Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 til buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw grden Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej jeg har en T4 motor 2,0.Den vil jeg gerne have i min buggy,er det en god ide ?Hvad med tuning?
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
:lol: Ja den er jeg med på det indlæg her. Aner selv intet om hvad der er fordele og ulemper. Det eneste jeg synes at kunne se en sammenhæng i er at hvis det er over 2000 ccm er der mange der bruger type 4 motorer.
Men igen ved det ikke men er selv med på vognen om at høre meget mere.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Emnet findes i flere tråde i forvejen - men en god ide er at starte sit "T4 i buggy projekt" allerede når bilen betales fri hos T&S - på den måde kan det foregå lovligt, og man er fri for at skifte motor hver gang man skal til syn.

Mogens.
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som en lille hjælp prøv her. http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19914
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:413a16d933="buggysten"]Hej jeg har en T4 motor 2,0.Den vil jeg gerne have i min buggy,er det en god ide ?Hvad med tuning?[/quote:413a16d933]

det er en meget god ide

prøv at tænke på når der er blevet betalt afgift af bilen og motor
så er det iorden
så glem det med at smide en flad 1300 i og så køre hjem og sætte en 2,0 motor i for det er IKKE lovlig
motor skift hvorfor det?? når den er blevet synet med en 2,0 8)
ikke noget med skal lige hjem for at skifte motor inden man skal til træf eller noget

T4 det dur men det er også lidt dyrt at lave men det går heller ikke så tit i stykker

JB
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
T4 er efter min mening mere holdbar end en T1. Den er dyrer i stumper, men det skulle så gerne kunne tjene sig selv, ved at den er mere holdbar...

Det største problem med en T4 er at den er tungere og lidt mere vanskelig at skrue i, kontra en T1.

Men jeg vil holde med Jens. Til alle jer som bygger buggy og skal betale afgift. Få behandlet den med en T4. Det koster mellem 0-3k ekstra, men det skulle gerne lønne sig da man så kan køre lovligt med en motor der er lidt kvik.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jo men hvis der sider en 100% nyrenoveret motor i til vurdering så bliver den uden mere end lidt dyrere.

(personligt så gider jeg ikke skille en gammel motor der ligner en bunke rust få det til at virke samle det igen så det stadig ligner lort, og køre til syn for derefter at skille det ad igen og gennemrenovere den (det er sku da også for dyrt i pakninger ;) )

umidelbart så er det de færeste 2,0 t4 motore som man får fat i som umidelbart bare kan sættes i og så køre til syn.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
"umidelbart så er det de færeste 2,0 t4 motore som man får fat i som umidelbart bare kan sættes i og så køre til syn."
Naarjj, å så alli´vel. Sidste måned støvede jeg da to op, som var lige til at montere, bortset fra de ændringer der altid skal laves.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nå da da.

var det med solex karburatore eller med indsprøtning.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Karbs.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så forstår jeg bedre. :)

de fleste t4 motore derude er da med indsprøtning ik?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej. Og slet ikke i DK.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nå så har jeg bare været "uheldig"
(permalink) vw grden Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for svar,så langt så godt.Hvad med at tune den.Hvad skal der til ?Pris ca 10K
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For 10K kommer du ikke ret langt.
Men begynd med at sætte to dobbelt 40 mm Weber/DellOrto på, sammen med en bedre udstødning. (Medmindre der står "Ernst" eller "Leistritz" på den du har. De er såmænd ganske ok) En 4-1 header vil give lidt mere topeffekt. Modificer den originale fordeler eller køb en 094 fordeler og byg indmnaden fra den originale over. Så har du ca. 80 hk.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.