Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Adskillelse af 1200 moter ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er ikke den store (motor)mekaniker og er derfor kommet i tvivl om jeg skal begynde at skille min motor ad ifbm mit renoveringsprojekt. (type1 årg 61)

Motoren kørte fint, da jeg hentede bilen hjem, men jeg ville jo gerne have motoren gjort pæn og det ville jo være det nemmeste om jeg skruede nikketøj og cylinder mm af selve blokken. Skal jeg holde nallerne væk eller kan man roligt gå igang med dette og er der i givet fald noget man skal passe på?

Er der noget man per automatik altid skifter, når nu motoren er pillet ud og ligger på arbejdsbordet ( ud over olien) ?
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som man siger... If it's not broken - don't fix it.

Hvis du vil rense den af og gøre den pæn, så er det faktisk nemmere IKKE at skille den ad.. så kommer der ikke vand ind de forkerte steder.

Du skruer selvfølgelig skjolde, karburator, osv, osv af den så du står med motoren fra topdæksel til topdæksel. Så propper du alle huller GODT til med klude.. Og så er det bare en tur med højtryksrenseren.

Når du har fået den renset og tørret, så skru topstykkerne af så du kan skifte stødstangsrør - og pakninger. Det eneste du skal være opmærksom på når du tager toppene af, er at cylindrene ikke følger med når du hiver.. Bare lige se efter at du får toppen vrikket fri fra dem..

Og ja, når du har den skildt ad så skift alle de pakninger du kan komme til. Også til oliekøleren og pakdåsen bag svinghjulet.

Det er ikke svært.. bare kør løs.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.