Er den lykkelige ejer af en 74 bus med en 1800 motor.
der sidder 2 karburatorer. På den venstre er den lille skrue skruet 1,5 omgange ud og den store er i bund. Bilen går lovlig højt i omdrejninger i tomgang, oser en lille smule og går 5,6 km/l.
Findes der en let og hurtig "husmandsjustering"???
Hilsen
ved ikke om du kan engelsk men her er en måde !
http://www.acvw.com/article.asp?DetailID=30
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
Jeg så at Mark Evans ("En bil fødes etc. etc") justerede sine ved at lytte til de to udstødningsrør og justerede til de lød ens (det var i en "Trike is born"). Om det virker ved jeg ikke..men en "husmands" metode er det i hvertfald ;-)
Mvh
Bad_K
Ja men det er rigtigt, sådan gjorde jeg også med min Moto Guzzi, da skulle man holde hånden bagved udstødningen og så mærke om de gav det samme lufttryk. Men jeg tænkte på om nogen måske vidste f.eks. at:
"Den lille skrue skal skues 1,75 omgange ud og den store 2 omgange ud og dferefter langsomt ind igen indtil du er tilfreds med tomgangen" eller lignende.
5-6 km/l lyder da ihvertfald ikke helt rigtigt.. Min ex-bay gik ca 9 km/l (1600)
Da jeg skulle justere mine karburatorer på min buggy startede jeg med for det første at være helt sikker på at speedertrækket var justeret så de begge stod ens når de var lukket.
Derefter tog jeg som udgangspunkt og skruede blandingsskruerne helt ind og 1½ omgang ud og startede så op.
Nu har buggy'en jo osse et udstødning i hver side så det gjorde det jo så lidt nemmere og høre og mærke på afgangene om de stod ens. Men ellers sad jeg bare på min havestol bag dytten og lyttede mig frem til det og man kan gerne høre at motoren ånder lettet op når man rammer rigtig hvor det er lige som om den spinder mere end den lyder som en fiskekutter.
Men jeg vil sige (Har ikke selv fået fat i en) at det optimale ville nok være at låne eller købe en at de smarte apparater til at sætte på karburatorene som måler flowet. Men indtil videre kører buggy'en stadig godt. Nok derfor man ikke er kommet videre med at gøre det lidt mere optimalt.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn