Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  rørproblem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg ved ikke om der er nogen der kan hjælpe mig, men jeg har købt en buggy som rasler helt vildt inde i tunnelen.
Jeg har fundet ud af det er koblingsrør / spederrør / håndbremserør som rasler.
Bunden er flot beklædt med stof indvendig.
Spørgsmålet er om jeg på nogen måde kan få de rør til at holde op med at rasle / sat fast uden jeg skal splidte hele bilen af.
Buggien er en opkortet model.
På forhånd tak.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan skære hul i siden af tunnelen, svejse dem fast og lukke hullet igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
du kan løfte klappen bag stelnummeret - og lige gi dem en svejseklat, og evt det samme i fronten - det var den gode måde, og den rigtige ....

nu kommer den sjove og nemme og hurtige, først noget rustbekyttelse og derefter en bøtte byggeskum - hehe, men skal det væk igen bliver det ikke sjovt - men det virker - haha, og så suger det ikke vand
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu er det ikke så sjovt at skærer hul i tunnelen, da det er et flot arbejde der er lavet med at limet indtrækket på bund og tunnel, men OK er det det skal det gøres såå...
Den med byggeskum var den for sjov, eller kan det bruges i små mængder :roll:
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:513b55c99b="Anonymous"]Nu er det ikke så sjovt at skærer hul i tunnelen, da det er et flot arbejde der er lavet med at limet indtrækket på bund og tunnel, men OK er det det skal det gøres såå...
Den med byggeskum var den for sjov, eller kan det bruges i små mængder :roll:[/quote:513b55c99b]

det er jo dig der prioterer om din stolthed kan leve med det - hehe . så lidt sjovt - men ikke helt uden alvor... det virker - meeeen - det er lidt fusk- hvis du priotere din pæne lak på tunellen højere end ærligt håndværk er det da en løsning - der er jo aldrig andre end dig der ser det alligevel
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Idéen med skum ville være den løsning som svenskeren ville benytte...
Det er vidst den man kan kalde en svensker løsning, de har mange påfund...

Men som sagt er det jo skjult... Så hvis man holder sin mund og ikke fortæller det til nogen, så er der ikke nogen som griner af dig hvis du vælger den løsning. Nu er der jo heller ikke nogen som siger du skal fylde hele tunnelen.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis den med siden af tundlen ikke kommer i god jord er der jo osse den løsning at pille et stykke af bunden af tundlen ud......
den kan jo bores af i siderne og og så lige ligge et snit på tværs......
men hvis det ikke er selve røret der er knækket men bare den lille plade der sidder inde i tundlen der har sluppet, så kan jeg da oplyse at den sidder ca udfor hullet til håndbremsen og med lidt held kan man lige nappe den med svejseren gennem de hul......
det har jeg da gjodrt engang på min gamle bobbel.....
men vil da nok råde dig til at skifte hele røret og det kan man sakens med lidt mod gennem div. huller......
og så tungen lige i munden......
det har jeg da prøvet et par gange.........men det er ikke let.......!!
mvh leo-pol

og god arbejdslyst
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
At skære hul i siden af tunnelen er helt korrekt og anvises også af VW i forbindelse med den slags indgreb. Hvad skulle man ellers gøre, hvis ikke det kan klares fra enderne ?
Det er jo kun et spørgsmål om håndværkeren der laver det, kan.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis jeg tager den løsning med at skærer i tunnelen, hvor ca. skulle de være sadt fast.!! for ikke at skærer hele siden op.
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:22cf7b8431="Anonymous"]Hvis jeg tager den løsning med at skærer i tunnelen, hvor ca. skulle de være sadt fast.!! for ikke at skærer hele siden op.[/quote:22cf7b8431]
Et "hul" ca. 15 x 15 cm. modsat side af pedalerne (passagersiden) skulle kunne gøre det.
Skær op på 3 sider og bøj metallet op af.
Dermed undgår du en svejsning oppe på tunlen :wink:
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:220401402a="Anonymous"]Hvis jeg tager den løsning med at skærer i tunnelen, hvor ca. skulle de være sadt fast.!! for ikke at skærer hele siden op.[/quote:220401402a]


hvis du piller dækslet af nede ved stel-nummeret og smider en lille lygte derned kan du garnteret se problemet gennem håndbremse hullet......
men jeg ville nok lave hullet i føresiden af tundlen hvis det var mig......
mvh leo-pol
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rørene skal sidde fast ca ved håndbremsen, altså midt på en type1 og yderst i begge ender.
Jeg ville skære hul fra højre side forrest, og lige bag håndbremsen.
Men du kan starte med at tage pedalerne ud og mærke om de sidder fast forrest. Rørene sidder på en U-bøjle der sidder på tværs i tunnelen. Her har de hvert sit hak de skal ligge i og være svejsede.
Og det samme under bagsædet, hvor de bare er hæftede til rammen.
Der er jo ingen grund til at skære op først.
Det er jo heller bare et spørgsmål om at rasle. Hvis ikke de sidder fast, virker koblingen f.eks. ofte ikke som den skal.
Når man monterer en kraftigere kobling, skal man også eftersvejse koblingsrøret lige bag håndbremsen. Bare et godt råd.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Med hensyn til at "se" ind i tunnel'en har jeg haft held med et lille digitalkamera ind af inspektionshullet i rammehovedet og ned ved inspektionspladen lige bag stelnummeret....så godt med blits på....Det virkede ok synes jeg...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hottentot Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan også indskrive den på et privat hospital til en kikkert undersøgelse :-)

Brug for guds skyld ALDRIG byggeskum hvor der er risiko for at der kan komme fugt,
De små celler i skummet holder på fugt og vand og så.....
(Men så slipper du jo også af med de raslende rør)
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan vist godt skaffe endo/gastro-skoper :wink:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak Tak Tak
Nu har jeg brugt sidespejl, lommelygte og digitalkamera.
Problemet er løst.
Benzinrør var synderen.

Reply

You must log in to post.