Volle's Streetster
Det er skam helt okay at spørge, men jeg er faktisk lige nøjagtig lige så nysgerrig som dig selv, jeg har ikke hørt noget fra dem endnu, derer gået omkring 14 dage nu, jeg kunne da godt snart tænke mig at vide det! :wink:
Og forresten, så er jeg ved at blive sindsyg!! Jeg kan ikke komme i gang med den, da garagen ikke er færdig, håndværkere er ik' til at stole på, og der er ikke plads på terassen!!
Og så kan jeg lige tilføje til debatten om at hente biler fra Sverige; Vägvaerket er gået helt amok over Streetsteren, de startede med at ville have pladerne, det fik de, så lejede jeg prøveplader og sendte en kopi af ansøgningen og billeder af pladerne, men de VIL have en kopi af ansøgningen til Told & Skat, for at sælger kan afmelde bilen derovre, virker ikke som om de tror på at den er her i Danmark! Papirerne fra Told & Skat?? Den har jeg skam ikke fået tilbage endnu!
Hvad sker der for Told og Skat??!?
Afgiftpligtig værdi: 22000 kr.
Depositum: 34681 kr. -60 kr.=34621 kr.!!
Sluk jeres joint og gå i seng!! :evil:
Tja.. det er en 73'er det er jo dyrt endnu.. desunden er den konstruktivt ændret. Det er aldrig sjovt at skulle betale mange penge til T&S men du kan jo vente et par år og se om det skulle gøre nogen forskel.
-------------------------------------------
~Mette
Mette det gør ingen forskel , så længe det drejer sig om en ombygget bil vil det altid være 180%
Den billig afgift er forbeholdt orginale biler, men hvis det der, [b:b7183caa92]er prisen[/b:b7183caa92], kan det vel næsten også ligeså godt betale sig at købe en orginal i stedet for, altså cab -- ikke en org roadster - de er jo noget dyrere
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ok Ib, var selv lidt i tvivl, derfor det lidt tøvende svar..
~Mette
Jeg mener det er helt ude i skoven! I mine øjne har det i realiteten ikke meget med en cabriolét at gøre; den har hverken kaleshe eller varme, så jeg vil nærmere mene at den bør gå som en slags buggy hvis man tager anvendelsmulighederne i betragtning.... men det var da sødt af dem at trække 60 kr. fra....så bliver der også råd til en tur i tivoli!! :twisted:
Hej Volle
Lyder også sygt i mine øre,men hvad har de andre givet???? er da flere herinde som har lavet noget i den stil,har set der har været et roadsterprojekt i den blå for et stykke tid siden med afgiften betalt til omkring 10 kilo,kunne da være en løsning
West
Jamen der et kun et at gøre.
- find et par stykker der har betalt en Roadster fri sådan indenfor de sidste ca. 5 år, og bed om en kopi af deres fortoldning. Send så dem ind sammen med et pænt brev om at du ikke kan forstå at din skal være så meget dyrere, når disse er kørt igennem til en langt lavere beløb.
Men det er meget normalt at skulle erlægge et noget højere depositum end det bilen bliver endelig vurderet til. Herovre lægger man ofte godt 20 K på en buggy i depositum, men får så typisk små 10K tilbage. Sådn er det.
T.
du kan jo evt høre på om den evt ville være billigere hvis den var bygget på en dansk bil , men chanserne er vel små - der er jo feks ingen forskel på om en buggy er svensk eller dansk bygget - der er prisen den samme
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvad nytte gør det ? Bilen er her jo allerede. Desuden plejer det at være i småtingsafdelingen, hvad angår forskel.
T
Jeg har allerede skrevet til dem, nu må jeg bare vente og se hvad de svarer. Det er med vilje at jeg har søgt på afgiften så tidligt, så har jeg god tid til at bokse med dem i! :wink:
Men...skulle der være nogen der har betalt afgift på en roadster eller lign for nylig, så hører jeg gerne fra jer!! :wink:
Nu går der vel så en 5-6 måneder inden jeg igen hører fra dem...! :roll:
[quote:e23a40f54e="Farmer"]Hvad nytte gør det ? Bilen er her jo allerede. Desuden plejer det at være i småtingsafdelingen, hvad angår forskel.
T[/quote:e23a40f54e]
Man kunne jo montere en dansk bund....? :wink: Meeen.....det tror jeg sgu ikke man får noget særligt ud af...!
Jeg har besluttet mig for at medmindre jeg får den ned i afgift, så bliver den solgt videre; jeg synes ikke lige jeg har 34621,- kr. at lægge til
Told & Fnat, jeg skal også ud og have ny dayly-driver da min er kaldt til syn og jeg ikke har tid til at lave den...!
Nå....men nu ligger bolden ihvertfald hos T&S, så der går jo nok en 5-6 måneder inden der er nyt i den sag! :wink:
Jeg fik lige en optur i dag... NU har biler stået i 4 måneder, siden jeg sidst havde lejet prøveskilte...Jeg ville så lige ud og starte den op engang...
Jeg slog hovedafbryderen til, tørnede den og efter ca. 6 sekunder startede den bare uden problemer, ingen startkabler, startgas eller lign! Det var sgu en rar fornemmelse! :wink:
Da den står på min terasse lige udenfor stuen, stinker der nu af benzin i hele hytten!
Det er sgu bedre end en luftfrisker!! :twisted:
Det er jo en Foller så selvfølgelig starter den med det samme :wink:
Har du fået mod på at komme igang med den igen ?
Det er ikke det at komme i gang med den der er problemet for mig...det er afgiften... den kommer til at knibe med...desværre, for den er mega fed at køre i, lige min stil! :wink:
Den er jo overhovedet ikke plumrådden, så det er slet ikke noget problem at lave den...
Hvad er afgiften endt på ?.
Og ja den er rigtig fed jeg havde sådan set glædet mig til at se den live til sommer.
Du må cruise lidt på prøve skilte sommeren over og så spare afgiften sammen.
Den er lige godt 27000 kr....synes det er for meget....en buggy koster omkring 13800,- og denne her er jo ikke meget mere anvendelig, så jeg kan virkelig ikke se hvorfor den skal være så dyr...? Det med prøveskilte, det sætter jo nogle begrænsninger, desværre....det villle være sjovere at kunne køre på rigtige plader...
Med du skal da være velkommen til at komme og se den live hér; på Amager... Hvis min port kommer i i næste uge, så ryger den ind i garagen med det samme! :wink:
[quote:ac1564ff67="optikeren"]hvad med at flytte et stelnummer????
Ved godt det ikke er "HELT" lovligt, men en mulighed.. ;-)[/quote:ac1564ff67]
og sgu ikke noget man snakker om i et offenligt forum :roll:
lad være at sælg den du fortryder bare efter 5 min
kør lidt rundt til divs ting på låneplader og så søg igen når den er 35 år
det vil du ikke fortryde og så køb evt en gammel spand du kan cruise i imellem tiden
[quote:fd7faca9c0="jj"][quote:fd7faca9c0="optikeren"]hvad med at flytte et stelnummer????
Ved godt det ikke er "HELT" lovligt, men en mulighed.. ;-)[/quote:fd7faca9c0]
og sgu ikke noget man snakker om i et offenligt forum :roll:
lad være at sælg den du forstryder bare efter 5 min
kør lidt rundt til divs ting på låneplader og så søg igen når den er 35 år
det vil du ikke fortryde og så køb evt en gammel spand du kan cruise i imellem tiden[/quote:fd7faca9c0]
Hvis jeg skulle flytte et stelnr. skulle det jo være fra en cab, og det er sikkert ikke til at finde og desuden gør jeg ikke den slags! Kedelig...måske, men sådan er jeg...!
Jeg ville da også gerne beholde den, men det er vel ikke sikkert at den bliver billig når den fylder 35...? Hvis den ikke er original...?