Ladelampen vil ikke slukke helt.
På min bus fra 73 vil ladelampen ikke slukke helt når bilen startes. Lysintensiteten bliver dog væsentlig svagere.
Hvad kan det skyldes?
Et forsigtigt: Den lader ikke nok eller måske for meget, men det har du vel målt på ikke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
den skal lade ca 13.8 v på batteriet
MVH Dennis
Ja og gerne medens der er noget forbrug på
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ja og husk også at sætte en strømtang på for at se om den leverer nogen ampere..... ellers hjælper det ikke noget ....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Nu har jeg tænkt i 2 dage over hvad en "strømtang" er.
Du må mene et tangamperemeter ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nej det er en "tang" med en lille modstand så den forbruger en masse strøm, og kan måle hvor meget/mange Amp. batt kan afgive.
Men man kan også bruge en tangamperemeter.
Hvis du har noget der aflader (kortslutning) vil ladelampen også lyse.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Okey, det må så være det jeg kaldte "forbrug"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Mit værksted siger at en af dioderne i ensretteren er brændt af. Sidder den ikke inde i bagsiden af generatoren?
Kan man ikke bare lodde nye dioder i ( det gjorde jeg da ensretteren på min Moto Guzzi LM3 stod af?
Det kan man godt, men du kan også bare finde en anden brugt generator.
Yep hvis det er en generator og ikke en dynamo du har på er det højest sansynligt en eller fler af dioderne der er brændt af, de er absolut ikke bare lige at skifte, og diodebroen er desværre alt for dyr ak købe løst hos en autoelektriker (jeg har 4 generatorer liggende med samme problem)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
diodebroen har iøvrigt res. nr:
Bosch 1127 320 164
Cargo: 135448
Jeg gav kr 682,50 sidst
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Mon ikke det er smartere bare at bytte til en renoveret generator fra Bosch, så får jeg også nye kul i mm.?
Fandt en kraftig ledning bag ved motoren, gående fra et ledningsbundt i højre side ned mod relæet på starteren.
Den var gået fra hinanden, samlede den og nu slukker ladelampen helt.
Har bestilt et -60-0-60+ amperemeter til montering i instrumetbrættet samt et tangamperemeter hos Biltema, og så glæder jeg mig til at se at den lader med 35 amp.
Jubii
Tænk nu på at hvis du skal køre med et amperemeter, skal du have den tykke ladeledning helt frem til instrumentpanelet og tilbage til batteriet. Med alt mulig chance for strømtab og kortslutninger. Ikke smart i en VW. Nemmere på en frontmotorbil.
Sæt det evt. i motorrummet.
Men herregud, hvor stort er problemet ? Nu har den kørt i 30 år, og så fordi der knækker en ledning vil du til at kontrollere den hele tiden ?
Den vil i øvrigt kun lade 35 amp. hvis du bruger så meget.
Det der er vigtigt er at den stadig lader 8-10 amp til batteriet ved 13-14 volt og alle forbrugere tændte.
Du holder tangamperemeteret på en ledning til batteriet og tænder alt forbrug. Så viser uret måske - (minus) 20 amp. Så starter du og så skal uret gerne vise + 8-10 amp. Evt. med 12-1500 omdr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvis man får motoren til og gå helt langsomt tomgang,så slukker den,tænder lyset og starter den igen ,uden og gi gas,når man så giver gas ser man lygterne lyse op et kort ojeblik(den regulere)så lader den.
Og som Frank skriver nu har den kørt i 30 år uden problemer,og så har man fundet en fejl,og den er rettet ,så køre den nok 10-15 år igen inden der bliver det problem igen
Ja min hverdagsbil er fra 1982. ALT hvad der slides og den slags forbindelser, som plus/minus til generator, batteri, lys, tænding, også bundstykket i tændingslåsen. Er kontrolleret, udskiftet, renset og rustbeskyttet.
Pludselig finder konen jo på at vi skal til barnedåb Sjælland, gud hjælpe mig, eller til Rumænien. Og så skal sådan noget gammelt lort holde for igen.
Jeg gider ikke holde nogen steder med problemer eller ikke kunne slappe af på en lang tur. Det har kunnet køre da det var nyt og det kan det stadig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
OK OK alle sammen.
har forstået.
Har også droppet instrumentamperemetret.
Klemamperemetert viser +28 A på ladeledningen og +8 A på batteriladningen og det er vel ok, jeg har ladet klemamperemetret ligge i bilen sammen med alt det andet "nødværktøj". Så går det jo nok alt sammen.
jo hvis det er den det er galt med
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Lad os lige få det på det rene med hvad en strømtang og et tangamperemeter er.
Strømtang : en tang med kan sætte til sit multimeter så den viser ampere (mest for os fattigrøve der har et multimeter i forvejen og ikke har brug for mere.)
Tangamperemeter: en strømtang med indbygget display (deraf ordet: "meter"), i nogen tilfælde også med indbygget multimeter.
Håber at dette forklarer......
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers