(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Har lige hentet en bobbel med en 1914 motor, efter 500 km skød den begge topdækselpakninger ud så olien pissede ud, hvad kan det skyldes og hvad gør jeg så det ikke sker igen ???? :oops:
(permalink)niels-erikMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Den har ingen eller for lidt krumtaphus udluftning.
Det behøver ikke være andet i vejen, men undersøg lige om der ikke skulle være gået en stempelring.
Hilsen Niels Erik
------------------------------------------- En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
[quote:8a3755d415="niels-erik"]Den har ingen eller for lidt krumtaphus udluftning.
Det behøver ikke være andet i vejen, men undersøg lige om der ikke skulle være gået en stempelring.
Hilsen Niels Erik[/quote:8a3755d415]
vil det sige at jeg skal have cylinder af eller er der en nemmer måde at kontrolerer om der er gået en stempelring den halter på cylinder nr 1 har lige givet den nye tændrør + kabler stiften var brandt væk på rør i cylinder 1.
(permalink)niels-erikMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
En kompresions måling kunne gøre det, hvis der er en cylinder som er markant dårligere end de andre, så er det der den er gal.
På min tidligere motor var problemet at der manglede en låsering til krydspinden, så pinden havde gnavet en dyb fure i cylindervæggen, det betød at den brændte meget olie og at den lavede så højt tryk at olien kom ud alle vegne, på krumtaphuset.
Hilsen Niels Erik
------------------------------------------- En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
ok tak for dit svar jeg vil finde et værksted der kan lave en komp-måling på mandag, hvorfor tror du at den har brænd stiften væk på det ene tændrør ?.
mvh
(permalink)niels-erikMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Forkert tænding- for mager blanding. Eller forkert tændrør .
Hilsen Niels Erik
------------------------------------------- En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
ok tak sælger sagde at det var ok med 98 blyfri det er måske ikke rigtigt, ja undskyld alle mine spørgsmål men jeg ved ikke så meget om det.
(permalink)niels-erikMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Min motor er også en 1914, og den er rimeligt hårdt pumpet, aligevel køre jeg på 95 blyfri, så det er ikke benzinen som er problemet.
Men dine dyser er måske ikke store nok. Det er dog mere sansynligt at den står forkert i tændingen, den skal tænde ca 10 grader før tdc.
Hilsen Niels Erik
------------------------------------------- En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Hvis den skyder ventildækslerne af har den 99% sikkert tændingsbanken.
Det tyder det ødelagte tændrør så også på
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Har lige demonteret motoren, ventilen på nr 4 var totalt kokset til men noget der var meget værre begge toppe er flækket ved tændrør gevind hele vejen igennem :cry: .
[size=18:192b9ff183] [/size:192b9ff183] er der noger der har et par toppe til salg jeg kan bruge ?.
------------------------------------------- OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Ja gu er det træls men der er sikker selvforskyldt kunne ikke dy mig da jeg blev presset af en 3 tyrker på motorvejen på vej hjem fra Sverige, han prøvede at overhale inden om men det gik ikke før efter ca. 6 km så var der ikke mere olie tryk på boblen så han grinede godt da han kørte forbi men bare vent næste gang holder den.
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Jeg tror du skal tage tyren ved hornene og skille den motor helt ad, og finde ud af hvad der egentlig er inde i den. Krumtap, knast etc. Hvis den taber det meste af olietrykket på 6 km med god hane, er der mere end toppene der ikke dur. - Med stor sansynlighed blokken.
Det lyder faretruende meget som en "hurtigsamlet" 1914ér.
T.
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Skal lige sige at jeg havde kørt ca. 500 km ikke under 140 i mere en 10 min ad gangen.
så den har fået noget at leve af så godt på et tidspunkt at olietryk blev ustabil men hæftede mig ikke ved det.
Engle w100 knast 10,67 løft och 276 grader for 1:1-1:25 vintil (original
vippearme i motorn)
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
tt
(permalink)NybegynderMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
[quote:23bc864b0e="Farmer"]Jeg tror du skal tage tyren ved hornene og skille den motor helt ad, og finde ud af hvad der egentlig er inde i den. Krumtap, knast etc. Hvis den taber det meste af olietrykket på 6 km med god hane, er der mere end toppene der ikke dur. - Med stor sansynlighed blokken.
Det lyder faretruende meget som en "hurtigsamlet" 1914ér.
T.[/quote:23bc864b0e]
Har idag fået kontroleret motoren den er ok med alt som sælger havde sagt, får nu lavet 2 nye toppe som skulle holde, jeg skal bare lige bestemme mig for hvilke ventiler der skal i, de mener at der har været en lille revne i toppen som så bare er blevet værre på grund af 500 km med smæk i r.... .