Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Renovering i Polen

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ff4ca5e1ee="niels-erik"]Sort i dk ligger omkring 150 kr pr time.
Har jeg hørt he he.
Hilsen Niels Erik[/quote:ff4ca5e1ee]

gør den????

hæhæ
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Et enkelt spg i den forbindelse her. Hvad er forskellen hvis man nu gerne vil have en showlakering i forhold til hvis man skal have den lakeret i Polen eller Danmark? Vi snakker vel 50-100k i Danmark, men hvad i Polen?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Uden at vide det vil jeg da skyde på at besprelsen er den samme som på alt muligt andet. Lakken koster vel det samme i polen som alle andre steder, og det tager vel ligeså lang tid at lave - så procentvist er det nok det samme.. Vel omkring halv pris eller sådan noget..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvor sender man ansøgningen hen hvis man vil søge sådan et sort arbejde?, jeg kan skruge på biler og damer. Link's søges :lol:
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Man lægger ikke link til sort arbejde- det er ulovligt,
så man spørger vel lidt forsiktigt nogle menesker som måske kender nogen.
Ingen vil vel reklamer med at de udføre den slags, og måske få besøg af skattevæsnet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Polske arbejdere kan sgu være lige så dygtige og grundige som danske! Så prisen i DK har ikke noget med kvalitet at gøre! Det er ene og alene Fagforeningernes fortjeneste. De har ikke fagforeninger og solidaritet på samme måde i polen, som vi har herhjemme. At håndværkerne piver, kan vi takke politikere for; det hedder "Arbejdskraftens frie bevægelighed" og er et produkt af EU-samarbejdet.

Det er da klart at polakker kommer herop og udfører billigt arbejde, når de kan tjene 3 x en polsk timeløn. Hvis man vil undgå at billig arbejdskraft underminerer de danske priser, er den eneste vej frem, at få polakkerne etableret i fagforeninger, så de også kan tjene en anstændig løn i deres hjemland.

Rasmus
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:60d5b63ba5="niels-erik"]Man lægger ikke link til sort arbejde- det er ulovligt,
så man spørger vel lidt forsiktigt nogle menesker som måske kender nogen.
Ingen vil vel reklamer med at de udføre den slags, og måske få besøg af skattevæsnet.
Hilsen Niels Erik[/quote:60d5b63ba5]

Nå ja, men til 150slanter i timen uden det offenlige bidrag må man vel også være villig til at løbe en risiko, men for at sikre begge parter skal arbejds tilbud sendes med brevdue, kordinater oplyses via pm...

Ej nok spam i dette indlæg... det var naturligvis en joke, hvis du ikke havde fanget den, har skam nok at se til med mine egne gamle biler, og firma. 8)
(permalink) svendsvin Member
Skrev for 18 years siden | | | |
kender flere der har fået deres bil renoveret i polen og der er ikke en finger at sætte på deres arbejde....

var lige inde og se den side marek skrev om det ser sku godt ud
hilsen svendsvin
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:3433f047a8="svendsvin"]kender flere der har fået deres bil renoveret i polen og der er ikke en finger at sætte på deres arbejde....

var lige inde og se den side marek skrev om det ser sku godt ud
hilsen svendsvin[/quote:3433f047a8]


det kan vi godt blive enig om

men hvad er det der sjov ved at sende sin "gamle" bil på værksted??

alle kan købe/betale sig fra, at få lavet en fed bil men er det sjovt??

nej det syndes jeg ikke for når man så spørget ejen hvordan har du lavet det så kommer svaret øøøøhhh det ved jeg ikke for jeg har købt den sådanne eller fået lavet den sådanne

så er den samtale slut....

der imod hvis det var en som der havde lavet alt selv så slutter samtalen først når man falder om (nok fordi man har fået for mange øl)
en der har lavet det hele selv HAR jeg stor respekt for, for han ved hvordan hans bil er lavet

alle kan købe en fed bil men er det sjovt???

JB
(permalink) HMS Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:0937f25fc6="marek"][quote:0937f25fc6="HMS"]Ro på hvad er forskellen på en polsk timeløn og så sort arbejde når vi nu snakker besparlser :wink:
Mvh Henrik[/quote:0937f25fc6]


vi tager 10 euro med regning i timen hvad det sorte her i danmark er må du spørge dem der får det udført eller udføre sort arbejde

MVh

Marek[/quote:0937f25fc6]

Det var ikke prisen som sådan at jeg var intresseret men moralen i at have noget mod at man får det lavet i polen fordi det skaber arbejdsløshed.
Samtidig med at man ikke vil betale prisen for en dansk håndværker og så får lavet det sort ell laver sort arbejde.
For hvis vi skal være lidt ærlige så tror jeg at begge dele er kommet for at blive,jeg tror ikke at der er ret mange der ikke vil prøve at spare lidt mønt både når man køber og skal have lavet noget.

Mvh Henrik
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jens_Bukbjerg
Hørt- det kan vi sagtens blive enig om.
Jeg møder indimellem en anden buggy ejer,og så taler vil lidt om hvor bilen kommer fra. Min er hjemmelavet- andre er "bare"købt".
Og det er ikke ret tit at dem som "bare" har købt deres buggy,ved noget om dem:
Nå hvilken motor køre du med?-Svar;
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) optikeren Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Niels Erik --> Skal jeg forstå at det er kedeligt at mødes med mig i klubben, fordi min bil "bare er købt"?? For så kan du jo bare lade være med at være en del af fællesskabet... det vælger du jo selv...

8(


:-) Vi ses vel snart?!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
når man er "newbie" er det da klart en fordel at købe noget der ER lavet færdigt , så kan man lære sin bil at kende imens man kører i den , og ha glæde ved den samtidig , når man så kender sin bil , kan man jo evt sælge den og begynde helt forfra med en større projekt ...

Alt for mange der starter med et større projekt , som deres første projekt har tendens til at gå kold i det , fordi de ikke får lov til at nyde det , og fordi det tager for lang tid at lære alt det der skal læres, dette gælder alle slags biler, og ikke kun buggy ...

er man helt grøn , tror jeg at det bedste man kan er at købe noget der ER lavet færdigt - også lære at reperere det efterhånden som det går i stykker...

Men ja niels erik --- biler er ligesom boller - det er bedst når der er hjemme bagt, bare ikke hvis man ikke ved ret meget om at bage en bolle, så er det sgu bedre at enten købe dem færdige - eller få en der er god til det , til at lave dem...

men nu er en buggy jo rimelig nem at lave , så har man planer om at blive dygtigere med tiden er det et godt begynder emne, det er jo en forholdsvis nem ting at lave , kontra så meget andet , der er jo ikke ret meget i det...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Optiker. Godt nok er din bil bare købt- Men efter at have fjernet al rusten, så er den da hjemmelavet.
Du har egentlig ikke købt andet end et karosseri og et stelnr.
Og nej det er da ikke kedeligt at høre om renoveringen- Det går bare for langsomt HE HE.
SES Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) optikeren Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja men senere idag opdaterer jeg min projektside, så kan du se at det går frem ad.... :o)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bornholmer. Der da mange ting der er nemmere- bla renovering af en hel bil- der har du jo mulighed for at se hvordan fabrikken lavede tingene, og så kopier det. Du kan måske også købe hele pladedele- lige til at monter. Du har færtige tegninger af hele opbygningen , incl lednings net osv.
Hvis du vil bygge en bil op fra bunden, så er det rigtigt at en buggy er den nemmeste(og billigste) at lave- en hotrod er da en del mere besværlig at lave.
Men du skal for at bygge en buggy selv finde ud af mange ting. Og hvis du kan købe fks et skørte sæt eller andet, så er det ikke bare at monter det. For det passer garanteret ikke sammen.
Jeg har fks lavet en hardtop til min buggy, sådan en kan ikke købes, det tog al min fritid i 1.5 år bare at fremstille de 9 støbeforme , som der skal til.
Derudover havde jeg ingen tegninger eller fotos af andre hardtoppe. Så jeg kunne ikke kopier noget, alt er hjemmelavet.
Så min mening er : Hvis du vil lave noget nemt så start med at resturer en ældre bobbel, helst en hvor du stadig kan købe plade dele til.
Det er nemmere at svejse, end at fremstille fiber støbeforme.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
arrh - uorginale pladedele passer sgu ligeså dårligt som div fiberdele gør, så hvis man vil ha det skal være lige så perfekt som det var ab fabrik som da bilen var ny , så vil jeg sgu hellere lave en buggy , hvis man snakker arbejdsmæssigt , og da jeg har lavet tre fiber biler , og et ukendt antal stålbiler , så er det ikke fordi jeg IKKE ved hvad jeg snakker om , men kan man leve med at tingene måske ikke har en 100% perfekt pasform , så har du nok ret erik , og det gør de fleste jo..

men nu var det jo også som begynder jeg snakkede om , man sætter jo sjældent krav om perfekt pasform alle steder som begynder - der vil man sgu bare ha noget ,der er sjovt og smart, ud at køre i en fart - også er en buggy jo perfekt..
kontra en rusten gammel bobbel, hvor havldelen af alle [i:2fa5c63abc]hard to find[/i:2fa5c63abc] delene , de mangler.

den største udfordring der er i en buggy er at få den så exstrem som overhovedet muligt samtidig med at den er inden for lovens rammer..
dvs sætte sig ind i alle de regler der er - og køre dem alle lige til grænsen , uden at træde over.. og det samme gælder jo nok med en fiber hot rod, man kan jo købe ALT nyt til dem begge to ..

Så derfor mener jeg at der er langt mere håndværk i at lave en perfekt stålbil - hot rod eller vw - det kommer ud på et -
en god karroseri smed / karet mager er stadig en bedre håndværker i mine øjne - end feks en fiberbåd bygger - men det bliver vi to jo nok aldrig enige om ..
og det er nok også godt nok :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er så okay. Hvis vi kan blive enige om at vi aldrig bliver enige! Så er vi da enige om noget.
(den skal jeg vist lige tænke lidt over)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hottentot Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Helt ærligt.....
Skal man nu også ha' renoveret/lavet sin bil selv, for at køre i en klassisk,
jeg har aldrig hørt noget så tåbeligt, min svejse viden
ligger 25 år tilbage til basisåret på jern og metal, og jeg har hverken
pladsen eller viden/tid til at renovere fra bunden, men jeg elsker
bobler uden tag, og jeg får masser af gode samtaler med andre
bilelskere, og jeg ligger ikke skjul på at jeg ikke har renoveret den selv,
Jeg kunne da godt blive fristet til at sende min bil til Polen for en brush up
ikke kun fordi at det er billigt men fordi at polakker er dygtige håndværkere.
Sædfølgelig er der også nogle der svejser med et starinlys og maler med en vandslange med
stor spreder, men dem kan man sgu også finde i Valby eller Aalborg.....
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Volle Member
Skrev for 18 years siden | | | |
For dem der ikke kan selv er det da en udemærket idé, for som jeg skrev før så sparer man vel hvor man kan? Og hvis man kan spare 70% fremfor at få den lavet herhjemme, så gør man vel det...? Selvom det fedeste da klart ville være hvis man kunne få det hele lavet herhjemme......men til den pris bliver det nok svært, og ja, der er sikkert også forskel på kvaliteten... :wink:
(permalink) svendsvin Member
Skrev for 18 years siden | | | |
FUCK EN DEBAT det startet med en som skrev noget om bil renovering i polen nu er i næsten oppe og :evil:

hånden på hjertet hvor mange her inde KAN svejse så det holder og ikke skal fuges så syns manden ikke lige kan brække (lappen) af igen

i min lange karriere som mekaniker har jeg nok mødt en håndfuld folk som virklig kan deres kram????

og med hensyn til mekanik så kan alle skifte et tændrør (hvis helicolen) ikke føger med op , skal man længere ned i hjertet så begynder det igen at være et problem

så min mening er det er bedre at betale de rigtige fagfolk i stedet for at købe et svejseværk på 220volt og 20 amp. og et komplet motorkit i ikke kan montere selv

det er meget billigere at lade dem som kan gøre det

hilsen svendsvin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
I denne debat kan jeg da godt se et problem.
Hvis man ikke må få renoveret sit køretøj af
andre, eller må købe det færdig-lavet lige til at
køre i.
HVAD G
(permalink) hottentot Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hørt :-) :lol:

Så kan de rådne op i jeres lader.....

Så kan i lære det :-) :lol:
-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Thomas Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Okay.. (OT) Det der med at skulle lave det hele selv, for at det ligsom bliver accepteret af andre. Det lyder meget som noget fra janteloven. Som om nogen har mere lov til at køre klassisk bil end andre.
Jeg har den største beundring overfor dem der gør det hele selv, men det er da samtidig fedt at der er nogle nytilkommende der smider gode penge på bordet og køber en færdig bil. På den måde bliver der skudt penge ind vw-miljøet, hvilket bevarer flere biler og giver de dygtige mulighed for at have deres hobby som en mere seriøs beskæftigelse.
Right?

mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
fuck Janteloven og gør som i vil ... :D

Nogen syntes det er sjovere at lave bilerne end som at køre i dem ...

andre kan ikke lave dem , men syntes det er fedt at køre i dem ...

tilsammen hænger det jo meget godt sammen Ik ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.