Fra:
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/fia_app_k.pdf
8.10 Specifikationer fra perioden:
Dette betyder opbygningen af modellen, som den beviseligt eksisterede i den periode, som den er klassificeret i.
Følgende bevis (angivet i prioriteret rækkefølge) er tilladt som bevis for specifikationer fra perioden:
i) original FIA homologeringsattest, inklusive tillæg og variationer som var homologeret i den
pågældende periode (forskellige homologerede motorer må kun monteres i de faktiske
chassiser, som var monteret med disse motorer i perioden).
De følgende punkter er kun gyldige, hvis de ikke er i konflikt med den originale homologeringsattest (med undtagelse af Special GT bilers karrosseri):
ii) fabrikantens specifikationer inklusive salgsbrochurer; fabrikantens håndbøger, fabrikantens
værkstedsmanualer, fabrikantens reservedelslister, som alt sammen skal have været
publiceret i perioden.
iii) bevis for, at fabrikantens specifikationer blev ændret til anmeldelsen i et internationalt løb, som eventuelt kan inkludere tilføjelser til originale FIA homologeringsattester i perioden; enhver fabrikants dokument, tegning, skitse eller specifikationer, som er fremstillet i perioden, eller enhver artikel i et blad, som er lavet i perioden (specifikationer fra blade og tidsskrifter fra perioden skal komme fra mindst to kilder).
8.12 Type materiale:
Udtrykket "type materiale" betyder samme materiale som det oprindelige, men ikke nødven-
digvis til samme specifikationer. Derfor er "aluminium" metallurgisk set aluminium, men det
må gerne være en anden legering og indeholde andre elementer, som ikke fandtes i den originale komponent. Undtagelsesvis må magnesium udskiftes med aluminium.
Så blokken må du godt skifte.. 46mm Karbs kan man bevise vw rallybiler kørte med i 70erne.
Og der ligger sikkert også officiel beskrivelse af en modvægtet krumtap og gemmer sig et sted derude.. Så alt i alt så er der da basis for 100+ heste.. Sæt i gang.. For jeg har ikke råd.. :-)
R