Kalibre
Mindst en af mine 2-pins ATE kalibre vil ikke give slip på det inderste stempel (hverken ved mekanisk indpresning eller hydraulisk udpresning).
Lidt ægeligt da jeg lige havde købt et sæt klodser mv. :cry:
Bilen er en T1 fra 69 (med IRS).
Bagbremserne er std. tromler & bakker med 19mm hjulcylinder.
Forbremserne er gennemborede std. skiver på sænkede CB spindler.
Hovedcylinderen er pt. std. to-kreds.
Jeg har forsøgt at finder et sæt Gerling til en Talbot Horizon, men jeg kan ikke finde andet end klodser og genopbygningssæt.
Er der nogen der ved hvor jeg kan skaffe disse kalibre fra nye (i europa) :?:
Vil det iøvrigt være en fordel/krav med en større mastercylinder :?:
Andre gode forslag til valg af kalibre :?:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Ja lad være med at gøre tingene så svære og køb et sæt til en VW.
Dem med 2 pinde er egentligt til type3 op til 71
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
Takker for godt råd, T3-info'en og link :D
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Hvorfor ikke købe renoveringssæt..? De skal være meget rustne før det ikke kan lade sig gøre..
Så har du "nye" kalibere for 45 kr pr side..
Byens autogenbrug i Ishøj.. De har to brugte sæt liggende.. (selvom jeg ikke er meget for at "hjælpe" de krejleres business, de ville have 450 kr for [i:e8daee286d]en[/i:e8daee286d] BRUGT forfjeder til en T3...)
R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
kan også fåes her pris 642 pr stk
ATE 311 615 107/108
mvh Dennis
Jeg har fået fat i to ATE '108' (højre) kalibre. Jeg er godt klar over at den venstre skal vendes ved udluftning, men hvad med stemplerne? Skal de drejes 180 grader i den venstre kaliber? Og isåfald hvordan er det lige det foregår?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Ja "åbningen" skal vende skråt indad/nedad mod omdrejningsretningen sådan at kanten ud mod dig selv faktisk er vandret
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
:cry:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Hvis de er nye er det ikke noget problem at bytte dem.
Tryk det ene ud med trykluft og det der sidder ved slangesiden kan du slå/skubbe ud med en tynd dorn gennem hullet til slangen
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Takker endnu engang Frank :D
Så er det jo bare ærgeligt at jeg ikke har adgang til trykluft og hvad dette måtte kræve af fittings :cry:
Det er sgu en face det her, men det er nok bedst jeg ikke skriver mere med det humør jeg er i :evil:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
En kompressor fra Harald Nyborg eller Bilka vælter vel ikke bugettet. Og kan være god til andre ting også.
Fittings er bare en gammel bremseslange der klippes over på midten og så en trykluftpistol.
Lad være med at stikke fingrene imellem stemplerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:0b9f477ce5="Frank_Andersen"]En kompressor fra Harald Nyborg eller Bilka vælter vel ikke bugettet. Og kan være god til andre ting også.
Fittings er bare en gammel bremseslange der klippes over på midten og så en trykluftpistol.
Lad være med at stikke fingrene imellem stemplerne.[/quote:0b9f477ce5]
avs siger det så..... der er knald på når det "popper" ud sådan et stempel!!! det er så simpelt at bytte sådan nogle stempler.... det kan ikke gå galt!!
VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Ja jeg regner også med at skulle beskytte øjne m.v. mod bremsevæske-stænk (for selvom de er nye, er de fedtet ind i væske).
Kan man montere en extra udluftningsventil uden at skille kaliberen ad? Jeg er selvfølgelig nervøs for at få splinter i systemet.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
hmm :o :cry: :evil:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
[quote:9cabfe3090="Frank_Andersen"][quote:9cabfe3090="jacob"]Jeg har fået fat i to ATE '108' (højre) kalibre. Jeg er godt klar over at den venstre skal vendes ved udluftning, men hvad med stemplerne? Skal de drejes 180 grader i den venstre kaliber? Og isåfald hvordan er det lige det foregår?
[img:9cabfe3090]http://vwnettet.dk/files/kalibre.jpg[/img:9cabfe3090]
[/quote:9cabfe3090]Ja "åbningen" skal vende skråt indad/nedad mod omdrejningsretningen sådan at kanten ud mod dig selv faktisk er vandret[/quote:9cabfe3090]
Hvad sker der hvis man bare lader dem være hvor de er ?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060