Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sikkerhedssele needs fixin'

Tags:
No tags yet.

(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hey vw kammerater!

Jeg har været så dum i tidernes morgen at crappe min højre sele ved at rode med fjederen.

Det er nu glemt og jeg har fundet er par velfungerende seler... eneste problem jeg kan få øje på er at selve "nøglen" på selen mangler.

Så var tanken at den der sider på den gamle sele jo er perfekt nok som den er, meeeen det er ikke så nemt at udskifte de dele.

Så hva gør jeg... skær jeg selen over, smider tingene på og får den syet et sted?

Køber jeg en ny nøgle, og får en mand til at splejse den på selen, så jeg undgår at skære i den?

Any ideas are welcome... og findes der et reglsæt for hvad man må og ikke må lave selv på en sele?

nå vi ser hvad i sir til d.
på forhånd, tassaiha.
/Party
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:823f287058="partyman"]Any ideas are welcome... og findes der et reglsæt for hvad man må og ikke må lave selv på en sele?

nå vi ser hvad i sir til d.
på forhånd, tassaiha.
/Party[/quote:823f287058]

Jeg tror ikke du må lave noget selv på selve selen. den er jo godkendt som den ser ud. Det nemmeste (og måske også det billigste) er nok at gå ned til den lokale bildille, bilexpert eller hvad de nu hedder og købe et nyt sæt. så er du også sikker på at de er iorden.
(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det var faktisk også min første tanke, men jeg tror jeg dengang jeg crappede den ene sele fik tjekket at sådan et sæt ligger i små 5-600kr... hvilket jeg så alligevel syntes måske er lige krydret nok.... måske bare mig der piver :o) eller er en nærrigrøv, men det kunne jo være interessant at vide lidt på området.

Den gamle (faderen i huset) er gammel gearhead, men havde aldrig rigtig rørt eller hørt om hele sele-delen - men jeg ka da ikke være den eneste pilfingerede herinde :D der må da være andre der bare har tænkt tanken...

/Party
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er jo fordi du har fået de forkerte seler.. Det er den model hvor selve selen sættes ind i en klemme som vippes sammen.. Du skal have de rigtige. Men det må da vælte med tonsvis af gamle seler i vw-netterne garager! Det er da det første jeg skruer ud på en vw..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hehe... ahh vidste ikk der fandtes seler af typen som du beskriver med klemme og det hele...

Men jeg har været ovre hos ham der havde de 3 rustne øser holdende med der var ikke andet end det at komme efter, så hvis der skulle være en der har en enkelt sele liggende (hvilket er alt jeg mangler), så må man da gerne råbe mig op.... evt. på en PM hvis vi skal holde denne tråd som "teknisk spørgsmål"-agtigt :D

/Party
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hmm, præcist hvad har du gjort ved fjederen, siden selen nu er "crapped"? Den fjeder burde da være til at stramme og slække på som man har lyst til.
(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Well som det første anede jeg ikke hvilken side fjederen sad i, så da jeg pillede det først låg af, og fjederen sprang af H til, så begyndte jeg at rulle den sammen igen... men efter x antal mislykkedes forsøg var den så maltragteret at metallet fik en flyvetur i skraldespanden... såååeh helt præsis hvad jeg har gjort ved den må guderne vide, den var i hvertfald ikke brugbar mere da jeg var done med den :D

Men jeg ville ellers være ganske enig med dig i at den burde kunne stramme efter behag, og værende en af dem der plejer at skulle lære af sine fejl, kan det jo være det går bedre en anden gang... men lige pt har jeg mere lyst til bare finde en reservedel.

/Party
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
OK - Det lyder meget fornuftigt at kigge efter noget nyt så :lol:
(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hehe ja ikk :D

just fyi, så har jeg taget konsekvensen at købe en ny dims... så ryger den gamle/fungerende over i passagersiden.. det er vel mig der skal sikres, hehe.

/Party

Reply

You must log in to post.