Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Husmands tuning?

Tags:
No tags yet.

(permalink) optikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Jeg vil gerne tune min motor lidt, jeg kunne godt tænke mig lidt spark i accelerationen..

MEN, jeg har ikke råd til moget fancy...''Er der nogle der har forslag til at øge effekten, uden det er meget dyrt? Er det overhoved muligt uden en total ombygning af motoren??

Med venlig hilsen
Optikeren
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12072&highlight=trin
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) docdav Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan man ikke gøre det samme som når man bygger en VW-boxer om til flymotor, ny knast og dobbelt tænding?
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
?? karburatorer fungerer vist ikke særligt godt i et fly
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Morten det er vist ikke så usædvanligt igen.
Men nu er det jo heller ikke alle flyvemaskiner der er certifceret til at flyve på hovedet.
Mon ikke det minder lidt om en karb. på en MC?

De dobbelte tændigssystemer skyldes sikkerhed og ikke performance.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
så forstår jeg ike helt spørgsmålet, det indlæg jeg linker til handler mest om kadrons, og jeg skal ihvertfald ikke ud at flyve i en maskine med sådan et par på
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Motorsvæveren Motorfalke, blev leveret med en modificeret VW motor. Nogle endda med an 1/2 motor (2-cyl). Det er rigtigt at dobbelt tænding primært skyldtes sikkerhed med to magnetiseringssystemer, men det gav også større ydelse, (AlfaRomeo twin spark). Mange fly har carburator, også Cesna med Lycoming motor. Det kræver dog ofte en karburatorforvarmer, da der let kommer karburatoris. Flyvning på hovedet er der mange fly der ikke er godkendt til, men det er rigtigt at bensinen render ud a karburatoren og motoren går i stå, mne det er bare et spørgsmål om at vende den tilbage igen, så starter vindstrømmen som regel motoren igen.
Har selv gjort det mange gange til stor fornøjelse for passagerer.

Hilsen Michael
(permalink) docdav Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sidste indlæg var også mig.

Havde glemt at logge ind
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Som et tillæg til fly, er det også værd at bemærke at de nyere type1 krumtapper og de billige uoriginale støbejernskrumtapper ikke kan godkendes til fly.
Bare at det måske siger lidt om kvaliteten
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.