Hej
Jeg har været igennem syn engang, og fået rettet de anmærkninger der var.. Men der mangler altså en, før den kan komme til omsyn, og endelig få danske nummerplader på.. Problemet er at den trækker til højre under opbremsning som der er kommet mange gode bud på hvad det kan være. Bl.a. nederstående.. Men eftersom det er min føste bil og ikke den fødte mekaniker, søger jeg en person som har styr på WV som jeg kan lære noget af, så jeg næste gang selv kan gøre det.. Har ikk mod til at rode med styrtøjet og forbroen ude at vide hvad jeg gør.. Plus at den skal til omsyn inden 2 1/2 uge ellers skal jeg starte forfra med synet..
Bilen kan selvfølgeligt køre hen i landet efter ønske, hvis nogen har lyst til at hjælpe en begynder på vej.. Selvfølgeligt med afregning..
Skriv eller giv mig et ring 61335141
Der er ikke andet for end at kontrollere det hele HVER FOR SIG..
Start med at finde ud af om højdeforskellen ligger bag eller for. Det er højst tænkeligt bagpå den ikke er sat i den samme højde. Start med at skille bagtøjet ad og få stillet dem ens, hvis de ikke er det i forvejen. Så kan du iøvrigt hæve/sænke den som du har lyst hvis du synes den trænger til det..
Når det er skildt ad så tjek at støddæmperne har samme hårdhed. Kig efter slør og andre defekter når du har det fra hinanden alligevel.
Så sæt bilen ned og rul lidt frem og tilbage. Hvis den nu står lige, så prøv at se om det var det..
Hvis ikke, så skil fortøjet ad. Af med spindlerne så bærearmene står frit og uafhængigt af hinanden. Så mærker du om en eller flere af bærearmene går mere eller mindre stramt end resten. Hvis de gør så tag dem af og kig fjedrene og de rullelejer/bøsninger som bærearmene kører i efter. Tjek igen støddæmpere. Smør forbroen når det er samlet igen.
Når fjedre og bærearme er iorden, så mærk efter bærekuglerne - de skal være fingerstramme.. Ikke så løse at de "dingler", og ikke så stramme at de binder.
Når de er iorden, så giv dine hjullejer frisk fedt og saml det hele igen.
Sørg for at smøre alting, giv nye gummidimser hvor de ser slidt ud, og lad være med at samle noget med gamle rustne bolte og møtrikker.. Så ender det med at du ikke bare finder fejlen, men får den væsentlig bedre og velkørende bil ud af det!
Du bliver glad for det i længden når du har været det hele slavisk igennem.. Så får du repareret små irriterende detaljer og den slags. Når først ærmerne er smøget op, så er det bare igang. Og hvis ellers det hele (minus den evt defekte del) viser sig okay, men blot trænger til service, så behøver det ikke koste en krone ud over smøremidler osv..
En sidste ting - du siger at den er sporet korrekt, men har styrehuset stået i midterstilling da den blev sporet? Hvis du ikke ved det (din mekaniker), så har det ikke!
Få det sat korrekt og sporet igen.
Så nu har du en weekends arbejde foran dig, og hvis du ikke finder fejlen så skulle det undre mig..
Jeg har været igennem syn engang, og fået rettet de anmærkninger der var.. Men der mangler altså en, før den kan komme til omsyn, og endelig få danske nummerplader på.. Problemet er at den trækker til højre under opbremsning som der er kommet mange gode bud på hvad det kan være. Bl.a. nederstående.. Men eftersom det er min føste bil og ikke den fødte mekaniker, søger jeg en person som har styr på WV som jeg kan lære noget af, så jeg næste gang selv kan gøre det.. Har ikk mod til at rode med styrtøjet og forbroen ude at vide hvad jeg gør.. Plus at den skal til omsyn inden 2 1/2 uge ellers skal jeg starte forfra med synet..
Bilen kan selvfølgeligt køre hen i landet efter ønske, hvis nogen har lyst til at hjælpe en begynder på vej.. Selvfølgeligt med afregning..
Skriv eller giv mig et ring 61335141
Der er ikke andet for end at kontrollere det hele HVER FOR SIG..
Start med at finde ud af om højdeforskellen ligger bag eller for. Det er højst tænkeligt bagpå den ikke er sat i den samme højde. Start med at skille bagtøjet ad og få stillet dem ens, hvis de ikke er det i forvejen. Så kan du iøvrigt hæve/sænke den som du har lyst hvis du synes den trænger til det..
Når det er skildt ad så tjek at støddæmperne har samme hårdhed. Kig efter slør og andre defekter når du har det fra hinanden alligevel.
Så sæt bilen ned og rul lidt frem og tilbage. Hvis den nu står lige, så prøv at se om det var det..
Hvis ikke, så skil fortøjet ad. Af med spindlerne så bærearmene står frit og uafhængigt af hinanden. Så mærker du om en eller flere af bærearmene går mere eller mindre stramt end resten. Hvis de gør så tag dem af og kig fjedrene og de rullelejer/bøsninger som bærearmene kører i efter. Tjek igen støddæmpere. Smør forbroen når det er samlet igen.
Når fjedre og bærearme er iorden, så mærk efter bærekuglerne - de skal være fingerstramme.. Ikke så løse at de "dingler", og ikke så stramme at de binder.
Når de er iorden, så giv dine hjullejer frisk fedt og saml det hele igen.
Sørg for at smøre alting, giv nye gummidimser hvor de ser slidt ud, og lad være med at samle noget med gamle rustne bolte og møtrikker.. Så ender det med at du ikke bare finder fejlen, men får den væsentlig bedre og velkørende bil ud af det!
Du bliver glad for det i længden når du har været det hele slavisk igennem.. Så får du repareret små irriterende detaljer og den slags. Når først ærmerne er smøget op, så er det bare igang. Og hvis ellers det hele (minus den evt defekte del) viser sig okay, men blot trænger til service, så behøver det ikke koste en krone ud over smøremidler osv..
En sidste ting - du siger at den er sporet korrekt, men har styrehuset stået i midterstilling da den blev sporet? Hvis du ikke ved det (din mekaniker), så har det ikke!
Få det sat korrekt og sporet igen.
Så nu har du en weekends arbejde foran dig, og hvis du ikke finder fejlen så skulle det undre mig..



