Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1914 Motorkonfiguration????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hejsa....
Jeg har en adskilt 1914 motor liggende, som jeg har tænkt mig at lave til en kørende motor. Så ville lige se om I har nogen forslag og tips til denne motor. Det skal være én motor, der kan køre længere ture, uden at blive for varm, men stadig godt med pep i.

Det jeg har nu er:
1914ccm med modvægtet krumfætter.
Lettet svinghjul.
041 Toppe. Ikke portet. (39inds/32udst)
1-5/8 Full merged header.
009 Fordeler.
To Webere 40IDF'er på Gene Berg's korte manifolds.
Scat 1,25 Vippetøj og aksler.
Engle W120 Knast.
Enkelte ventilfjedre (aner ikke hvad mærke)
Større oliepumpe.
Full-Flow Oilsystem.
Ekstra oliesump.
Doghouse blæserhus.

Motoren er som sagt adskilt og jeg har aldrig kørt med den. Weberne, nikketøjet og udstødningen bruger jeg lige pt på min 1776, men det vil jeg flytte over på den nye longblok.

Hva siger I? Hvor skal jeg ligge min CR? Skal jeg lave noget portning af toppe?.. Skal der andre ventilfjedre i?? Andre ting?

Takker for alle svar.....

FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
CR mellem 9 og 9,5 - 1
Trykplade ?
Afbalancering af de roterende dele.
Portning (?) JA !
Dobbelte ventilfjedre, JA
Cromemoly stødstænger, eller Remmele Alu.
HD vippearmsaksler.
Køb feks et sæt nye Unitech plejlstænger. De er helt rigtige i pris lige nu, (kr. 925/ sæt)
Termostatsyret extern oliekøler.
Gæller i bagklap.
Og så alt nulleret.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Læs evt Rassers tråd om hans 1914- den her jeg savlet over et par gange.
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16925&highlight=dsa
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Takker for de goe svar :wink:

Jeg bruger en Kennedy Stage 1 trykplade med en Berg disc.

Scat vippearme og aksler.

Har lige opdaget at toppene ikke er 040, men 041 med 39mm indsugn. ventiler. Men det ændrer vel ikke meget på opsætningen!?

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Bare det er den nye udgave med 39/35 mm ventiler, så er det fint. Hvis det er den gamle udgave med 32 mm udstødningsventil, skal der laves noget rigtig fint portningsarbejde i udstødningen for at få dem op og "balancere"-
Laver du den godt, har du ca, 120 hk.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er desværre den gamle version med 32mm udst. Så jeg må igang med noget bearbejdning.

Jeg har ledt og ledt efter VWMortens side om portning, men kan inte finna den.. Nogen der kan give mig et link??

Nogen forslag til hvilke dobbelte ventilfjedre, der vil være egnet til denne motor?

FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
http://www.gearheads.dk/portingside/

have fun..

-jag skal også til at porte en bunke toppe jeg har liggende..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Takker...

Jeg har heldigvis "kun" to :wink: :wink: :wink:

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Overvejer om jeg skal sætte 35,5mm indsugningsventiler i istedet for de små 32mm i mine 041 toppe, nu når jeg alligevel har det hele fra hinanden.

Hva siger i? Go ide? Pengene værd? Vil det ikke være et boost for det endelige resultat mht HK?

Skal jeg flytte tændrørshullet med det samme? De skriver jo i diverse blade at det er tilrådeligt for at forhindre revner ud til ventilsædet.

CR vil jeg ligge omkring 9,5 som Farmer skriver.

FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja hvis du selv kan lave maskinarbejdet ellers er det vist billigst at købe de toppe du gerne vil have...
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg laver det selv. Står ved en CNC fræser 8 timer om dagen,så det burde ikke være det helt store problem :wink:

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvordan har du tænkt dig at sætte sæderne fast (tolerencer, montage ect. ect.) Jeg har tænkt mig at forsøge mig udi det samme med et sæt topstykker jeg har liggende.. (Er ikke maskinarbejder, men jeg har adgang til alle maskiner) dog syntes jeg det er meget sparsomt med oplysninger nogen steder mht. teknikker (Og jeg har ikke meget lyst til at smadre min nye motor pga. et smidt sæde)

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg ville nok udvide kamrene ud til cyl.diameteren, så væggen var lodret i stedet for skrå.
I den gamle "how to hotrod"-bog taber man flow ved at udvide kamret så meget på tændrørssiden.
Har nogen andre erfaringer ?
Jeg har jo ikke lavet type1 motorer, men finder emnet interessant.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det lyder tosset, men sæderne skal presse 0,20-0,25mm
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
0.2mm!! N6 eller M6 pasning.. Så koldflyder man jo nærmest sæderne i?
Er det mon precist nok at konstruere en dorn (til ventilstyret) for at forhindre sædet i at tilte, eller skal man ud i den helt store opstilling?

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:de3dac7c2e="REN"]Hvordan har du tænkt dig at sætte sæderne fast (tolerencer, montage ect. ect.) Jeg har tænkt mig at forsøge mig udi det samme med et sæt topstykker jeg har liggende.. (Er ikke maskinarbejder, men jeg har adgang til alle maskiner) dog syntes jeg det er meget sparsomt med oplysninger nogen steder mht. teknikker (Og jeg har ikke meget lyst til at smadre min nye motor pga. et smidt sæde)

R[/quote:de3dac7c2e]

http://www.rockyjennings.com oplyses prespasninger og tolerancer han bruger når han sætter sæder i:

Standard (.005"-.007" press fit.)

Race (.009"-.011" press fit.)

Der er også billeder af det værktøj han bruger til at presse sæderne i(jeg formoder det er det han bruger...). Gå ind under Machine Work og dernæst cylinder heads.

Læg endeligt billeder og forklaringer ud når i har lavet det :D
(permalink) REN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Takker Duus.. Jeg skal iøvrigt ha sendt dig en PM. Jeg er igang med at lave oxy og ville høre hvad du gjorde med dine løfterboringer..honede du efter?..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Både og...
Jeg lavede to blokke, i den ene honede jeg bøsningerne og i den anden brugte jeg kun rival.
Jeg synes ikke at de honede bøsninger er ret meget finere end de andre, og ved brug af rival er det en del nemmere at ramme det samme mål mange gange(i hvert fald for mig).
Jeg brugte en snoet maskinrival sat i fræseren og blokken lagt på planet - på den måde bliver det mere lige end hvis det havde været lavet med håndrival.
(permalink) REN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ok. Tjekkede du om knastboringen var "true" med blokkens skilleflade?(det har jeg nemlig IKKE gjort endnu) det er formodentligt ret vigtigt at løfteren træder præcist vinkelret på knasten(Mht. slid af løfter)

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej jeg har ikke tjekket det - jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gøre det præcist nok til at det kan bruges til noget.
Spillerummet mellem løfter og bøsninger skulle gerne give løfteren mulighed for at "vippe" nok til altid at stå plant på knasten...
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
mht montering at ventilsæder, er det jo nok noget med at varme toppen op og nedkøle sædet. Evt nedsænket i flydende kvælstof først. :roll: :roll:

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com

Reply

You must log in to post.