Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pharma Member
Skrev for 19 years siden | | | |
DAMN, se lige på billede... der mangler ligesom noget, ikke?

Status: Kører til Skanderborg fra Odense uden problemer. Dog undrer det mig, at motoren kører meget lavt i tomgang, idet vi ankommer til Skanderborg og kører af motorvejen. To dage senere startes bilen (vi skal retur til Odense) og den er gal. Motoren hoster og pruster (og oser), men efter en lille hoppetur, kører den ok. Så vi kører retur uden problemer, dog virker det til tider som om, at der springer over en enkelt takt eller to. Dagen efter er den gal igen, hoster, pruster osv. Jeg tjekker platinafstand, strømfordeler, kontakter ved spole og skifter tændrørskabler. Hælder karburatorsprit på og får langt om længe skidtet startet op. Kører en tur uden problemer og tænker: "Er det virkelig karburatorsprittid allerede nu?".

Så skal bilen bruges her til morgen . Nøglen drejes, og den er helt gal med VW'eren. Kan med nød og næppe få liv i skidtet, men opgiver at fortsætte.

Hvad så, jo, tjekker lige karburatoren og... hvor er accelerationsdysen??
Jeg har en reserve karburator liggende, men, men, men, hvor er den skide dyse henne nu?

Hvad gør jeg?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
den ligger vel ned i dine indsugninger og rasler rundt , evt er den allerede smuttet igennem ventilerne og ligger og banker mærker i dine topstykker. men nu er det jo heldigvis ikke en møtrik eller en spændeskive som det plejer at være, men er den heldig ka du vel nåh at fiske resterne på hvis du piller manifoldet af ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Var ude for nøjagtig det samme for en måneds tid siden.. Der er vel ikke rigtig noget at gøre andet end få en ny sat på og så køre videre.. hvis motoren har lidt nogen skade, så er det jo allerede sket..

Min karburator var dog også slidt i gasspjældet, så det, sammen med den manglende acc.pumpe gjorde at den kørte ad h.. til.

Men som bornholmeren siger så er det jo heldigvis ikke en møtrik eller lignende.

P.S Min kører stadig fint..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Karburatorsprit hjælper ikke på at starte. Det hjælper på de problemer der opstår ved kørsel under kolde og fugtige forhold. Hvis først der er 20 graders frost og tørt, er der ingen problemer.
Du kan let få brug for sprit når duggen falder en diset sommeraften
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Pharma Member
Skrev for 19 years siden | | | |
"ligger og banker mærker i dine topstykker", uh, det er lige netop det, der får det til at løbe koldt ned ad ryggen...
Men nu klargør jeg reservekarburatoren og prøver at se, hvad der sker. Den gamle havde det også med at være lige lovlig hurtig med autochokeren, hvilket ved en udetemp. på ca. 10gC betød, at vognen efter 5 min. gik i stå ved tomgang, men efter endnu 5 min. havde fået varmen og gik i tomgang uden problemer.

Mht. til karbu.spritten har jeg efterhånden erfaret (her på VW-Nettet), at det bare noget man [i:58b5e427f8]skal[/i:58b5e427f8] tilsætte ved de mindste problemer med hosten og prusten... så er det problem i hvert fald udelukket.

Reply

You must log in to post.