Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Eftertænder

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa, er der nogen der ved hvorfor min 1300 motor
efter-tænder helt vildt.
Når jeg mener jeg har slukket den, forsætter den
flere omgange endnu.
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kunne være det forkerte tændrør. Så kan man risikere at de er for varme og derfor stadig antænder i toppene efter tændningen er afbrudt
.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for ideen, men der er skiftet tændrør, og justeret tænding
:lol:
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg quoter lige Franke..


[i:e080b94cf3]Eftertænding er ikke farligt, men nok så "upænt" og og virker ikke cool når man kommer et sted og slukker sin motor.
Det kan skyldes:

For varm, meget for varm motor.
Forkert tændingstidspunkt.
For varme tændrør, glødetal.
Forkert oktantal.
Sod

Men de mest normale er:

For fed blanding i tomgang
For høj tomgangshastighed
Dårlig synkronisering så den ikke falder ned i tomgang med det samme.
Utætte manifolder altså falsk luft ved en slange eller pakning. [/i:e080b94cf3]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
yessss!, nu har jeg noget at arbejde videre med.
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kan jo selvfølgelig også være din pilot jet cutoff ventil der ikke fungere som den skal.

Reply

You must log in to post.