Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Renovering i Polen

Tags:
No tags yet.

(permalink) svendsvin Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det jeg mente med det indlæg der er lidt højre oppe her på siden var at der er mange måder at laven en bil på ??????

men stadigvæk hælder de fleste folk til plasticpadding og hønsenet ligesom i (sverige) prøv lige og gå ind og se den side som marek henviser til til og få nogen her i danmark til at gøre det samme og til (prisen) eller gør det ude i jeres egen carport ......................

jeg har set nogen enkelte her der kan gøre det ,så det er ikke for at sige i alle er plastic fantastisk men hvem gider ha en veteranbil der er skamsvejst og fyldt med ????????

hilsen svendsvin
(permalink) Anonymous Unregistered
RIP
(permalink) Farmer Member
Spurgte man mig for feks. 5 år siden om at sende eksempelvis en bil til Polen for at få den repareret og malet, ville svaret have været NO WAY !. Idag har jeg set hvad Polske håndværkere, (dog hovedsageligt bygningshåndværkere ) kan. Og deres håndværk er såmænd på højde med "vores"

Fornylig blev en ombygning her i området stoppet af fagforeningen, fordi der 1, var Polske håndværkere på pladsen, og man ville tjekke deres papirer. 2, man mente ikke at håndværket stod mål med Dansk standard og kvalitet. Og 3, man ville have skovlen under bygherren. Derefter kom 3 bygningsingeniører helt fra Roskilde tror jeg det var, og skulle gennemgå bygningen for fejl og mangler.
Efter 2 dages undersøgelser måtte de sande at byggekvaliteten stod på højde med den bedste 1/4 af hvad danske håndværkere normalt laver.
Food for thought.

Set ud fra mit eget synspunkt. Jeg kan ikke lave pladearbejde, - overhovedet. Og vil gerne betale mig fra at få lavet et godt og pænt stykke arbejde. Men hvis ikke der er nogen der kan og vil, kunne jeg da godt finde på at søge udenlands.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) microracerdk Member
Jeg har lige været på besøg hos <marek> idag, og kan godt love jer for det er top-kvalitets arbejde, så hvis i skal have renoveret en gammel mercedes så er det helt klar ham der skal have den med til polen, Han havde en 220'er (tror jeg det var) og den var vist i bedre stand en da den forlod fabriken i tidernes morgen..

Superflot arbejde - og meget flink fyr...

Mvh, brian
(permalink) ploug Member
[quote:c0df40fef9="YankieBar"]Anybody know how to spell Chopped in Polish ?

[size=24:c0df40fef9][font=Comic Sans MS:c0df40fef9];-)[/font:c0df40fef9][/size:c0df40fef9][/quote:c0df40fef9]

just use http://www.poltran.com/

and hope it knows the words ! :D

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Om man så har lavet flere biler selv, helt fra bunden så får man aldrig "respekt" for det i Danmark. Der er altid nogen der kan gøre det bedre (som regel dem der har noget stående på projektstadie derhjemme). Det er typisk dansk mavesurhed. Ingen kan være glad på andres vejne.

Køb og vær glad eller byg og vær glad - bare du er glad!

G.

PS. når jeg bliver statsminister bliver bilafgiftssystemet harmoniseret.
Så kan du ikke sparke dig frem for baljer der er til salg.
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Torben1500 Member
Se Basta i aften kl 20:50 på TV2 - det omhandler dette emne.
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Drbersneglen Member
Var der ikke nogen som så det program som var i tv igår...det ved kl 20.50 på tv2.....hvis i så det ville i nok ikke sende jeres biler til polen...de er nogle værre fuskere.......

programet hedder vist basta.....
(permalink) Torben1500 Member
Det er vel ikke nødvendigvis alle i Polen der er fuskere...Der findes også fuskere i Danmark! Programmet skal ses som en advarsel om at man skal se sig godt for inden mand aflevere sin bil. Det gælder jo også i Danmark.
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) langeberg Member
heyy alle der ikke tør sende sin bil til polen kan jo bare lade være.... jeg sender min bil afsted den 17 sep har nu ingen problemer med at sove om natte over det..ud over jeg nok kommer til at glæde mig over det der kommer tilbage til dk ...
man kan jo bare bruge de helt rigtige kontakter og der er vi jo mega heldig her på vw nettet at en dk/polsk ejer gider at skrive lidt her...mvh langeberg..
(permalink) Chritte Member
Hey

Jeg sender en bil afsted nu her for en jeg kender, den skal så omlakeres, have ny hjelm og bagklap, stort service med tandrem, ny forrude og div. småting.... pris? skal vi bare sige at jeg ikke kunne få den omlakeret herhjemme for samme pris... har set flere biler de laver = dygtige håndværkere og flot arbejde....desuden afregner vi først når bilen står i dk igen jeg kan godt sove om natten...
(permalink) optikeren Member
Chritte skrev:
Hey

Jeg sender en bil afsted nu her for en jeg kender, den skal så omlakeres, have ny hjelm og bagklap, stort service med tandrem, ny forrude og div. småting.... pris? skal vi bare sige at jeg ikke kunne få den omlakeret herhjemme for samme pris... har set flere biler de laver = dygtige håndværkere og flot arbejde....desuden afregner vi først når bilen står i dk igen jeg kan godt sove om natten...

hej chritte

hvem bruger du som forbindelsesled?? er det er firma eller hvad``

hilsen thomas
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmmm den her skal da ikke have lov til at dø i fred..*gggg*

Chritte..... hvad blev der er af den vw der røg til polen ..
Gik det godt og hvad endte prisen for det på?
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Anonym Member
PcbOvals skrev:

Det var ikke en VW, men en peugoet.

Men alt gik godt. Det var igennem en "privat" jeg kemder - Den er tilbage i Dk.. den blev afhentet på et fejeblad, ved motorvejen som vi havde aftalt og afleveret samme sted igen som aftalt efter 3 uger.

Der havde de så omlakeret den, den havde fået ny hjelm og bagklap blev rep. og selvfølgelig malet, stort service, ny forrude og div. småting. Der kom så flere ting til, bla. tæret bundkar, som de ville anbefale at få skiftet, men han ringede og forklarede og spurgte om det var noget man ville have skiftet og fik oplyst en fast pris med det samme. Det eneste der har været at udsætte var et par småting som en viskerarm der ikke var monteret ordenligt og to slanger på sprinklermotorerne der var byttet rundt. Det kan også ske herhjemme. De gamle dele f.eks hjul fra tandrem osv lå i bilen ved afhentning.

pris... et stykke under 20kg
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Jeg fatter ikke denne tråd selvom jeg selv er håndværker - er overbevist om der ikk er en skid at pive over.
Hvori ligger forskelen på om man sender noget til Polen eller man selv laver det?
Ingen af delene giver mere arbejde til danske håndværkere.
Det er jo kun en meget lille procentdel af de danske bilejere der overhovedet har så gamle biler at de kunne finde på at overveje at sende dem til Polen.
Fru Jensen skal nok blive ved med at få lavet bremser på det lokale værksted.

John
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) PcbOvals Member
Det er altid sjovt at have et par tråde kørende med gamle emner der kan koges mere på.!!!
Altid en der har brug for at lukke lidt luft ud.
Det skal der også være plads til.
Og så synes jeg de er et sjovt emne ... og jeg elsker at more mig.
Hvilket minder mig om jeg skal kigge på den mercer rest hos marek.
Lød spændende , og jeg har en gammel mercer.. nå ja semigammel da.

God jul..
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) luplau Member
Pas nu på. Husk at læse om dem der har hentet deres biler igen uden at få lavet noget og har haft masse af problemer. Jeg kan godt forstå at folk vil spare penge men det er nogle gange dyrt at spare. Er der nogen der har fået lavet noget og har kørt et års tid som stadig er tilfredse med det arbejde de har fået lavet ??
(permalink) Chritte Member
luplau skrev:
Pas nu på. Husk at læse om dem der har hentet deres biler igen uden at få lavet noget og har haft masse af problemer. Jeg kan godt forstå at folk vil spare penge men det er nogle gange dyrt at spare. Er der nogen der har fået lavet noget og har kørt et års tid som stadig er tilfredse med det arbejde de har fået lavet ??

jaja, kan da godt følge dig... men du får det til at lyde som om at alt der bliver lavet herhjemme er perfekt...? jeg havde jo stadigvæk en dansk kontakt, dvs også en jeg kan brokke mig til hvis der er problemer, og forøvrigt fik han heller ingen penge før vi havde set bilen igen og godkendt hans arbejde - før omtalte peugoet har kørt 4 måneder nu uden problemer.
(permalink) Heide Member
Nogen der har billeder af evt projekter eller andet der er kommet hjem derfra vil sende en bil derned og se resultatet,
(permalink) SGN Member
Mon de samme som brokker sig over man bruge polsk arbejdskraft, laver sort arbejde og henter dåsebajere i tyskland ... "Moral er godt, Dobbelt moral er Dobbelt så godt"
Som det ser ud pt. er der jo så stor mangel på arbejdskraft i danmark, så der intet sker ved vi bruge udenlansk arbejdskraft, om vi så sender det uden for landet eller lader dem udføre det her i landet er da ligegyldigt.
Og det er da lige så godt at give 60 kr. i timen og så hjælpe en flok polakker, end at give 200 kr. i timen sort til en dansk håndværker som bruger det på dåseøl og currywurst på den anden side af grænsen.
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Heide Member
simen skrev:
Mon de samme som brokker sig over man bruge polsk arbejdskraft, laver sort arbejde og henter dåsebajere i tyskland ... "Moral er godt, Dobbelt moral er Dobbelt så godt"
Som det ser ud pt. er der jo så stor mangel på arbejdskraft i danmark, så der intet sker ved vi bruge udenlansk arbejdskraft, om vi så sender det uden for landet eller lader dem udføre det her i landet er da ligegyldigt.
Og det er da lige så godt at give 60 kr. i timen og så hjælpe en flok polakker, end at give 200 kr. i timen sort til en dansk håndværker som bruger det på dåseøl og currywurst på den anden side af grænsen.

Det kalder jeg sku et godt citat...
(permalink) lotus-jonas Member
[quote=niels-erik]Man lægger ikke link til sort arbejde- det er ulovligt,
så man spørger vel lidt forsiktigt nogle menesker som måske kender nogen.
Ingen vil vel reklamer med at de udføre den slags, og måske få besøg af skattevæsnet.
Hilsen Niels Erik

jo der er faktisk en her i sverige der i sin store annonce i et kendt classic bil blad skriver således: vi lakerer SORT og andre farver. cool nok
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
PcbOvals skrev:

Men alt gik godt. Det var igennem en "privat" jeg kemder - Den er tilbage i Dk.. den blev afhentet på et fejeblad, ved motorvejen som vi havde aftalt og afleveret samme sted igen som aftalt efter 3 uger.

Der havde de så omlakeret den, den havde fået ny hjelm og bagklap blev rep. og selvfølgelig malet, stort service, ny forrude og div. småting. Der kom så flere ting til, bla. tæret bundkar, som de ville anbefale at få skiftet, men han ringede og forklarede og spurgte om det var noget man ville have skiftet og fik oplyst en fast pris med det samme. Det eneste der har været at udsætte var et par småting som en viskerarm der ikke var monteret ordenligt og to slanger på sprinklermotorerne der var byttet rundt. Det kan også ske herhjemme. De gamle dele f.eks hjul fra tandrem osv lå i bilen ved afhentning.

Anonym skrev:
PcbOvals skrev:

(permalink) Thomas Olsen Member
Anonym skrev:
PcbOvals skrev:

Halløjsa, jeg har læst og prøvet at finde nogle gode polske værksteder, men pt. har jeg kun læst om dårlige oplevelser. Jeg ville rigtig gerne høre mere om det værksted, som du har brugt evt. låne din kontakt person, hvis det er muligt.

Min kæreste og jeg har fået min svigermors gamle golf 2 DTI fra 87, den er faktisk meget fin,

Reply »

You must log in to post.