Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
14:59 kleinbusRonnie: Yes, Brian og Lars og alle i andre..God weekend !
14:48 Lars Lohse: Lige over brian.. og go weekend.
10:14 brianbhansen: Go fredag derude
16:03 Gert: Der er fordele - og ulemper ved begge dele ( FB og vwnettet). Hvis vwnettet kunne opdateres, ville det nok trække kunder i butikken igen.
14:27 John Pedersen Skagen: Det er godt at se der sker lidt her på siden igen - de der facebook grupper de virker altsåbare ikke på samme måde
13:16 Frank_Andersen: Jeps
21:32 Jettadriver: VW type 3 instrument - en lampe med "G" symbol på - hvad viser den? Generator?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indstillinger v. brug af 1302/03 karb. på 1600 motor.

Tags:

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |
1302/03 karburator på en 1600 cc motor


Dur det ?
Svar : Ja, med ganske få forbehold.

Mange 1600 std motorer har det med at have en tendens til
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Jeg har en std 1300 AB motor med 31 pict-3 kab som har lige precis det tøven som du omtaler Farmer. Ikke altid men nogen gange. Er det "normalt" eller skyldes det slid pga alder?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Det er helt normalt, men forværres af slid, uoriginale lydpotter og dårlig indstilling af platiner og tænding.
Manglende eller defekt forvarmeslange tager også sin del.

På sådan en kan man montere en karburator fra en 1300 -70 med tilhørende strømfordeler.Og blokere forvarmespjældet så den kun får varm luft.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Det må være slid så for kører med Ignitor tænding og en af de Ernszt( eller hva de hedder) udstødninger Farmer sælger som skulle være god kvali.
Forvarmerør/ slanger okay.
Må prøve det du foreslår Frank.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Arhh, prøv først at give den 0,25 større hoveddyse, hvis det ikke gør den store forskel, så prøv med 0,25 større hoveddyse sammen med, og se hvor det bærer henad. Endvidere kan du, "snyde" lidt med forvarmen,som Frank beskriver. På de "gamle" stålfiltre svejser jeg en eller 2 møtrikker på vægten, så den får mere varmluft Det plejer at blive væsentlig bedre, eller forsvinde når man gør det.
Så kan du for en kort stund prøve at ændre fortænding til 10 gr BTDC i tomgang og se om den ka li´det. Kan den, må du igang med at ændre svingklodserne.
Har du øget gnistgabet på tændrør til 0,85 - 0,9 mm. ?
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Nu køre jeg med papirfilter men kan vel godt tvinge den alligevel.
Nej gnistgabet - ja det skal prøves.
Og noget andet jeg lige har sat og læst - det er jo en AB motor med et motornummer jeg ikke lige kan huske. Men her i min bog med data kan jeg se de kom med forskeligt fortænding. Bogen skriver følgende.

1285cm3 motor fra motornr AB 0000001 5 gr efter top med tilsluttet vakumslange

1285cm3 motor fra motornr AB 313346 7,5 gr før top med vakumslange afbrudt

Så jeg må da lige ha tjekket mit nummer - noget siger mig bare det er en ombytningsblok - hm

Og tændspolen.
Jeg fandt det her råd som du har skrevet Farmer:

De dårlige spoler resulterer i :
dårligere speederrespons v. lave omdr.
Større tendens til tøven, pga ringere evne til at antænde let kondenseret brændstof.
Dårligere end normal brændstoføkonomi,
Dårligere start v. varm motor
Tendens til sodning.

Næste gang du render på sådan en lidt halvtræls motor med ovennævnte nykker, Så prøv, efter du har lavet alt det som man nu plejer at gøre ved sådan et bæst, at montere en ny kvalitetsspole. Så skal du bare se løjer.


John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Farmer - hvis du en dag skulle få for meget tid (hva du sikkert ikke lige gør ) kunne du så ikke reparere dette indlæg. Det var kanon viden jo.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) vw-marcel Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tror umiddelbart jeg står med samme problem - Den tøven der omtales var det at der var en form for tøven når man trådte speederen ned men dog ikk konsekvent?

-------------------------------------------
VW early bay ´69 - Brandbilen
28142008
mail: marcel_tr@hotmail.com

Reply

You must log in to post.