykning.

[img:0f4f18495c]http://www.gearheads.dk/nuke/files/resize_of_image21.jpg[/img:0f4f18495c]
[/quote:0f4f18495c]
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Til ren gadebrug hvor kørbarhed er vigtigt, skal man købe karburator efter motorstørrelse. En 48 kan ikke køre både på en 1900 og en 3000.
Men en 40 kan måske
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.