Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er der nogen i DK der har gjort det her?

Tags:
No tags yet.

(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvorfor er der så mange udbankede mantaer og så få af dem her..
[video width=400 height=350:531b92dc36]http://www.rallybugs.com/images/Stephen%20Muller/mfotoclip2.mpg[/video:531b92dc36]

R

Hvis filmen ikke køre..

http://www.rallybugs.com/images/Stephen%20Muller/mfotoclip2.mpg
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
min den tunede motor kommer vist nok fra en der kørte rally i en 1302.
så det har fandtes i dk - men den egentlig grund er vel reelt at den er for tung i røven til at bruge til det der .....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) otsaku Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad med at balancere den med lidt bly i fronten?

De gjørte man med mini'er godt nok i bagenden.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
sejt en lowlight i år 2001

[img:e12409489b]http://www.rallybugs.com/images/Thunderbird01/kg1.jpg[/img:e12409489b]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der ikke en bornholmer (Morten Plum?) der kører rally i en T1..

Iøvrigt så vandt en boble det svenske VM rally i 1956.. 8)
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er vel billigere at få en Manta til at give 200 HK og så holder den rimeligt også.
Da jeg begyndte at rode med VW kørte Egon Svanholt her i DK, rally med type1. Men de var begrænsede af 1600cc og det er ikke tilladt at svejse kontravægte på krumtappen, så det kan ikke holde.
VW vandt vist noget europamester rally i 72-73 med 140-150 HK på 1600cc med 48 IDA. Men det var jo fabriksteam og så betyder det vel ikke noget at skifte motorblok.
Nå ja på samme adresse står det jo så læs selv http://www.rallybugs.com/

Så var jeg ikke helt forkalket
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:50e64caf80="Frank_Andersen"]
Da jeg begyndte at rode med VW kørte Egon Svanholt her i DK, rally med type1. Men de var begrænsede af 1600cc og det er ikke tilladt at svejse kontravægte på krumtappen, så det kan ikke holde.
[/quote:50e64caf80]

Kan ikke holde siger du ??? det er hans gamle motor jeg har - og den køre næsten stadig, men ja den skal sgu også ha lidt hjælp for at komme på gaden igen , og det bliver ikke som 1589 motor..

jeg mente så det var tim svanholt - men han kører hvis kun i golf , og den bobbel han havde , har han stadig - måske de er brødre..
men det var egon så ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det var far og søn.
Ja de fik det vist til at holde ved at "snyde" med krumtappen. De vandt jo ikke noget så det blev vel ikke kontrolleret om det var svejset på den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den er da osse pænt oppe at ringe den blå der. Tror da den kysser undersiden af 8K omdr.

Ja Morten Plum kører manøvreprøver i en 1302 med en let trimmet 1300 motor, når han har tid (Vil skyde på at den yder 60 hk.) Det går egentlig rimeligt for ham. Han vinder ikke, men er godt med.
But I´m tellin´ya, det er FEDT at køre sidelæns !!!
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tim svanholt var legendarisk i Folkerace-VW på Nisseringen i firserne. Hmmm, bliver helt nostaltisk når jeg tænker at jeg var bette-knægt der så at de gamle bobler køre race.

-Der var en eller anden fyr som hed Lambert Lambertsen fra Esbjerg (det er ikke en joke!), som kørte Autocross i en bobbel, og den var sindsygt hurtig, kunne sagtens følge en 911'er... Er der nogen der kender noget til ham?

Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I omkring 77-79 Kørte dæk Villy her fra Frederiksværk manøvreprøver i en 1302 med 356 motor i ,den gik vist meget godt ,den motor har jeg faktisk haft i mine hænder,da min daværende mester købte den for 1500kr og jeg skulle skille den ad,så den kunne få et velfortjent oversyn,og hvis jeg kender ham ret har han den stadig
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tim Svanholt sluttede karrieren i T1 med en 4hjulstrukket i grp. H !
Mener bilen stadig ejes af Tim. ?
(permalink) André Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jo det går godt for morten plum på de små prøver med mange sving og ikke for mange lange strækninger da bilen jo ikke er så hurtig som de fleste andres, min makker og mig kører i samme klasse som morten, dog kører vi i en toyota corolla twincam 20v med ca 180hk, men som sagt morten kører den godt :D
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det er en skam at der ikke er flere t1 racere/rallybiler, har selv en drøm om at komme til at køre clubrace eller manøvreprøver og ville jo helst køre luftkølet, men det skar jo nok ikke :(
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) jpwest Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Men how ,bare sådan for sjovt ,hvad stumper kan godkendes til Race i en type 1,selv dem der køre nostalgirace er vel underlagt nogen regler ,og hvordan styre sådan en torsions affjedring når det rigtig går løs,korte sving både den ene vej og den anden??
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kræver vel homologeniseringsattesten for 12/1300én for at svare helt precist på.. men jeg har gået og tænkt på det samme i dag.. mon man kan få lov til at køre med Ny alu. T1 blok?.. Der forventes vel ikke at alle stumper til historisk race er NOS..FIA må have et regelsæt der behandler specifikt det.

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det hjælper jo ikke at køre med en stærk blok i tvivlsom kvalitet hvis krumtappen bare hamrer den i stykker
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jow ,men på den anden side må man vel heller ikke køre med en 2600 type 4 i røven ,er jo en grund til der er flere lotus Cotinaere,og ikek bare Escorter med pumpede sierra motore i,og de få
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du været på Goodwood, eller bare i nærheden af Karsten Ree.. Det er sku ikke det hele der blir sparret :-)

Nå! Men man kunne jo også finde det regelsæt.

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fra: http://www.dasu.dk/media/filebank/org/fia_app_k.pdf

8.10 Specifikationer fra perioden:
Dette betyder opbygningen af modellen, som den beviseligt eksisterede i den periode, som den er klassificeret i.
Følgende bevis (angivet i prioriteret rækkefølge) er tilladt som bevis for specifikationer fra perioden:
i) original FIA homologeringsattest, inklusive tillæg og variationer som var homologeret i den

pågældende periode (forskellige homologerede motorer må kun monteres i de faktiske
chassiser, som var monteret med disse motorer i perioden).
De følgende punkter er kun gyldige, hvis de ikke er i konflikt med den originale homologeringsattest (med undtagelse af Special GT bilers karrosseri):
ii) fabrikantens specifikationer inklusive salgsbrochurer; fabrikantens håndbøger, fabrikantens
værkstedsmanualer, fabrikantens reservedelslister, som alt sammen skal have været
publiceret i perioden.
iii) bevis for, at fabrikantens specifikationer blev ændret til anmeldelsen i et internationalt løb, som eventuelt kan inkludere tilføjelser til originale FIA homologeringsattester i perioden; enhver fabrikants dokument, tegning, skitse eller specifikationer, som er fremstillet i perioden, eller enhver artikel i et blad, som er lavet i perioden (specifikationer fra blade og tidsskrifter fra perioden skal komme fra mindst to kilder).

8.12 Type materiale:
Udtrykket "type materiale" betyder samme materiale som det oprindelige, men ikke nødven-
digvis til samme specifikationer. Derfor er "aluminium" metallurgisk set aluminium, men det
må gerne være en anden legering og indeholde andre elementer, som ikke fandtes i den originale komponent. Undtagelsesvis må magnesium udskiftes med aluminium.

Så blokken må du godt skifte.. 46mm Karbs kan man bevise vw rallybiler kørte med i 70erne.
Og der ligger sikkert også officiel beskrivelse af en modvægtet krumtap og gemmer sig et sted derude.. Så alt i alt så er der da basis for 100+ heste.. Sæt i gang.. For jeg har ikke råd.. :-)

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Iøvrigt findes alle homologeringsattesterne også på DASU's hjemmeside..

Det er ikke alle type 1'ere der er godkendt.. :!:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du må idag godt køre med modvægtet krumtap, Iflg Appendix K regulativet i gruppe H eller 2.
Jeg har forsket meget i det, ofg skal læse mindst lissåmeget til, for at kunne bygge min HMSér til kanten. - Jeg tror at jeg med lidt held kan trække ca. 140 hk indenfor reglerne. Men vi får se. Det blir hvertfald ikke billigt.
En af de største handicaps boblen har i forhold til mange andre mærker, som feks. Escort o.lign. er V
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) congo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmm,ved ikke rigtig om man kan kalde det rally :| . Men den første bobbel jeg havde (billede),var jeg faktisk ude at køre sådan en tur i :lol: .
Jeg havde næsten lige fået den,så en kammerat og jeg skulle jo ha lavet rust på den. Vi fylde en rygsæk med bajere og så skal der arbejdes,øhh neeej :roll: ...! Vi sidder i omkring 8 timer og drikker dissen her øl,og snakker om hvor fed den engang vil blive 8) . Nå men,så skulle vi da igang,ahh vi kunne jo også lige hører svinet igang -gg-. Vi kiggede på hinanden,gennem vores efterhånden meget beduget øjene og hoppede ind i bilen,selvfølgelig uden plader og kørekort :lol: . Det skal lige siges at det var langt ude på landet,heldigvis. Så den fik alt hva den kunne trække,ned af markvejen,ind gennem skoven hvorpå vi havnede ude på en frossen plovmark :lol: . Det kan IKKE anbefaldes,ihvertfald ikke plovmarken -gg-. Men hold kæft hvor vi grinede :D .
-------------------------------------------
Ja dengang mor var dreng, der var der tider til do..!
20 82 30 26 / janwillecke@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
LOL !!!!. Joeh, det har da en snert af det.
Vi kan lægge den ind under : Things NOT to do with your Volkswagen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.