Underlig utæthed ved hovedbremsecylinder...
T1 62 med 1 kreds bremsecylinder. Påløbsstudsen består af en gummiforing der går ned i bremsecylinder og heri sidder der et lille metalrør m/krave. Metalrøret er så videre forbundet optil bremsevæskebeholderen via slanger (jeg formoder det også var sådan org. - jeg har ikke ændret noget!)
Den er utæt (så vidt jeg kan se) ved påløbet til hovedbremsecylinderen, men jeg kan ikke lige gennemskure hvorfor. Selve den gummiforing der sidder i H-cylinderen ser ud til at sidde fint og ser pæn og ny ud, og røret med kraven kan trykkes helt på plads og sidder umiddelbart som det skal.
Jeg har så opdaget at jeg mister bremsevæske og det drypper fra omkring H-cylinderen. Jeg har undersøgt udgangen til bremserørene og fandt ingen utætheder der.
Mit spørgsmål er så om min H-cylinder er defekt siden der kommer væske ud ved påfyldningen, eller om det blot er noget hjemme-biks der er lavet på min bil ? Hvordan bør det være org. ?
Har kigget i haynes, men der er blot billede af en nyere bremsecylinder..... please help
på forhånd tak
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
køb da en ny - koster 248 kr - kan da ikke svare sig at døje med det gamle, 185 for en et kreds
[web:c38d2b8c90]http://www.kitogbuggyservice.dk/tilbud/tilbud.html[/web:c38d2b8c90]
så kan du også lige fået det lavet om til to kreds - en racer m etkredssystem går da ikke rasser, det er da dybt uforsvarligt :roll: :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Jojo.. det gør jeg da nok også.... men den ser forholdsvis ny ud.. ingen grund til at skifte noget der virker!
Hvad bør jeg overveje ved skift til 2.kreds er det bolt-on det hele ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:a967c40350="Bornholmer"] - en racer m etkredssystem går da ikke rasser, det er da dybt uforsvarligt :roll: :P[/quote:a967c40350]
En næsten original bil fra 1962 med 150 hk, er det forsvarligt?
-------------------------------------------

Ja det vil jeg da mene det er.... så længe man overholder hastighedsgrænserne. Tromler bremser ligeså effektivt som skiver (at de så kun kan gøre det en gang med fuld knald fra 130-0 km/t, det er så en anden sag.... de skal lige køle ned igen - det skal skiver så ikke). Så hvis man ikke kører med hovedet under armen hele tiden.... så er det vel ligeså forsvarligt.
hehe... morsomt som dette indlæg har taget en drejning :-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hej når du køber en ny følger det gummi der er utæt ikke med!!!! så prøv lige at tage det fra hindanden den er bare tykket ned i gummiet og se om du kan få den tæt
MVH Dennis
vw bug service
[quote:150cd98705="bug_service"]hej når du køber en ny følger det gummi der er utæt ikke med!!!! så prøv lige at tage det fra hindanden den er bare tykket ned i gummiet og se om du kan få den tæt
MVH Dennis
vw bug service[/quote:150cd98705]
Har prøvet.... det er ikke problemet
jeg mener at kunne huske at en 2 kreds har to plast påfyldningsstudser, og disse er noget mere "tætte" idet slangen klemmes fast herover og ikke bare "trykkes" i en gummiforing.... eller husker jeg forkert ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nu ved jeg ikke lige hvordan det er på en 1-kreds...men på min 2-kreds sidder der en lille bolt oven på cylinderen...Denne lille bolt var løs på min og jeg tabte lidt vædske når jeg bremsede...måske der sidder noget liggende på min...Der skal vidst være en kobberring under møtrikken, det var der ikke på min og sikker derfor utætheden...
...bare en ide...
skal du skifte til 2 kreds - kræver det godt nok også et sæt nye bremserør Rasser, og er dine slanger lidt rustne i gevinderne / mufferne - skal de nok også lige ha en skifter også løber det jo op, men er også lidt rarere at køre med.....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:7254c81512="Rasser"][quote:7254c81512="bug_service"]hej når du køber en ny følger det gummi der er utæt ikke med!!!! så prøv lige at tage det fra hindanden den er bare tykket ned i gummiet og se om du kan få den tæt
MVH Dennis
vw bug service[/quote:7254c81512]
Har prøvet.... det er ikke problemet
jeg mener at kunne huske at en 2 kreds har to plast påfyldningsstudser, og disse er noget mere "tætte" idet slangen klemmes fast herover og ikke bare "trykkes" i en gummiforing.... eller husker jeg forkert ?[/quote:7254c81512]
Du har helt ret rasser jeg havde samme problem med mit 2-kreds system jeg købte en ny ved dennis ...Det skal sgu være i orden
Hvis ikke gummiet er opløst eller porøst af bremsevæske så kan stålrøret være tæret eller der er brugt en slange der ikke kan tåle bremsevæske. Den kan ligefrem svede ud gennem slangen.
Hvis hovedcyl. er uoriginal kan det være gummidutten ikke tåler bremsevæske. Prøv evt. at udskifte den med en gammel org.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det er ikke noget 'hjemme-biks' der er lavet. Sådan skal det være. Jeg kører selv med ét kreds på min 66'er, og det virker upåklageligt.
Da bremsesystemet blev renoveret fik jeg lavet en ny påløbsstuds af kobberrør og har ikke haft nogen utætheder. Tæring af det gamle jern/stål rør kan godt være problemet...
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
Jeg tror faktisk i kan have ret i at stålrøret er tæret.... det er faktisk det eneste jeg ikke lige har tænkt på. Netop derfor er vwnettet godt - til fjolser som mig.
pssst Ib bornholmer .... jeg har nye slanger, hjulcylindre hele vejen rundt, Rørene er fine endnu (intet spor af ir eller andet), og så er der ny-afdrejede tromler hele vejen rundt med nye belægninger. Det eneste der ikke er nyt er hovedcylinderen, men jeg vil skyde den til at være under 5 år.
gummiforingen er ikke blevet porøs endnu - så vi satser på det er påfyldningsrøret der er tæret lige inden hovedcylinderen. Jeg tror jeg følger opfordringen til at lave et i noget kobberrør.
Takker for alle de gode fifs, tricks og bitre erfaringer.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia