Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad fejler en vw 1303

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ville være skideligeglad om det var en 1303 eller en 1302.. Bare den var synet.. Så ville jeg smide pladerne over på 67eren og stille det andet pis ind i garagen.. ;)

Er 03ere fede? Er std biler fede? Er patina fedt? Er skamsænket fedt? Er 17" hjul fedt? Det kommer nok an på hvem man spørger..

Tag for eks. en Morris 1000 som i mine øjne er noget at det mest kønsløse engelske pis man kan købe for penge! Men alligevel findes der masser af folk der siger " Nøørj se en sød gammel bil" når den kører forbi.

I "normale" folks øjne er en folkevogn en folkevogn og sådan er det..

Der findes alligevel ikke en eneste bil i Danmark som ikke ville kunne blive kritiseret for et eller andet af en eller anden fra VWNettet så hvorfor forsøge?
Lav det for egen fornøjelse og stik andre folks meninger skråt op..


P.s. Min bil er fejlfri og benhård i mine øjne.. I jeres øjne er det nok bare en sur pispotte skruet sammen af en idiot med 2 venstrehænder..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmmmm, jeg kan godt se at jeg er kommet ind på et område jeg ikke kender så meget til og hvor der er mange meninger ;o)

Men på trods af alle jeres kommentarer (og rigtig mange tak for det) tror jeg alligevel at jeg vil lægge ud med en 1303. Jeg tror det vil være det bedste for mig til at starte med. Pt er det for at have en bil, der alligevel er lidt anderledes end alle andres. Desuden har jeg heller ikke muligheden for at lave de helt store ombygninger i øjeblikket.


Og angående de ting man skal være opmærksommer på så er jeg nok lidt for ny alligevel. Så er der noget der kender et værksted (som kender til bobbler) i Københavnsområdet, der kunne undersøge de vigtigste ting inden man beslutter sig for at købe en gammel dame?



På forhånd tak
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Det skulle du nok kunne få Dennis, Bugservice i Hareskoven til.

Psst, jeg er altså ret glad for min 03'er...
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en "ægte type 1" og folk råber efter mig når jeg kommer på træf.
Min kammerat har en 1303, han har lige vundet en præmie.

Der er så meget jeg ikke forstår
- har vist kørt over for mange brønddæksler.

G.

(farmer - splitbusser er dejlige - de skal bare have bay-mekanik)
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:8fc1dcf4a2="Gæst (Spørgsmålsstiller)"]Hmmmm, jeg kan godt se at jeg er kommet ind på et område jeg ikke kender så meget til og hvor der er mange meninger ;o)

Men på trods af alle jeres kommentarer (og rigtig mange tak for det) tror jeg alligevel at jeg vil lægge ud med en 1303. Jeg tror det vil være det bedste for mig til at starte med. Pt er det for at have en bil, der alligevel er lidt anderledes end alle andres. Desuden har jeg heller ikke muligheden for at lave de helt store ombygninger i øjeblikket.


Og angående de ting man skal være opmærksommer på så er jeg nok lidt for ny alligevel. Så er der noget der kender et værksted (som kender til bobbler) i Københavnsområdet, der kunne undersøge de vigtigste ting inden man beslutter sig for at købe en gammel dame?



På forhånd tak[/quote:8fc1dcf4a2]

her er hvad du gør - (og det burde alle begyndere gøre) du finder den klub der ligger nærmest hvor du bor - kontakter dem og høre om der ikke er en der har tid og lyst til at tage med ud og kigge på den bil ..
så kigger i begge to - og går lidt væk og snakker om det er et godt objekt eller ej for dig som nybegynder, det har to fordele , et at din købeiver lige bliver vuderet af en som har prøvet at være i samme situation som dig engang - og har draget nogle gode og dårlige erfaringer.
at du ikke finder ud af at du har købt noget gammelt lort bagefter du HAR betalt, kan godt være de måske vil ha en lille skilling for at hjælpe dig - men er det en erfaren person kan pengene være givet endog meget godt ud, så gamle biler har jo væsentlig mange flere faldgrupper end som alm brugte biler - de fleste har dog trods alt 25 eller flere år på bagen, og de kan fejle mange ting som KAN være dyre at reperere på....

så held og lykke - jeg bor desværre selv for langt væk til at kunne hjælpe dig - ellers havde jeg gerne gjort det helt gratis hvis jeg blev hentet og bragt til og fra mit hjem :D

selv uddannede rutinerede mekanikere kan lave en fatal vudering af en så gammel bil - så gør dig selv en tjeneste at find en rutineret vw boble mand - også selvom de måske vil ha en sixpack eller lign for det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:68332f5ad1="Mette"]Det skulle du nok kunne få Dennis, Bugservice i Hareskoven til.

Psst, jeg er altså ret glad for min 03'er...[/quote:68332f5ad1]

Din er jo også uden tag..! ALLE cabrioleter er cool..

Det har jeg vist også sagt til dig en dag jeg kom til at trashe 03'ere! :oops: :wink:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:c5d3e2cb3d="vwanders"][quote:c5d3e2cb3d="Mette"]Det skulle du nok kunne få Dennis, Bugservice i Hareskoven til.

Psst, jeg er altså ret glad for min 03'er...[/quote:c5d3e2cb3d]

Din er jo også uden tag..! ALLE cabrioleter er cool..
[color=cyan:c5d3e2cb3d]Hæ hæ... nå ja, uden tag.. :wink: [/color:c5d3e2cb3d]

Det har jeg vist også sagt til dig en dag jeg kom til at trashe 03'ere! :oops: :wink:
[color=cyan:c5d3e2cb3d]Jeps, det har du sagt til mig :wink: [/color:c5d3e2cb3d]
[/quote:c5d3e2cb3d]
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:e1875c11df="Gustav_t"]Jeg har en "ægte type 1" og folk råber efter mig når jeg kommer på træf.
[/quote:e1875c11df]

Er det mon dig eller bilen, he he :lol: :lol:
-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hellere en rigtig hård 03 end en butt-ugly type 14

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Lukket indtil jeg kan styre boldene Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sådan en omtale af en 03 gør at man køber den for at pisse alle de gamle "rigtige" vw ejere i nakken! Jeg har en 1303, den er pisselækker, superstand for en slik, og så det ikk en rigtig vw, det sq da falsk varedekleration i mtr mål!!! Hvem hulen klager jeg til over det nu? Synd jeg er så glad for skidtet og har givet den brede sko så den ikk tilter, syntes ikk en sækning for at kvadre brøndæksler og jævne vejen var nødvendig men måske det kunne afføde noget goodwill fra de rigtige vw ejere?
Nu tør jeg sq ikke komme til træf med min, medmindre flere ikke rigtige vw'er kommer, ellers må der vel afholdes 1303 træf, vi åbenbart dem de andre ikke må lege med? Det er da blind snak tøser, skal vi til at sable folk med baja ned osse elelr ghia'r nu vi er igang, der sikkert noget forkert i alle, so what siger grisen, jeg er glad for min, min første bil faktisk overhovedet, og så vil jeg ved guderne ikke høre en fedladen selvudnævnt ekspert i pre-pis fortælle mig om min er en ægte vw eller ej, en t1 er det sikkert ikke, der er umiskendelige små detaljer som det utrænede øje på blinde mænd ville kunne se, den er lige så meget vw som de gamle og nye, der står vw på min bil mine papire, mon ikk det gør det på din? Udseende det noget andet, vi begge danskere, du bare ældre sikkert, og ligner ikke mig, er jeg derfor ikke en "rigtig" dansker, fordi jeg ikk ser ud som dig, og er fra samme årgang eller deromkring? Der vel nogen der glade for dig, mig er der, eller var, jeg giver ikke børnepenge længere, så, jeg må ikk lyve, der har være nogen der kunne lide mig, faktum er bare vi stadigt er danskere, og min bil, en 1303, er lige så meget vw som din, uanset årgan, den har fordele og ulemper, koster penge, alt efter hvad du smider efter den, og giver dig kvaler og glæder, pis på om folk smiler 47 gange mere efter din end min, jeg smiler stadigt ved tanken om at den 03'r er min, hvad andre mener er mig fløjten.
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bla bla bla bla bla.....

Du svarer på et indlæg der er over 2 år gammelt.
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Hye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gør ikke noget. Så fik jeg da læst den tråd også.

Hold da kæft hvor folk dengang var smalsporet.

Hye.
-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) kenneth jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
alle har sin smag, hvis manden vil købe en 74´er 1303, så ska han da gøre det.. Man kan da ikke gå rundt og samme smag alle sammen, det ville være for kedeligt.. Jamen helt klart er de ældre da de fedeste, men man ska da starte et sted som så mange andre har gjordt..
(permalink) kenneth jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym
Skrev 16/08-2005 03:41................




åhh nedren at man først ser dato´en bagefter...F... F... F...
flot klaret her..hehe..

Reply

You must log in to post.