Min ombygning af buggy mrk 3 til Singel Edition
Hvis dine toppe ikke er portede på nogen måde er der helt klart en god del du kan arbejde med der... og det er ikke noget der koster kassen - kun arbejdstimer og nogle timer foran nogle gode gamle vw-bøger... Ellers har VW-morten også lavet en hel guide til portning...
Hej Niels Erik
De baglygter du har sat i er det den hella sælger eller hvad
hvad koster de ?? hvor har du købt dem ??
de standart lygter de fleste køre med kan man jo næsten ikke se lys i når solen skinner og hvem vil gerne have de bagved kørende op i røven fordi de ikke kan se hvad man selv vil
Hej Kanalt. Ja det er hella baglygter , købt hos merkonomen. Bemærk lige at diode ringen og indsatserne bliver solgt seperat, dvs du skal købe 4 diode ringe og 2 røde og 2 gule indsatser.
Prisen var ca 100 kr pr indsats og 400 pr ring
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Tak for oplysningen
Det var også den jeg havde kigget på,er der meget lys i dem ?
har du så lys i ringende udvendig og brems og blink indvendig ?
Der er rigtig meget lys i ringene, ja jeg bruger røde indsatser med 21 w til bremselys og røgfarvede med 21w gule pære til blink.
Jeg har foresten også brugt de røgfarvede indsatser som blinklys foran.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
hejsa,
totalt iorden buggy du har der!
og ja du har ret centerline fælge skal der til
mvh
frank
Tak skal du have!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hej Niels-Erik,
tja hvad kan jeg sige centerline skal der til, totalt iorden buggy du har der den glæder jeg mig til at se irl.
mvh
frank
aka hoodrider
ahhh pis, det var så mig uden login ;)
Hej Niels Erik,
tak for en hyggelig snak på tåsinge.
det kan godt være at din buggy ser cool ud på billeder men i virkeligheden er den totalt cool, absolut et buggy projekt i den bedste ende af scalaen.
håber vi ses til træf igen hvor jeg har mere tid så vi kan få et par øl og snakke mere luftkølet.
mvh
frank
Tak skal du have, det ville være rart med lidt mere tid-og øl!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Så nærmer vintern sig med raske skridt. Men min buggu skal køre hele året, så den skal bare tilpasses lidt til vejret.
Første trin er at monter hardtoppen, og det er hermed gjort.
Lidt senere kommer min 1914cc vintermotor på, den er med 34 solex, centermonteret karburator og varme kasser. Den ene varme kasse blæser direkte ind bag venstre sæde (min plads) den anden er forbundet til et flex rør som ligger inden i højre sideskørt, og føre frem til defrostere som sidder under foruden, samt til et par dyser som sidder ved fødderne i begge sider.
Til sidst kommer der vinter hjul på.
Varmesystemet kan holde kabinen frost fri ned til ca minus 10-Så man skal stadig have tøj på!!
Her følger nogle fotos af hardtoppen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Den blev meget sejere med hardtop !! Mere harmonisk på en eller anden måde...
Go' stil der...
M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
Retrobug skrev:
Den blev meget sejere med hardtop !! Mere harmonisk på en eller anden måde...
Go' stil der...
M.
det er også min mening - virkelig fed
-------------------------------------------
mobil nr: 22-26-03-12
Det er den flotteste Hardtop jeg har set.....gal den passer godt til dytten......den Buggy bliver federe og federe hver gang jeg ser et billede af den.
Du havde selv lavet den ikk'.....synes jeg at huske noget om ?!
Jeg må have mit spionkamera frem, der skal BARE hugges nogle detaljer :) :) ;)
Tak tak.Ja den er hjemmelavet-Det tog næsten al min fritid i 1,5 år.
PostBug, du har en stående indvitation-Har du glemt det? Jeg har en hel dvd om fremstillingen, så du kommer bare, og tager alle de fotos som du vil.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
HeHe.....nej bare rolig Niels-Erik, vi har absolut ikke glemt jer.
Arbejder som gal iøjeblikket for at have nogle penge til at bygge Buggy for.
Men nu er det tid til den bøf der, har også en masse ting og idéer jeg skal høre dig om kan laves og sådan :)
Ja men nu er grill sesonen jo slut (derfor hardtoppen)
Så det må blive en bøf på stegepanden.
I skriver bare når i kan finde en tid til en tur til Lolland- Der må gerne gå en måneds tid endnu, vi har ikke haft en eneste fri weekend i 2 måneder her, så huset og os selv trænger til en mindre renovering, men så er vi også klar.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hvordan er det egentligt at køre i sne med en buggy?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Sjovt! Og spændende!
Og men skal være meget vågen hele tiden, den er rigtig god til at snurre rundt.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
SorenJ skrev:
Hvordan er det egentligt at køre i sne med en buggy?
Det lyder koldt og ubehageligt :-(
gad vide om ikke sådan en "vinter 1914 motor" kunne indbringe en mindre sum, som man så eksempelvis kunne købe en billig vw polo eller toyota corolla fra 80´erne for.
Det står dig frit for at tage min idé og føre den ud i livet... ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nej da. Jeg køre buggy-og det bliver jeg ved med. Sidste vinter da buggyen blev bygget om, lånte jeg en toyota corolla-Og jeg savnede min buggy hver dag.
Der findes ikke dårligt vejr-kun dårlig påklædning. Jeg skal da også kun køre 60 km hver dag.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det er faneme tosset Niels Erik.... en gammel diesel slæde ville da spare dig mange penge og besvær.
antal kilometer om måneden / km pr. l x brændstof pris = kr
buggy
1200 / 12 x 10 = 1000
dieselhaker
1200 / 20 x 9 = 540
460kr sparet hver måned x 12 måneder = 5520kr sparet om året
(der var lige til forsikring og vægtafgift).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvis det kun handler om økonimi-Hvorfor her du så en luftkølet vw? En lupo er billigere og køre længere på literen.
Der er vel ingen herinde ,som har valgt vw fordi at det de billigt?
Desuden er dine beregninger helt ude i skoven: Jeg skal da stadig betale vægtafgift, selv om buggyn står hjemme, jeg skal stadig betale forsikring-dog lidt mindre, selv om buggyen holder hjemme-Til foråret skal jeg stadig betale for en vinterbil,selv om jeg ikke bruger den-og den skal synes indimellem. Jeg gider ikke have besværet med at købe en bil hver vinter, og sælge den igen til foråret.
Hvis jeg ikke kunne lide at køre i min buggy- så havde jeg nok slet ikke nogen buggy!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Hvis det kun handler om økonimi-Hvorfor her du så en luftkølet vw? En lupo er billigere og køre længere på literen.
Der er vel ingen herinde ,som har valgt vw fordi at det de billigt?
Desuden er dine beregninger helt ude i skoven: Jeg skal da stadig betale vægtafgift, selv om buggyn står hjemme, jeg skal stadig betale forsikring-dog lidt mindre, selv om buggyen holder hjemme-Til foråret skal jeg stadig betale for en vinterbil,selv om jeg ikke bruger den-og den skal synes indimellem. Jeg gider ikke have besværet med at købe en bil hver vinter, og sælge den igen til foråret.
Hvis jeg ikke kunne lide at køre i min buggy- så havde jeg nok slet ikke nogen buggy!
Hilsen Niels Erik
Min idé var nu at få "vinterbil" som man så kunne køre til arbejde i hele året, du skal jo tænke det som om at hver dag du kører de "tvungne" kilometer på arbejde så sparer du brændstofudgifter ved eks. at køre en gammel diesel slæde. Samtidig er sikkerheden bedre og det er en smule mere behageligt.
Og jeg har da som de fleste andre min gamle vw som hobbybil og kører på arbejde i min hverdagsslider (polo diesel). Min bobbel bliver så brugt så tit som muligt i min fritid, da jeg nyder at køre i den (stort set dagligt)
mine udgifter til mit hobbykøretøj løber op i de svimlende summer af ca. 1200 kr (forsikring + vægtafgift)... og det indebærer selvfølgelig at jeg ikke må køre om vinteren.
Jeg forstår ikke du siger beregningerne er hen i vejret - hvor passer de ikke ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia