motor øgelse og afgift
Er der nogen som har en ide om afgifts størrelsen hvis man skifte til en motor som er mere end 20% større end standard?
Så vidt som jeg har forstået skal man jo omregisterer (stavning) bilen hvis øgelsen er mere end 20% - eller er jeg helt galt på den?
F.eks. hvis man vil sæt en 1600 i en 74 jeans 1200.
P.s. nedtælling er begyndt - jeg er meget snart bug ejer
:D
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
Jeg ved ikke hvor meget afgiften bliver, men jeg ved at du kun skal betale afgift hvis du fortæller Told og Skat at du har lagt en større motor i..
Mht. syn er det godtnok ulovligt med mere end 20%, men de færreste gange er det et problem medmindre det er en kæmpemaskine du har i. Der er ingen problemer i en 1600..
Iøvrigt har VW jo godkendt en Type 1 til 120 Hk med skivebremser og IRS-bagtøj. Det kan du finde i "godkendelser og dokumenter" sticky'en her på siden..
OK!
Men det der med syn var jo lidt min bekymring, jeg havde overvejet at køb en 1300 som er udboret til 1600 hos bugservice i håb om den vil glide igennem.
Den bil vi nu kigger på skal jo synes ved ejerskift og jeg vil helst undgå at skulle skifter motor hver gang den skal synes.
Hvis jeg nu havde en garage...
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
Ved synet kigger de jo (hvis de overhovedet kigger) på motorkoden, og det er alligevel de færreste synsfolk der kender dem - eller gider slå dem op.
I bund og grund.. Hvis bilen ikke lyder som en racerbil, ikke ser ud som en racerbil og ikke kører som en racerbil så plejer det at gå fint..
Man kan jo altid få en tunet motor til at gå "dårligt" eller ikke sige noget særligt..
hehe den bil vi nu kigger på er en porsche-look men jeg havde tænkt mig at gå tilbage til bagklap uden spoiler så det vil måske hjælp.
Ellers må jeg syn den med 1200 motor i og skifter derefter. Hvis afgiften ikke var mere end 5k så tror jeg at den er værd at betaler, nu vil min kære hustru gerne have at vi har en lovlig bil og 5k er billig sluppet hvis jeg ikke få hende på nakken.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
Ja men det er da også fedt nok at have en lovlig bil.. Men så synes jeg du ligeså godt kan tage tyren ved hornene og få den afgiftsbehandlet med et ordentligt monstrum af en 2,6 liter type 4.. Måske du kan låne en til løs montering..?
Jeg tror ikke forskellen i afgift er tilsvarende.. Altså hvis vi forestiller os 5K for en 1600 og måske 10K for en STOR? Jeg ved det ikke..
jeg tror for mimin egen og all andres sikkerhed er 2,6 ikke en god ide, tiltrækkende men...
Mon det er lovligt at lave en bobel med en motor for og en bag her i dk?
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
[quote:79be515174="otsaku"]jeg tror for mimin egen og all andres sikkerhed er 2,6 ikke en god ide, tiltrækkende men...
Mon det er lovligt at lave en bobel med en motor for og en bag her i dk?[/quote:79be515174]
hvad gør du så med bagage. men det er nok ikke et problem. for det er sikkert ikke lovligt.
Man har altid bagsædet til bagagen.
Har engang set en mini cooper med to 1275'er i. Godt nok i UK og på en bane.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
[quote:84d7d7d90e="otsaku"]jeg tror for mimin egen og all andres sikkerhed er 2,6 ikke en god ide, tiltrækkende men...
Mon det er lovligt at lave en bobel med en motor for og en bag her i dk?[/quote:84d7d7d90e]
Nejnej jeg mener ikke at du skal køre med en 2,6'er nødvendigvis, men får den afgiftsbehandlet med en!
Så har du næsten frit slag i fremtiden.
Det er jo det samme med en buggy f.eks.. Man er jo snotdum hvis man får den afgiftbehandlet med en 1200 motor - prisforskellen til f.eks. en 2,0 er meget lille..
[quote:72088ae71c="vwanders"]
Det er jo det samme med en buggy f.eks.. Man er jo snotdum hvis man får den afgiftbehandlet med en 1200 motor - prisforskellen til f.eks. en 2,0 er meget lille..[/quote:72088ae71c]
Er det noget du ved eller gætter på er det samme som når en Buggy
afgift behandles med større motor??? Jeg ved det heller ikke, men du
lyder som om det er noget du har prøvet eller har førstehåndsinformationer om.
Sommetider er Trold&Skavt ikke til at blive kloge på og det skulle ikke
undre mig at det ikke er så lige til endda.[b:72088ae71c] Er der noget som ved noget om
at afgift behandle en Boble med større motor end org vil jeg hermed
opfordre jer til at skrive om det [/b:72088ae71c]
Førstehåndsinformationer er helt klart at fortrække her !!!
Hvis man skal betale afgift af en større motor på en allerede indreg bil så
skal man betale afgift af hele bilen igen og ikke bare forskellen mellem en
bil med alm motor og en med større motor.... Surt men sandt...
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Jeg har ikke prøvet det selv, men det har været skrevet her i forummet mange gange fr folk som har prøvet..
[quote:44597c6dd0="vwanders"]
Mht. syn er det godtnok ulovligt med mere end 20%, men de færreste gange er det et problem medmindre det er en kæmpemaskine du har i. Der er ingen problemer i en 1600..
[/quote:44597c6dd0]
Det er ikke altid det går med en større motor , min ovaler blev kasseret pga en 1300 standard motor for et par måneder siden 8O .
Mvh Dan
Der er lige blevet betalt en 67 er bobbel fri i herning med en 2.3l motor.
bilen er nu på danske plader Synet og godtkendet med konstruktive ændrinder...
mvh Heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail.
heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
jeg var på told og skats hjemmeside og brugt deres beregner til at beregn afgift på bilen :
vw bobel 1200
markedspris : 9000
afgift : lige under 5000
Hvis jeg skal betale afgift af hele bilen vil de så lave en ny vurdering af markedspris ud fra at der sidder en større motor i?
Hvis det vil kun være vurderet ud fra markedspris på 9000 så tror jeg at jeg gøre det.
Det vil ikke være så sjovt at råbe om hjælp med at skifte motor hvert anden år inden syn...
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!