Min motor bilver syndsygt varm?
Hej alle sammen...
Jeg har et "problem" med min vw 1500 68'.
Efter jeg har kørt en lille tur, 5km ca, er viser den ca 120 grader!
Der sidder en 1600 motor i, med 2 weber dobbelt kabu's.
Jeg synes selv, at 120 grader lyder er meget, kan det godt passe den skal blive så varm?
Og kan der ske noget ved det?
Og hvad kan man gøre for at få den lidt ned?
På forhånd tak :wink:
Enten står den vildt forkert i tænding, får for lidt at leve af, har suget isoleringen ind i blæseren, eller har ristet et hovedleje eller to.
T.
Eller uret viser forkert. Er den varm at føle og lugte til ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:b9c4cea302="Frank_Andersen"]Eller uret viser forkert. Er den varm at føle og lugte til ?[/quote:b9c4cea302]
Ja den føles ret varm.
Det kan ik være noget med olien at gøre? Altså der er nok, det er tjekket.
Nej det er ikke olietypen, hvis det er det du tænker på.
Det første du skal kontrollere er tændingstidspunkt, som Farmer skriver.
Hvis den ellers kører godt nok er det ikke karburatorernes dysning. Men hvis den kører af helvede til, så stop ! Og find fejlen.
Hvis det kommer så hurtigt tror jeg mest på tændingen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:bcf8488385="Frank_Andersen"]Nej det er ikke olietypen, hvis det er det du tænker på.
Det første du skal kontrollere er tændingstidspunkt, som Farmer skriver.
Hvis den ellers kører godt nok er det ikke karburatorernes dysning. Men hvis den kører af helvede til, så stop ! Og find fejlen.
Hvis det kommer så hurtigt tror jeg mest på tændingen.[/quote:bcf8488385]
Den kører fint nok, og får nok at leve af vil jeg mene.
Idag var jeg lige ude og køre en tur på ca 7km, hvor jeg kørte ret pænt, der kom den op på lidt over 100grader efter de 7km.
Er det en std. 1600 med to dobbelte Webere ?
Hvad med strømfordeleren ?
Har du kontrolleret tændingstidpunktet og kamvinklen. Og i givet fald hvor står den ?
Kører du med std. 1500 bagklap uden gæller i ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har du kontrolleret din temperatur måler?
Nå ! Hvaså ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:4702212e8d="Frank_Andersen"]Er det en std. 1600 med to dobbelte Webere ?
Hvad med strømfordeleren ?
Har du kontrolleret tændingstidpunktet og kamvinklen. Og i givet fald hvor står den ?
Kører du med std. 1500 bagklap uden gæller i ?
hvad med termostaten? åbner den som den skal?
Så må du jo have bygget den om til dobbeltportede topstykker ikke ?
Har du så også bygget en om til kølesystemet fra 1971 og frem ?
Har du så styr på om spjældene kan lukke op ? Eller måske kun delvist ?
Eller mangler du noget bag på blæserhuset så den recirkulerer den varme luft fra oliekøleren ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:9e57e7c8f6="Frank_Andersen"]Så må du jo have bygget den om til dobbeltportede topstykker ikke ?
Har du så også bygget en om til kølesystemet fra 1971 og frem ?
Har du så styr på om spjældene kan lukke op ? Eller måske kun delvist ?
Eller mangler du noget bag på blæserhuset så den recirkulerer den varme luft fra oliekøleren ?[/quote:9e57e7c8f6]
Jeg har fået motoren lavet af en.
Og den skulle være lavet okay.
Forresten, så er der inden varme kasse i, og de 2 "huller" hvor luften skal komme ind i varme kasserne er blokeret, kan det ha noget med det at gøre?
Nej bare de er lukkede
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.