Hej jeg har en T4 motor 2,0.Den vil jeg gerne have i min buggy,er det en god ide ?Hvad med tuning?
:lol: Ja den er jeg med på det indlæg her. Aner selv intet om hvad der er fordele og ulemper. Det eneste jeg synes at kunne se en sammenhæng i er at hvis det er over 2000 ccm er der mange der bruger type 4 motorer.
Men igen ved det ikke men er selv med på vognen om at høre meget mere.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
Emnet findes i flere tråde i forvejen - men en god ide er at starte sit "T4 i buggy projekt" allerede når bilen betales fri hos T&S - på den måde kan det foregå lovligt, og man er fri for at skifte motor hver gang man skal til syn.
Mogens.
-------------------------------------------
40607123 - 9620 Aalestrup
[quote:413a16d933="buggysten"]Hej jeg har en T4 motor 2,0.Den vil jeg gerne have i min buggy,er det en god ide ?Hvad med tuning?[/quote:413a16d933]
det er en meget god ide
prøv at tænke på når der er blevet betalt afgift af bilen og motor
så er det iorden
så glem det med at smide en flad 1300 i og så køre hjem og sætte en 2,0 motor i for det er IKKE lovlig
motor skift hvorfor det?? når den er blevet synet med en 2,0 8)
ikke noget med skal lige hjem for at skifte motor inden man skal til træf eller noget
T4 det dur men det er også lidt dyrt at lave men det går heller ikke så tit i stykker
JB
T4 er efter min mening mere holdbar end en T1. Den er dyrer i stumper, men det skulle så gerne kunne tjene sig selv, ved at den er mere holdbar...
Det største problem med en T4 er at den er tungere og lidt mere vanskelig at skrue i, kontra en T1.
Men jeg vil holde med Jens. Til alle jer som bygger buggy og skal betale afgift. Få behandlet den med en T4. Det koster mellem 0-3k ekstra, men det skulle gerne lønne sig da man så kan køre lovligt med en motor der er lidt kvik.
jo men hvis der sider en 100% nyrenoveret motor i til vurdering så bliver den uden mere end lidt dyrere.
(personligt så gider jeg ikke skille en gammel motor der ligner en bunke rust få det til at virke samle det igen så det stadig ligner lort, og køre til syn for derefter at skille det ad igen og gennemrenovere den (det er sku da også for dyrt i pakninger ;) )
umidelbart så er det de færeste 2,0 t4 motore som man får fat i som umidelbart bare kan sættes i og så køre til syn.
"umidelbart så er det de færeste 2,0 t4 motore som man får fat i som umidelbart bare kan sættes i og så køre til syn."
Naarjj, å så alli´vel. Sidste måned støvede jeg da to op, som var lige til at montere, bortset fra de ændringer der altid skal laves.
T.
nå da da.
var det med solex karburatore eller med indsprøtning.
så forstår jeg bedre. :)
de fleste t4 motore derude er da med indsprøtning ik?
nå så har jeg bare været "uheldig"
Tak for svar,så langt så godt.Hvad med at tune den.Hvad skal der til ?Pris ca 10K
For 10K kommer du ikke ret langt.
Men begynd med at sætte to dobbelt 40 mm Weber/DellOrto på, sammen med en bedre udstødning. (Medmindre der står "Ernst" eller "Leistritz" på den du har. De er såmænd ganske ok) En 4-1 header vil give lidt mere topeffekt. Modificer den originale fordeler eller køb en 094 fordeler og byg indmnaden fra den originale over. Så har du ca. 80 hk.
T.