Hejsa....
Jeg har en adskilt 1914 motor liggende, som jeg har tænkt mig at lave til en kørende motor. Så ville lige se om I har nogen forslag og tips til denne motor. Det skal være én motor, der kan køre længere ture, uden at blive for varm, men stadig godt med pep i.
Det jeg har nu er:
1914ccm med modvægtet krumfætter.
Lettet svinghjul.
041 Toppe. Ikke portet. (39inds/32udst)
1-5/8 Full merged header.
009 Fordeler.
To Webere 40IDF'er på Gene Berg's korte manifolds.
Scat 1,25 Vippetøj og aksler.
Engle W120 Knast.
Enkelte ventilfjedre (aner ikke hvad mærke)
Større oliepumpe.
Full-Flow Oilsystem.
Ekstra oliesump.
Doghouse blæserhus.
Motoren er som sagt adskilt og jeg har aldrig kørt med den. Weberne, nikketøjet og udstødningen bruger jeg lige pt på min 1776, men det vil jeg flytte over på den nye longblok.
Hva siger I? Hvor skal jeg ligge min CR? Skal jeg lave noget portning af toppe?.. Skal der andre ventilfjedre i?? Andre ting?
Takker for alle svar.....
FWM.
Jeg har en adskilt 1914 motor liggende, som jeg har tænkt mig at lave til en kørende motor. Så ville lige se om I har nogen forslag og tips til denne motor. Det skal være én motor, der kan køre længere ture, uden at blive for varm, men stadig godt med pep i.
Det jeg har nu er:
1914ccm med modvægtet krumfætter.
Lettet svinghjul.
041 Toppe. Ikke portet. (39inds/32udst)
1-5/8 Full merged header.
009 Fordeler.
To Webere 40IDF'er på Gene Berg's korte manifolds.
Scat 1,25 Vippetøj og aksler.
Engle W120 Knast.
Enkelte ventilfjedre (aner ikke hvad mærke)
Større oliepumpe.
Full-Flow Oilsystem.
Ekstra oliesump.
Doghouse blæserhus.
Motoren er som sagt adskilt og jeg har aldrig kørt med den. Weberne, nikketøjet og udstødningen bruger jeg lige pt på min 1776, men det vil jeg flytte over på den nye longblok.
Hva siger I? Hvor skal jeg ligge min CR? Skal jeg lave noget portning af toppe?.. Skal der andre ventilfjedre i?? Andre ting?
Takker for alle svar.....
FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
ronni_dall@hotmail.com