Jeg har lige et spg. min type 1 er sænket bag i, men nu har jeg fået moteret 185 bag på. Det betyder at lige så snart jeg kører frem hæver bilen sig bagi. Men når jeg så bakker "falder" den ned igen.
Kan jeg så bare sænke den et hak mere, eller vil det ikke hjælpe?
MVH Ole
Den var sku´ny. Tror du ikke bare du er kommet til at kigge på noget den altid har gjort ? Eller ikke altid men det er vel ikke dækkene der gør det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Med std fælge står den lavere end den gør med mine nye 185'er på 5.5 tommer fælge. Og så synker den ikke ret meget med std fælge når man bakker kontra mine nye fælge. Kom lige til at tænke på om det kan have noget at gøre med at der er bredt bagtøj på?
hva snakker du om ???
er det fordi den går på - eller hvad er problemet..
hvor vil du hen med dit problem ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Jeg havde engang det samme problem med en påhængsmotor, men det løste sig selv da der var højt til loftet.......
Ej okay.... jeg ved at den var tarvelig men Bornholmer har nok ret i at du må forklare lidt bedre hvad den gør og ikke gør ... og i hvilken forbindelse.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
Hvis bilen hæver og sænker sig i affjedringen når du kører henholdsvis frem og tilbage, så er den sporet forkert. Bagpå selvfølgelig..
[quote:e4c8ca597a="vwanders"]Hvis bilen hæver og sænker sig i affjedringen når du kører henholdsvis frem og tilbage, så er den sporet forkert. Bagpå selvfølgelig..[/quote:e4c8ca597a]
Det er præsis det den gør med mine nye 5,5 tommer fælge, men det sjove er at den ikke gør det med std fælge.
Mit problem er så at hvis jeg sætter std fælge på, passer sænkningen perfekt, og hjulene har en smule camper vinkel.
Men når jeg så sætter mine nye fælge på står bilen meget højere, og der er ingen camper vinkel mere. Det kommer der tilgengæld når jeg så bakker, og bilen bliver derefter lavere end den var med std fælge.
Er det til at forstå?, eller må jeg forklare det igen.
Ja jeg tror jeg forstår hvad du mener - men løsningen er stadig en sporing.
Det er muligt at dine gamle dæk er "slidt til" så de kører på en bestemt måde. Hvis dine nye dæk er bredere kan det betyde at de har "sværere" ved at rette sig ind til den forkerte sporing - og derfor får bilen til at stå anderledes.
Spor den korrekt, med dine nye hjul og se om ikke det er løsningen. Jeg har været igennem det flere gange med samme løsning..
Som anders siger, så spidser hjulene for meget fremad. Derfor kører hjulene "lissom" ind under bilen og hæver svingakslerne, og modsat vej når du bakker! Så få sporet den korrekt, de skal spidse en lille smule indad, men jeg kan ikke lige huske hvor meget. Den nytter ikke at hæve eller sænke for at kurrere problemet. :-)
Du vil nok også oplevelsen af en væsentligt bedre kørende bil..
Super mange tak for hjælpen
Kom lige til at tænke på, hvordan spore man en T1 bag på?
De tre huller der er i fjederpladerne er aflange, og der kan akslerne skydes lidt frem og tilbage. Der sporer man den..