Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 motor i buggy - ombygning / hvordan.

Tags:
No tags yet.

(permalink) microracerdk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej, nu har jeg lidt spørgsmål til de tekniske geni'er igen.

Hvis man skal ligge en t4 motor i en buggy (t1bund/gearkasse), så skal der såvidt jeg har forstået laves nogle modifikationer, hvad og hvormeget skal der laves om på? hvilke dele og hvorfra skal bruges, er det pengene værd at renovere en t4 motor, osv. osv.

Lad mig høre fra jer :D
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
du ringer bare !!
mvh Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det er pengene værd
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:50dc86d1ca="microracerdk"]Hvis man skal ligge en t4 motor i en buggy (t1bund/gearkasse), så skal der såvidt jeg har forstået laves nogle modifikationer, hvad og hvormeget skal der laves om på?[/quote:50dc86d1ca]

Da jeg monterede min T4-CU i buggy'en sleb jeg inde i koblingshuset med en vinkelsliber indtil tandkransen på 228mm svinghjulet ikke længere gik imod(spraymal inde i koblingshuset, så kan du se hvor den skraber imod når du drejer)...Jeg havde motoren af 5-6 gange inden det lykkeds...men nu kører det fint! Dernæst skal der sættes et nåleleje i svinghjulet(der skal drejes lidt ud af centrum for at den kan komme i!)

Hvis du ikke kan lide at slibe så voldsomt så kan du også vælge at skifte svinghjul+kobling ud med en 215 el. 210mm udgave(koster vidst et par tusinde eller 3 fra ny...så vidt jeg husker?)...(De er ikke nemme at finde brugt!)

..og så kan benzinpumpen ikke være der så du skal have en elektrisk på i stedet, og så en dækplade over hullet hvor den orginale pumpe sad(lav en selv eller køb en til formålet...jeg lavede selv min af noget 4mm fladjern..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja og så lige et nåleleje i midten af svinghjulet
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hov, ja...Den havde jeg lige glemt at nævne...
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg skal måske oplyse at motoren har sat sig, af uvidst årsag, det er en W-motor, med indsprøjtning. der er kun den del af insprøjtnings anlæget der sidder på motoren, er der nogen der ligger inde med resten?, men spørgsmålet er om det bliver for dyrt at rode med en motor af den stand, istedetfor at købe en der er kørende. eller om det bedre kan betale sig at bygge på en af de 2 motorer jeg har (1300&1500).
(permalink) supersteff Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Der har lige været en længere og god streng om type4 motor i en Buggy, startet af Cardude. Søg og du skal finde!

Supersteff
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:a992c5660e="supersteff"]Søg og du skal finde!

Supersteff[/quote:a992c5660e]

Ja ser du det har jeg prøvet, men der kommer igen resultater frem, da jeg søgte på t4
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prøv Her http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20985
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Find ud af om det bare er stemplerne der har sat sig fast, eller det er lejerne der er døde. Hvis det bare er stemplerne der er rustet fast kan du hone cylindrene og sætte nye stempelringe i.

Hvis du er mere til T1-looket, så søg lidt inde på http://www.shoptalkforums.com/ omkring ombygning til opret-stående køling og andet T4 lir
(permalink) Biffo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prøv også http://www.aircooledtech.com...
Den er godt nok på udenlandsk, men der står noget om T4 konvertering, samt en del links til det seriøse hot stuff

Der blev jeg ihvertfald en del klogere... :D

mvh
Biffo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er også lige et link her, som har stor værdi
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10816
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:4dfdf2a27a="mathiasen"]Find ud af om det bare er stemplerne der har sat sig fast, eller det er lejerne der er døde. Hvis det bare er stemplerne der er rustet fast kan du hone cylindrene og sætte nye stempelringe i.

Hvis du er mere til T1-looket, så søg lidt inde på http://www.shoptalkforums.com/ omkring ombygning til opret-stående køling og andet T4 lir[/quote:4dfdf2a27a]

Problemet er jo bare at motoren er i jylland, så jeg er nød til at købe den for at kunne finde ud af hvad der er galt, det er mere hvis den nu har ødelagt lejer/krumtap m.m. så kan det vel blive meget dyrt..? En ting er at jeg ikke skal give så meget for motoren i sig selv, men med fragt kommer den jo til at koste lidt...
(permalink) Biffo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så må du jo lige smutte over og hente den selv :D
Det ku´ jo også være muligt at få flere ting, som du sikkert mangler, med hjem ved samme lejlighed :wink:

Biffo
(permalink) supersteff Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Microracerdk

Har lige fundet et link til dig, til den streng jeg snakkede om:

http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10816&highlight=type+4+motor

Cardude bor vist omkring KBH et sted, læser til civilingeniør.

Hilsen

Steffen
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:8593a956aa="Biffo"]Så må du jo lige smutte over og hente den selv :D
Det ku´ jo også være muligt at få flere ting, som du sikkert mangler, med hjem ved samme lejlighed :wink:

Biffo[/quote:8593a956aa]

Med de biler jeg har mulighed for at køre i bliver det desværre temmeligt dyrt at køre til jylland. Så jeg må jo "nøjes" med at stole på at det er fornuftige menesker der er på vwnettet..
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis det er fordi du vil betale afgift at en buggy med T4, var det så ikke en ide at vælge en 2,0 istedet for en 1,7?

Hvis du mangel stumper til indsprøjrning ved at jeg at Farmer har et komplet sæt til at ligge.

Men sats da på en T4 istedet for de T1ére som du har. Bare min mening.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo man kunne måske nok vælge en 2,0 istedet for hvis den kan skaffes for meneske penge, men så skal det vel være en med motorkode "GB" som er en 100HK, de andre 2,0 maskiner er jo kun på 70HK, hvor 1,7 "W" er på 80 HK.

Men hvad skal man lægge hvis man skal have en 2,0 "GB" med det hele til?

I taler meget om opretstående blæsere, hvad er der galt med den bagudvendte blæser som t4'eren har?, Jeg ville nemlig meget gerne have at motoren er så flad som muligt, pga. nogle idé'er jeg har for bagenden af bilen.
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Grunden til at nogle vælger opretstående blæs er for at den ikke skal rage så langt bagud.

Jeg bruger selv pandekageblæs, Den fylder godt nok lidt mere bagud, men pyt, jeg synes ikke det betyder så meget for mig.
Et andet aspekt, er at det også er nemmere at få noget super godt udstødninssystem hvis man kører med at opretstående blæs. Det er ikke nemt at finde til pandekage blæs. Der skal man enten selv lave noget, eller købe en header som blir skruet på de originale forrør.

Jeg tror at en GB er MEGET svær at finde. Jeg har gjort det at jeg købte en CUér og så får den renoveret + peppet lidt.
En CUér er nemmere at finde. Det som nok er sværest er at finde en hvor blæserskjoldende ikke er totalt rustet op.
Det er ikke til at finde nye skjolde til pandekageblæs.

Reply

You must log in to post.