vinterprojekt motor
Har en 1600 motor opboret 094.
Jeg vil lave en motor som kan holde men må også gerne kunne lave noget men det vigtigste er at den holder, [size=18:9ecd2e351f]hvad skal jeg bruge[/size:9ecd2e351f].
har følgende på lager.
nye 044 toppe ( 40*35,5 )
engle 100 knast 276 grader
et stk dobbelt weber / 2 stk kardron cab.
budget 10000 kr.
mvh
Claus Ludvigsen
flere penge , hehe
nej seriøst skal du ud og ha en masse godt, og nye ting , så får de 10000 hurtigt ben at gå på ...
Alt det andet! ;-)
- Modvægtet afbalanceret krumtap.
Renoverede plejlstænger.
Cromo stødstænger eller std, hvis du sætter en begrænser på den.
Skift knasten til en Web 218/119. You wohnt regret it. Sæt kompession til 8,5-1.
Brug Kadsene, men få installeret 30 eller 31 mm venturier i dem.
Oliepumpe ?
Sump eller i det mindste en mini sump.
Udstødning ? 1½" etellerandet fornuftigt.
T.
hov det var så mig uden log in -
men en krumtap skal der da til , et cylindersæt også , lidt finlir tænding, lidt bedre karberatorer.
lejer
stødstænger
vippetøj
pakningssæt
plejlstænger
osv osv osv
så 10000 er alt for lidt hvis det SKAL KUNNE HOLDE :idea:
og det ved jeg selvom jeg ikke er det store motorgeni ..
det koster at ha stor motor - men det koster rigtig meget at ha en GOD stor motor..
som vw anders plejer at skrive : du har tre valgmuligheder :
[b:fbb8bdfacc][size=18:fbb8bdfacc]holdbarhed
billig
hurtig[/size:fbb8bdfacc][/b:fbb8bdfacc]
du kan kun vælge to af de tre, - det der så er tilbage er så det svage led - og han må siges at ha ret uanset hvordan man kombinere det..
[size=9:fbb8bdfacc]hov der var farmer hurtigere end mig :wink: [/size:fbb8bdfacc]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det vil sige i mener at jeg er bedre stillet ved at bruge de 10000 på konen og så køre med min gamle 1600 motor.
Mvh
Claus
ja - fordi ; så er hun så flink - når du endelig skal ud og bruge rigtig mange penge næste gang ...
så det er ikke helt løgn nej :lol:
det er på tide at gå fra nybegynder til rutineret tror jeg , du er ved at lære det - hehe...
men du kunne evt nøjes med en buket til et par hundrede - også gemme resten af pengene :idea:
sådan gør vi andre...
[size=9:07c7609755]det er vist på tide , at jeg selv kører omkring en florabutik forresten :mrgreen: [/size:07c7609755]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:3b27f183bb="Bornholmer"]ja - fordi ; så er hun så flink - når du endelig skal ud og bruge rigtig mange penge næste gang ...
så det er ikke helt løgn nej :lol:
det er på tide at gå fra nybegynder til rutineret tror jeg , du er ved at lære det - hehe...
men du kunne evt nøjes med en buket til et par hundrede - også gemme resten af pengene :idea:
sådan gør vi andre...
[size=9:3b27f183bb]det er vist på tide , at jeg selv kører omkring en florabutik forresten :mrgreen: [/size:3b27f183bb][/quote:3b27f183bb]
ok jeg ændre navn til øvet vi kender jo ikke udfaldet det er ikke sikkert hun køber den, jeg prøver.
Helt ærligt det må sku kunne lade sig gøre at bygge en motor med det jeg har plus de 10000 kr. jeg er en gammel mand ( 45 ) jeg skal bare have noget der er stabilt men kan den flytte sig så gør det ikke noget.
MVh
jeg mener ikke det kan lade sig gøre at lave en motor der er lidt quik og driftsikker for 10000 med de stumper du har...
krumtap og vippetøj og iorden plejlstænger er alfa omega når man snakker holdbarhed i følge min erfaring...
men der er måske andre der kan gi dig et tip.. jeg tror bare ikke holdbarheden bliver så god...
vw motorer er alt for dyre at hente hk i , kontra V8 og moderne biler
men du kan da nok bygge dig en 1914 med standart krumtap , kadroner og dine egne topstykker , samt det org vippe tøj, ca 90 hk - men jeg har endnu ikke set en af dem køre fem år i træk uden at gå til , også er pengene jo lidt spildt...
Men det er en smags sag, der er nok en del der synts det er okay ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
10000 på konen ? Hvad pokker skal det nu gøre godt for ? Og hvad har det med motorprojekt at gøre ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
:o
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
[quote:4fe1abb7b7="Bornholmer"]det er vist på tide , at jeg selv kører omkring en florabutik forresten :mrgreen: [/quote:4fe1abb7b7]
Du behøver ikke engang flytte dig fra skærmen, min ven..
http://www.interflora.dk
8)
Jamen lad os nu gå ud fra de stumper du har, og så se hvor langt vi når for 10K. FORUDSAT at din blok rent faktisk dur til noget. du skriver at den allerede er boret til 94 mm cylindre. er den planslebet på anlægsfladerne ? Højst sansynligt nej. Der er den første omk. på ca. 500 kr.
Lad os så gøre det på den billigste måde, som osse kan holde et stykke tid:
Brugt 200 mm. svinghjul der dur til noget, 2-300
200 mm. kobling incls lamell. ca. kr 775
Polering af krumtap og afbalancering af den samt svinghjul og trykplade Ca. 1600 kr.
1 sæt renoverede plejlstænger, kr 800
1 1914 cylindersæt, bearbejdet, (som jeg gør) 2400
Topstykker boret for 1914 samt til korrekt kompression 650
Paksæt samt pakdåse og stødstangsrør ca. kr. 275
Knast/løftere har du
Stødstænger - kan du godt slippe afsted med std. hvis du passer på at tilpasse fjedrtryk etc.
Oliepumpe (?) Flere muligheder. Den billigste er en ny pumpe. kr. 300 (For en kvalitetspumpe) Filterpumpe kr 560.- etc.
Oliekøling. Afh. af køretøj den skal i, ligger den på grænsen af at behøve mere køling til motorvejsjkørsel. Billigste løsning, ca. 1000 kr.
Karburatorer har du. De kan køres med "som de er" - Hvilket nok ikke er nogen dum ide når der nu bygges omkring en std krumtap.
Tænding. Billigste løsning, en 009 til kr 520.-
Spole: Compu fire eller Pertronix. kr. 355.-
Udstødning. Der skal du så vælge en med 1½" rør, når du nu har 35 mm udst. ventiler. Billigste løsning med 1½" J rør, header og en sgl. quiet potte ca. kr. 1360.-
Benzinpumpe. ca. 150
Diverse småting. ca. 300.
Lejer komplet i std str. ca. 480.
Dur dit køleblik ? Ellers smutter der hurtigt 2-500 der. Lad os dele i porten og sige 200
Det løb op i ca. kr 11850. Og det er som nævnt Forudsat at din blok er OK og din krumtap ikke skal opslibes, men kan nøjes med en polering. Så har jeg garanteret glemt eller andet i farten. Og det er som nævnt nærmest den billigst mulige løsning, ikke nødvendigvis en af de bedre. Men den vil da virke. Så tænk dig godt om, og tjek de dele du har og se om de nu osse dur.
T.
[quote:2bf8794d99="Farmer"]Jamen lad os nu gå ud fra de stumper du har, og så se hvor langt vi når for 10K. FORUDSAT at din blok rent faktisk dur til noget. du skriver at den allerede er boret til 94 mm cylindre. er den planslebet på anlægsfladerne ? Højst sansynligt nej. Der er den første omk. på ca. 500 kr.
Lad os så gøre det på den billigste måde, som osse kan holde et stykke tid:
Brugt 200 mm. svinghjul der dur til noget, 2-300
200 mm. kobling incls lamell. ca. kr 775
Polering af krumtap og afbalancering af den samt svinghjul og trykplade Ca. 1600 kr.
1 sæt renoverede plejlstænger, kr 800
1 1914 cylindersæt, bearbejdet, (som jeg gør) 2400
Topstykker boret for 1914 samt til korrekt kompression 650
Paksæt samt pakdåse og stødstangsrør ca. kr. 275
Knast/løftere har du
Stødstænger - kan du godt slippe afsted med std. hvis du passer på at tilpasse fjedrtryk etc.
Oliepumpe (?) Flere muligheder. Den billigste er en ny pumpe. kr. 300 (For en kvalitetspumpe) Filterpumpe kr 560.- etc.
Oliekøling. Afh. af køretøj den skal i, ligger den på grænsen af at behøve mere køling til motorvejsjkørsel. Billigste løsning, ca. 1000 kr.
Karburatorer har du. De kan køres med "som de er" - Hvilket nok ikke er nogen dum ide når der nu bygges omkring en std krumtap.
Tænding. Billigste løsning, en 009 til kr 520.-
Spole: Compu fire eller Pertronix. kr. 355.-
Udstødning. Der skal du så vælge en med 1½" rør, når du nu har 35 mm udst. ventiler. Billigste løsning med 1½" J rør, header og en sgl. quiet potte ca. kr. 1360.-
Benzinpumpe. ca. 150
Diverse småting. ca. 300.
Lejer komplet i std str. ca. 480.
Dur dit køleblik ? Ellers smutter der hurtigt 2-500 der. Lad os dele i porten og sige 200
Det løb op i ca. kr 11850. Og det er som nævnt Forudsat at din blok er OK og din krumtap ikke skal opslibes, men kan nøjes med en polering. Så har jeg garanteret glemt eller andet i farten. Og det er som nævnt nærmest den billigst mulige løsning, ikke nødvendigvis en af de bedre. Men den vil da virke. Så tænk dig godt om, og tjek de dele du har og se om de nu osse dur.
T.[/quote:2bf8794d99]
Kanon
tak for dit forslag, har lige fået min blok kasseret af cylinderservice ( som han sagde det er kun et spørgsmål om tid ).
Har fået pris på en ny blok.
Krumtap var ok.
mine toppe er boret til 94 ,cylinder har jeg helt nye + stempler, oliepumpe med filter har jeg også 009 fordeler med kontaktløs har jeg også oliesump er også på lager, 200 mm svinghjul+kobling er også på lager, udstødning har jeg en dejlig 2,5" rustfri ( homemade )
Så når jeg får en blok så er jeg igang så må vi jo se om det holder
Mvh
Claus
Din udstødning er vel ikke 2½" hele vejen..? Så er den aaalt for stor.
Hvis det bare er afgangen, så er det okay...
[quote:fe6438b3dc="vwanders"]Din udstødning er vel ikke 2½" hele vejen..? Så er den aaalt for stor.
Hvis det bare er afgangen, så er det okay...[/quote:fe6438b3dc]
Ja det er kun afgangene der er 2,5 fra motor til afgang 1,5