Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang tænding???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lange Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Efter lidt justering idag, er jeg nu kommet til at skulle justere tændingstidspunktet. Har kigget lidt i min Haynes bog for at finde ud af hvordan det hele skal stå, men er kommet lidt i tvivl om hvordan man justere tændningen. Som jeg kan læse mig frem til, er det hele fordeleren man drejer på, men den sidder fast som bare fanden og er nu blevet i tvivl!?!?

Håber der er nogen som kan rette mig hvis jeg tager fejl, inden jeg tyr til hårde metoder....

Bilen er en type 1 fra 68 med en 1300 motor.

Mvh Lange
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja, det er hele fordeleren du skal dreje, når du har løstnet den! som du

selvfølgelig har gjort...
(permalink) Andreas Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Start med at tørne motoren, på den nederste remskive, indtil "tændingstidspunkt-for-cylinder-1"-mærket flugter kanten hvor de to blokhalvdele er samlet, og løsn derefter strømfordeleren (med en 10´er top). Husk at "tændingstidspunktet-for-cylinder-1"-mærket er det F
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Lange Member
Skrev for 18 years siden | | | |
okay super forklaring and!

Var bare lidt i tvivl om hele fordeleren skulle drejes, da jeg efter at have løsnet 10 mm bolten ikke kunne rokke med den overhovedet - og tør ikke bare at tage ved. Burde den ikke bare kunne drejes efter man har løsnet 10 mm bolten!?
Hva så med den 13 mm bolt som sidder bagved og fikserer selve fordeleren, skal man skrue på den?

mvh Lange
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) bugmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeps den løsner du osse lidt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej du skal ikke løsne den 13mm. Hvad skulle det hjælpe. Den holder jo bare bøjlen fast på blokken.
Fordeleren kan godt irre fast i blokken. Så kan det blive nødvendigt at bruge vold, eller en stor hammer.
Vær forberedt på at skulle finde en anden fordeler bagefter
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.