Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Insania, måske en dansk kitcar? / nyt billede 24/10

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bare gå igang. Jeg har selv syslet en del med fiber.
Hvis du mener at kunne bruge et par gode råd er du velkommen til at skrive til mig.
Jeg tænker her på fremstilling af forme ,og lign.
Men jeg kunne også godt tænke mig at se nogle mere detaljeret tegninger, bla. Hvor mange dele vil du lave den i?
Da jeg lavede en hard top, skulle jeg bruge 9 forskellige forme, for at fremstille 1 hardtop med 2 mågevinge døre. 1+2+3 selve toppen med dørfalser-4+5+6+7 højre og venstre døre indv og udv-8+9= 2 trekanter til at lave overgang mellem buggy og hardtop
En mrk 3 buggy er så vidt jeg kan se fremstillet af 5 forskellige forme: 1 selve karossen-2 og 3 sideskørterne-4 forklap med ruderamme-5 instrumentbord.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:f1335df0b1="jpwest"]Hej Microracerdk.
Hvis det ike skal være lige her og nu ,og du laver alt forarbejdet selv,og ellers kan få det der skal svejses til Hillerød
(permalink) MichaelVogn Member
Skrev for 18 years siden | | | |
den e da for fed den vil jeg sku gerne ha til at stå i min garage... 8)
-------------------------------------------
Michaelvogn@hotmail.com
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:caabb2ebe4="niels-erik"]Bare gå igang. Jeg har selv syslet en del med fiber.
Hvis du mener at kunne bruge et par gode råd er du velkommen til at skrive til mig.
Jeg tænker her på fremstilling af forme ,og lign.
Men jeg kunne også godt tænke mig at se nogle mere detaljeret tegninger, bla. Hvor mange dele vil du lave den i?
Da jeg lavede en hard top, skulle jeg bruge 9 forskellige forme, for at fremstille 1 hardtop med 2 mågevinge døre. 1+2+3 selve toppen med dørfalser-4+5+6+7 højre og venstre døre indv og udv-8+9= 2 trekanter til at lave overgang mellem buggy og hardtop
En mrk 3 buggy er så vidt jeg kan se fremstillet af 5 forskellige forme: 1 selve karossen-2 og 3 sideskørterne-4 forklap med ruderamme-5 instrumentbord.
Hilsen Niels Erik[/quote:caabb2ebe4]

Jeg vil helt sikket gerne udvæksle idé'er og gennem snakke hvordan projectet's fiber arbejde løses bedst. Min idé indtil vidre er at lave den i følgende dele: 2x ydredøre, 2x inderdøre, 1x flipbagende, 1x "inder karosse", 1xfront m. paneler / "firewall" mellem kabine. Der er naturligvis flere af formene der skal være i flere dele for at kunne få det færdige støbte emne ud. Så forme bliver der nok af :lol: , men det er ikke det jeg har brugt mest tid på at beslutte mig for hvordan den del af opgaven skal løses, indtilvidre har det mest været på design delen jeg har tænkt, med henblik på at lave et kit der kunne kompensere for den mangldende "mania" i dk, og der er jo lidt design at leve op til :?
Jeg går ligeledes med en idé til en "sports buggy" men den tager vi på et andet tidspunkt...

Men jeg skal nok lige kontakte dig når jeg seriøst går igang med projectet, og jeg takker da for din vilje og interesse i projectet.

mvh, brian
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ed61273566="MichaelVogn"]den e da for fed den vil jeg sku gerne ha til at stå i min garage... 8)[/quote:ed61273566]

Ja, se det er jo lige sådanne ord jeg kan lide at høre... :lol:

Jeg er meget glad for at se at de fleste af jer, genneralt tager godt imod dette project, og idé'en om en dansk kitcar...

Hvis i har nogle for / imod ting til designet vil jeg meget gerne høre fra jer, så jeg kan skabe et kit der passer sågodt som muligt ind, i den gengse danskers smag. :P
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Microracer
Nu søger du bare for alt er målt så nøjagtigt op så muligt,så må vi jo se om vi kan få det hæftet op så det passer inden for rimlighed,og hvis du så får printet foreskrifterne og mål ud,så skal det nok blive godt
Gi lige besked 4-5 dage før så jeg ka få lavet plads på job.
West
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:82659ffd67="jpwest"]Microracer
Nu søger du bare for alt er målt så nøjagtigt op så muligt,så må vi jo se om vi kan få det hæftet op så det passer inden for rimlighed,og hvis du så får printet foreskrifterne og mål ud,så skal det nok blive godt
Gi lige besked 4-5 dage før så jeg ka få lavet plads på job.
West[/quote:82659ffd67]

Printet forskrifterne?, er det dokumenterne fra vw du mener?, men jeg skal nok give dig besked når jeg har skårret den op, så siger du bare til når du kan, det er ikke noget der haste mere end det jager for mig :wink:

Er der enligt nogen der ved den korekte opkortning for speedster, så den bliver lavet ordenligt, er det 273mm eller 280mm? :roll:
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Microracer
Laver den bare midt imellem,så kan du selv vælge*LOL* :wink:
men bortset fra det så kig lidt nærmere på den der ,syns jeg sq er guf :)


http://www.blocket.se/view/6423831.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:66181e31b4="jpwest"]
Laver den bare midt imellem,så kan du selv vælge*LOL* :wink: [/quote:66181e31b4]

Jo det var da også en rimelig løsning :wink: 7mm fra eller til er jo ikke meget, men det kune jo være fedest hvis den brugte en "standard" størrelse bund, ala - speedster / buggy, men nu må vi se om vi ikke kan få det gengse mål frem fra de kloge her på nettet...

[quote:66181e31b4]men bortset fra det så kig lidt nærmere på den der ,syns jeg sq er guf :)


http://www.blocket.se/view/6423831.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0/quote:66181e31b4

Jo de "klassiske" modeller er da også meget fede, men jeg sytes det ville være sjovere at få nogle nye modelle på banen, og så er der jo nok også et lidt mindre chance for at få solgt noget der er mange andre der sælger?!? :roll: Så hvis det skal være så bliver det nok, >insania< og >street-buggy< der kommer på anen først, så må vi se om der er andre kendte modeller man skulle slå klør'ne i, men så kunne jeg umiddelbart forestille mig at det ville blive 356-speedster, og måske en cobra til afkortet bund, der ville stå først i køen... men alt afhenger jo naturlig vis af om der overhovedet kommer noget salg i den første model der kommer på "markedet".

Mvh, brian
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu er der 9 der har valgt at den er grim og ikke skal i produktion, men kun én der har fortalt hvorfor de syntes det, er der ikke nogen af jer andre der er venlige at fortælle hvorfor, så concept bilen kan forbedres til at passe ind i så mange som muligt's smag, der kommer ingen sure miner herfra uanset hvorfor i ikke kan lide den, men det er blot rart for mig at kunne udvikle en så "perfekt" bil som muligt.

På forhånd tak. :D
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg tænkte på om man ikke skulle finde nogle lygter som ville passe ind?

Hvad har du gjort dig af tanker?
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:f79728a54f="Blob"]Jeg tænkte på om man ikke skulle finde nogle lygter som ville passe ind?

Hvad har du gjort dig af tanker?[/quote:f79728a54f]

Hvis det er forlygter du tænker på, så regner jeg med at ville bygge den til at bruge standard lygterne fra en mazda 323F (5dørs, ca.´96), de er nemlig meget lave i højden og har en DE lygte (de små runde) som nærlys og en alm. fj. lys lygte, det tror jeg vil kunne komme til at se meget godt ud, og man vil kunne bevare formen af "dækglasset" over lygterne. Og de er til at finde hos den lokale ophugger, så de koster ikke voldsomt.

mvh, brian
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bare for at give lidt idéer:

Hvad med baglygter?
Har du overvejet at lægge nogle til bagenden hvori man kunne trække ledninger?
Rør til oliesalnger således at den er forberedt til frontmoneteret oliekøler?
Godt med plads til motoren således at man kan have dobb. Weber eller lign mont uden at rende i problemer med højden.
Taget højde for at der er forskel på hvor meget svingaksel og IRS bagtøj fylder. (jeg havde problmer da jeg skulle tilpasse min karrosse. Den havde siddet på en svingaksel, og skulle mont på en IRS.)
Kardanboks? Med plads til ure, radio og knapper?
Finde en glasforrude således at man ikke skal køre med lexan da det blir ridset.


Det er bare lige for smide nogle bolde op. Det kunne jo være der var nogle nye idéer.

Jakob
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her lige et par billeder:

Især den grå synes jeg er flot.

[img:59d01bbdef]http://img.photobucket.com/albums/v230/BuggyBlob/a3.jpg[/img:59d01bbdef]
[img:59d01bbdef]http://img.photobucket.com/albums/v230/BuggyBlob/ikke-navngivet.jpg[/img:59d01bbdef]

Billedet blev lidt bette, men jeg har det i større hvis det er.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej jacob >blob<.

Først vil jeg lige sige at jeg er meget glad for dine input til projectet.

Så lidt til spørgsmålne...

[quote:cf79cbd847]Hvad med baglygter?[/quote:cf79cbd847]
Jeg havde forstillet mig at bruge nogle runde ala dem på concept billedet evt. fra opel manta, men ej fastlagt endnu... evt. lade baglygterne være lidt op til byggeren af bilen, ved blot at lade der være 2 huller (der hvor der er sort på den røde.

[quote:cf79cbd847]Har du overvejet at lægge nogle til bagenden hvori man kunne trække ledninger?[/quote:cf79cbd847]
Jeg antager at du her tænker på nogle rør?!? - hvis ja, så syntes jeg faktisk at det er en rigtig fed ide, de vil samtidigt også give noget mere stabilitet i karossen hvis de støbes ind under produktionen af karossen.

[quote:cf79cbd847]Rør til oliesalnger således at den er forberedt til frontmoneteret oliekøler?[/quote:cf79cbd847]
Idé'en er fed nok, når der nu er så oplagt en plads til det i fronten, der er bare 2 spørgsmål i det:
1/ bliver rørne mon ikke for varme pga. olie'en og dermed giver skader/misfarvning på karossen med tiden?
2/ sidder det punkt hvor oliekøleren skal tilsluttes på motoren ikke forskællige steder alt efter om man kører med etc. t1 motor eller t4 motor?

[quote:cf79cbd847]Godt med plads til motoren således at man kan have dobb. Weber eller lign mont uden at rende i problemer med højden.[/quote:cf79cbd847]
Plad i højden på karossen er det jeg er mest bange for ved designet, da jeg tror det vil ødelægge udseendet en hel del, hvis man etc. skulle ligge 15cm til i højden iforhold til design udkastet på side 1, jeg havde derfor leget lidt med en idé om at lave en liggende el-blæser med glasfiber skjold ala den til porsche køl, det ville dog også risikere at blive nødvendigt med special lavet manifolder, og der er jo ikke optimalt, så derfor vil jeg lige kigge nærmere på dette når selve formgivningen begynder, så er det nok lidt lættere, da jeg jo vil formgive på en komplet bund med motor osv. så hvis det opretstående blæsehus kan være der så er der vel god plads?!?

[quote:cf79cbd847]Taget højde for at der er forskel på hvor meget svingaksel og IRS bagtøj fylder. (jeg havde problmer da jeg skulle tilpasse min karrosse. Den havde siddet på en svingaksel, og skulle mont på en IRS.) [/quote:cf79cbd847]
Dette er jeg helt obs på, tidligere ejer af min buggy, har haft samme problem da karossen er beregnet til sving aksel og den også er ombygget med irs.

[quote:cf79cbd847]Kardanboks? Med plads til ure, radio og knapper?[/quote:cf79cbd847]
Indretning er jeg ikke begyndt at bekymre mig om endnu, da det mest er "finish" arbejde, så det ville jeg vente med til den færdige kaross stod der, så er det også nemmere at se hvad man har af plads osv.

[quote:cf79cbd847]Finde en glasforrude således at man ikke skal køre med lexan da det blir ridset.[/quote:cf79cbd847]
Ja, den skal helt sikkert være i glas, her ville jeg tage en tur forbi den lokale ophugger og finde den der passer bedst ind i størrelsen og formen af karossen, men først når karossen er i formgivnings processen, så jeg ligesom kan måle mig til en passende brede og højde.

[quote:cf79cbd847]Især den grå synes jeg er flot.[/quote:cf79cbd847]
Jeg har også haft lurret lidt på den nye a/c cobra, men jeg syntes aligevel der er et eller andet lidt for retro-poppet over den, og så er årsagen til at folk ofte bander en kitcar langt væk, at den skal ligne en fra et dyrt bilmærke, så derfor syntes jeg at det ville være sjovt at lave en fed bil der ikke skal leve op til en orginal (vel det samme præncip som gør mania'en fed - altså at den er sin egen orginal), så undgår man også at blive sagsøgt af en bilfabrikant.

[quote:cf79cbd847]Det er bare lige for smide nogle bolde op. Det kunne jo være der var nogle nye idéer.[/quote:cf79cbd847]
Jamen jeg takker for "bold'ne" og vil da spille lidt med dem... :D

Mvh, brian
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Microracer
Ved ike om du er klar over det ,men fra midt 50èrne og til sidst i 60èrne havde USA ford runde baglygter,i alle mulige afskygninger og former,men hvis jeg skal være HELT ærlig tror jeg ikke lige runde baglygter passer i den stil du ellers køre(min personlige mening)
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:9e9767776b="jpwest"]
Ved ike om du er klar over det ,men fra midt 50èrne og til sidst i 60èrne havde USA ford runde baglygter,i alle mulige afskygninger og former[/quote:9e9767776b]

Nej det var jeg så ikke klar over, men de er nok neppe så nemme at få fat i herhjemme?!? :?

[quote:9e9767776b="jpwest"]men hvis jeg skal være HELT ærlig tror jeg ikke lige runde baglygter passer i den stil du ellers køre(min personlige mening[/quote:9e9767776b]
Det er så en af de detaljer jeg syntes er meget fed, altså at der er en fordybning i bagpanelet og der så "stikker" de 2 lygter ud, men som tidligere nevnt så havde jeg lidt tænkt at lave det sådan at det var op til bygeren at vælge baglygter, ved blot at lave fordybningerne, men ikke de 2 "lygte tårne ud"...

Lige et lille stemnings billede af hvordan det kan se ud med de 2 runde lygter...
[img:9e9767776b]http://vwnettet.dk/logo.php?picturename=modules/coppermine/albums/userpics/12245/insania_bag.jpg[/img:9e9767776b]
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er jo de baglygter min buggy får i løbet af vinteren!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er jo de baglygter min buggy får i løbet af vinteren!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvor får du de baglygter?

kunne godt se interesant ud.

forresten så er det sidste billede du viser jo fords version af en moderne shelby ac cobra.
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej,

Du kan eventuelt bestille kataloget(til 35kr) hos FK Automotive, de har en del specielle lygter til standardbiler...Om der lige er nogle der passer til dit ved jeg ikke, men med 35kr er jo heller ikke alverden:-)

[quote:1647a5bce7="niels-erik"]Det er jo de baglygter min buggy får i løbet af vinteren!
[img:1647a5bce7]http://vwnettet.dk/files/baglygter_141.jpg[/img:1647a5bce7][/quote:1647a5bce7]

bum bum, det ser spændende ud, hvor har du fundet sådan nogen?
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har selv fundet dem i england, det er nogle lygter hella laver, så det burde være muligt at få dem herhjemme, men venter lige på at høre fra niels-erik, om han har set dem herinde, ellers skal jeg nok lige se om jeg kan finde linket.
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeah, jeg tænkte bare at når nu han vedhæftede hvad der ligner en indscanning så kunne det være han havde et katalog af en slags?
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har katalogerne hvis mangler.
Både fra Hella og Ermax.

Så sig til hvis i mangler noget info.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:edf5686b19="Blob"]Jeg har katalogerne hvis mangler.
Både fra Hella og Ermax.

Så sig til hvis i mangler noget info.[/quote:edf5686b19]

Kan du se priserne på de lygter som >niels-erik< har vist?, de var ikke særllligt dyre i england, men kunne godt forestille mig at de er dyrere herhjemme (det er alt andet jo :? )

Reply »

You must log in to post.