Hej
Jeg vil gerne tune min motor lidt, jeg kunne godt tænke mig lidt spark i accelerationen..
MEN, jeg har ikke råd til moget fancy...''Er der nogle der har forslag til at øge effekten, uden det er meget dyrt? Er det overhoved muligt uden en total ombygning af motoren??
Med venlig hilsen
Optikeren
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Kan man ikke gøre det samme som når man bygger en VW-boxer om til flymotor, ny knast og dobbelt tænding?
?? karburatorer fungerer vist ikke særligt godt i et fly
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Morten det er vist ikke så usædvanligt igen.
Men nu er det jo heller ikke alle flyvemaskiner der er certifceret til at flyve på hovedet.
Mon ikke det minder lidt om en karb. på en MC?
De dobbelte tændigssystemer skyldes sikkerhed og ikke performance.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
så forstår jeg ike helt spørgsmålet, det indlæg jeg linker til handler mest om kadrons, og jeg skal ihvertfald ikke ud at flyve i en maskine med sådan et par på
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Motorsvæveren Motorfalke, blev leveret med en modificeret VW motor. Nogle endda med an 1/2 motor (2-cyl). Det er rigtigt at dobbelt tænding primært skyldtes sikkerhed med to magnetiseringssystemer, men det gav også større ydelse, (AlfaRomeo twin spark). Mange fly har carburator, også Cesna med Lycoming motor. Det kræver dog ofte en karburatorforvarmer, da der let kommer karburatoris. Flyvning på hovedet er der mange fly der ikke er godkendt til, men det er rigtigt at bensinen render ud a karburatoren og motoren går i stå, mne det er bare et spørgsmål om at vende den tilbage igen, så starter vindstrømmen som regel motoren igen.
Har selv gjort det mange gange til stor fornøjelse for passagerer.
Hilsen Michael
Sidste indlæg var også mig.
Havde glemt at logge ind
Som et tillæg til fly, er det også værd at bemærke at de nyere type1 krumtapper og de billige uoriginale støbejernskrumtapper ikke kan godkendes til fly.
Bare at det måske siger lidt om kvaliteten
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.