Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min ombygning af buggy mrk 3 til Singel Edition

Tags:

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak- Det gør jeg også!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg tror sku godt nok det der kommer til at se rigtigt godt ud. 8)

hvordan sætter du det nye fiber sammen med det gamle? det må da blive rimeligt svagt i samlingen?
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den nye fiber ligger i forskudte lag(3-4 stk) over den gamle , som er slebet ned til fiberen, gennem gelcoaten. Derudover kommer der yderligere et lag fiber indvendig.
Nej , det bliver ikke svagere i samlingen, det nye fiber går i forbindelse med det gamle, og det holder bedre , end hvis du svejser 2 stykker plade, der sker jo ikke nogen udglødning.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har du egentlig ikk monteret det der weber update kit i dine karbs??? hvor du får andre vandrette dyser i... Kan du mærke nogen forskel i forhold til det gamle? Går og overvejer at købe et sæt men hvis ikk der er nogen betydelig forskel vil jeg hellere bruge pengene på noget andet...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jo det er monteret, men motoren er ikke blevet målt efter, men mener at der er en forskel.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HVA LAVER DU :!: :!: ... Nej det ser nu godt ud det du har gang i der, meen du har da ikke prøvet sådan noget før vel :roll: ..

Skal vi snart ud og ræse eller bliver det aldrig til noget....

Det er nu nok også mig der hænger lidt i bremsen, men sådan er det jo når man har travlt... Jeg har nu også opgivet at lave den store motor i år har simpelthen ikke tiden til det.. men det kommer jo nok..

Nå men smid nu nogle flere billeder ind så man kan se nogle flere detaljer...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Billeder kommer efterhånden som arbejdet skrider frem!
Nu her jeg indviteret dig herover i 3 år i træk- men du kan ikke få taget dig sammen (garanteret bare forbi at du skylder en bajer eller to for din afgift nedsættelse).
Jeg skal nok blive klar når sommeren kommer- og inden de første ræs på Holeby- og så kommer du bare, så vi kan køre ræs.
Med eller uden din nye motor-OK?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er juleferien slut,og jeg er begyndt igen.
Nu er jeg færtig med fiberarbejdet, og begynder udspartlingen, jeg starter blødt op med bagskærmene, så jeg kan få mine ringled baglygter bygget ind. Så der skal slibes en del i de næste par uger.
Hilsen Niels Erik
DSC_0003.JPG
DSC_0004.JPG
DSC_0005.JPG

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen: Jeg har fået limet lygte huse til baglygterne ind- og jeg er blevet færtig med at spartle.
Hilsen Niels Erik
DSC_0003.JPG
DSC_0001.JPG

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lige lidt flere billeder!
DSC_0006.JPG
DSC_0005.JPG
DSC_0002.JPG

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Chefen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det sgu da ellers nogle fede hjul du har på pt. 8)
Har du så smidt de der stålplade hjul ud :?: :roll: :lol:

Nå men du får da lavet noget, det er mere end man kan sige om så mange andre (jeg selv inklusiv) :oops:
Godt arbejde :wink:
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu regner jeg dig for en ven, og din bemærkning om mine centerline , for en joke- Andre var måske ikke så heldig!!
Det er da mine vinter hjul der sidder på, jeg kan ikke arbejde på skærmene når sommer hjulene sidder der- og det ved du godt.
Kan du så se at komme ud i værkstedet, istedet for at drille os der arbejder.
SES Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad er status? er du kommet godt videre eller går det stille fremad?
glæder mig til at se når den får noget lak...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Joo, der sker da lidt ind imellem. Buggyen er skildt helt ad nu, mangler bare at afmonter motoren- Det gør jeg imorgen, så er jeg klar til at sprøjtespartle, og male. Regner med at jeg begynder malerarbejdet i næste uge.
Der kommer en update snarrest, mente bare ikke at der var noget "kød" på fotos at buggyen uden instrumenter ,styrtbøjle og lygter, der er dog lavet et par småting, men det må du vente med at se til næste update.
Hvad med dig selv- Får du lavet noget, eller venter du bare på sommeren?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har skam en masse planer... men jeg er lidt stranden i aalborg og bilen er jo i rødby så det står lidt stille for tiden. Jeg havde ellers regnet med jeg skulle have en uges arbejde på den her i uge 7 men jeg har lige fået at vide at jeg ikke har vinterferie så det er jo super... eller... Så jeg er lidt nervøs for hvor meget jeg når inden det bliver sommer.

Men jeg glæder mig som sagt til at se billederne af lakken når den kommer på...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så mangler der en del tekst om resten af ombygningen!!
Jeg kan ikke huske hvad der mangler, men vil da lige prøve at lægge nogle billeder ind af resten, og så skrive lidt på billederne.
Hilsen Niels Erik
DSC_0002.JPG
DSC_0004.JPG
DSC_0007.JPG

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og så lidt flere fotos.
Hilsen Niels Erik
DSC_0003.JPG
DSC_0002.JPG
DSC_0007.JPG
DSC_0006.JPG
DSC_0004.JPG

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
og så lidt flere fotos!
Hilsen Niels Erik
DSC_0001.JPG
DSC_0002.JPG
DSC_0003.JPG

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og endelig fik jeg taget mig sammen til at få lavet en dyno test. det foregik på Holeby d.1 juli. der var en som havde et mobilt rullefelt.
Før testen blev der gættet på resultatet: Jeg mente bestemt at alle tal med 3 tal, før kommaet ville være godt( over 100 hk). Andre mente at jeg ikke kom over 93 hk!
Resultatet var :114,8 hk ved 5427 omd- og 167,1 nm ved 4267 omd. Jeg er da meget tilfreds med det, men vil dog stadig have mere!
Hilsen Niels Erik
dyno_test_010706.jpg

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja tillykke med resultatet. Jeg stod jo lige ved siden af da den blev målt. Det er altså en dejlig lyd med sådan en boxer der snurrer vildt på rullerne hehe...
Og 114 hk i en buggy er vidst ikke til at kimse af... Men som du selv siger - mere vil have mere...

Du kunne godt lægge motorspecifikationer op på motoren som den er nu så folk kan se hvordan dit setup er, nu hvor vi kender effekten...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo det kan jeg da gøre:
1914cc- standard 1300 krumtap!I en ny mexico blok -308 knast-crom moly stødstænger- 1-1,25 vippetøj-044 toppe- komp =10,1-1-40mm weber idf på t3 manifolde- kontaktløs tænding-1,5l extra bundkar-full flow med seperat køler (pt fra 650cc mc)Ahnendorph rustfri udstødning.Resten er standard vw grejer.
Hvis jeg har glemt noget, må i lige spørge!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok så spøger jeg! har du glemt noget?
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej da. jeg har ikke glemt noget, der er bare noget jeg ikke lige kan huske!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Niels Erik hvis jeg var dig ville jeg enten - forbedre mine toppe samt hele opsætning af vendehøjde forbrændingskammer osv. osv. eller også ville jeg ganske enkelt sætte en mindre hidsig knast i motoren.

Forklaring: en w130 knast som du kører "træder" først ind og viser kræfter ved ca 5000 omdr og op til ca. 7000. om den så også gør det i den aktuelle motor er et spørgsmål om den kan suge det ind knasten dikterer og ligeledes trykke det ud igen (meget firkantet forklaret). Knaster i W- serien fra engle er lidt ekstra hårde ved hele ventilmekanismen bla. pga de stejlere ramper og deraf hurtigere acceleration på ventil osv. (derfor giver de selvfølgelig også effektive heste.. men de er en smule hårde ved grejerne). Jo vildere en W knast du vælger jo hårdere er den ved ventilmekanismen.
Derfor burde du egentlig vælge en w110 eller en w120 knast da din motor slet slet ikke udnytter en w130 knast og dine toppe/motor ville passe bedre sammen med en mildere W knast

Det er selvfølgelig helt op til dig hvad du vælger at gøre... dette er blot min betragtning.

Vores motorer (min gamle) er tæt ved at være næsten identiske (ccm, knast, ventiler (jeg havde 40mm-37,5mm), vippetøj, kompression osv. osv.) men selv om de er så identiske på papiret så er der væsentlig forskel på hvor de giver max effekt 5400rpm kontra 6700rpm.
Derfor ville jeg vælge at optimere motoren eller vælge en mindre vild knast.

men men det kan jo være den er dyset helt forkert.. så start da med at prøv at få den dyset ind på et ordentligt rullefelt først og se om det kan hente lidt mere effekt.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Indtil jeg får penge nok til at skifte gearkassen ud med en forstærket, og bygge en 2,3l motor. Så er planen at jeg vil kikke lidt på mine toppe, her til vinter.
Men jeg ved godt at jeg ikke vil kunne opnå det samme som du opnåede med din 1914.
Mine toppe er helt "jomfruelige" pånær at de er planet for at opnå højere kompresion, så jeg kan helt sikkert hente noget der, ved at berabejde skyllekanalerne mv.
Men jeg er rimelig grøn på det område, så resultatet bliver måske ikke så vellykket som dit.
Desuden orker jeg ikke at åbne motoren igen, så er toppene lettere at komme til.
Om karburatorne er dyset korekt, er et åbent spørgsmål, jeg ved bare at der sidder det opgraderings kit (med dyser) som Farmer solgte mig, og at tændrørne ser ganske fornuftige ud, selv her efter 3 års sommerkørsel (burde skifte- men de fejler intet, og soder ikke til) Men som du siger kunne jeg måske hente lidt der.
Mit mål er dog over 150hk, og derfor er drømmen en 2,3l motor.
Ved det sidste ræs på holeby blev jeg 3 sidst. jeg slog roaddudes buggy med t4 motor og en ascona med 2,0 l motor- Men tabte til 4 BMWer alle med 300+ hk. Og skal jeg slå dem er 150 hk ikke nok, og de skal alle prøve at tabe til mig!!!!(det er dejligt at drømme)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply »

You must log in to post.