Kompressionsforhold på 1914
Er der en der kender kompressionsforholdet på en T1 med 1914 cylindersæt og standard toppe?
8,2:1
Det er regnet ud med 52cc i kammeret og 2mm vendehøjde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
er 2mm den vendehøjde som man skal efterstræbe på sådan en??? eller skal man helt ned på de 1.2mm som jeg har hørt rasser snakke om? jeg har ikke forstand på det men vil gerne vide det da jeg skal lave toppe til vinter... Jeg tror jeg vil gå op til 9.5:1 i CR med min 286knast og portede topstykker med 40/35 ventiler...
[quote:b3533c5993="BuggyBoy"]er 2mm den vendehøjde som man skal efterstræbe på sådan en??? eller skal man helt ned på de 1.2mm som jeg har hørt rasser snakke om? jeg har ikke forstand på det men vil gerne vide det da jeg skal lave toppe til vinter... Jeg tror jeg vil gå op til 9.5:1 i CR med min 286knast og portede topstykker med 40/35 ventiler...[/quote:b3533c5993]
Det kan du godt, hvis du bruger V power 97 oktan.
T
Jeg syntes bare det var et sjovt spørgsmål, for det kan ingen andre end dig svare på.
Jeg mente bare at kunne huske at et gammelt 311- topstykke har 52 cc i kammeret og jeg gættede på at den ville ende på 2mm i vendehøjde.
Når du alligevel ikke selv gider at måle kunne mit gæt være lige så godt som dit.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
med 1,2 i vendehøjde og 52cc i toppen for du 8.9-1
Dennis
jamen hvad vil en optimal vendehøjde være??? Man kan jo også have en endelig kompression på CR 8.2:1 med en vendehøjde på 4mm og med 38ccm i toppene...
Jeg bruger den calculator der er på csp.de så jeg vil bare gerne vide hvilken ønsket vendehøjde jeg skal have for at det er bedst. Så må jeg jo tilpasse toppenes volumen så det passer med vendehøjden for at kompressionen passer... hvis i forstår...
En optimal vendehøjde er 0mm. Men fordi krumtappen flexer og stemplet kæntrer, kan du nok ikke køre med mindre end 1,2mm på et 94mm stempel. Den skal være større med større diameter fordi "kæntringen" virker større.
Gå nu ud i værkstedet og prøvesaml den motor og se hvad vendehøjden er. Hvis den ligger mellem 1,2 og 1,5mm vil jeg ikke pille ved det. Så justerer du kompressionen med forbrændingskammeret.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
optimal vendehøjde er 1.2 ??
Dennis
Hvad betyder ?? Dennis, er du også i tvivl eller sætter du spørgsmålstegn ved at 1,2 er optimalt ?
Jeg ved ikke om det er optimalt. Jeg mener det er noget Rasser hævder. Men det lyder da ikke helt skævt.
Eller tager du pis på os ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nej jeg mener at den optimale vendehøjde er 1.2mm med det bensin der kan købes på bensintanken skal du have mindre vendehøjde skal du have bedre bensin( RACE)
Dennis
Jeg er med på Franks med at den optimale er 0.... men som du også siger flexer/og tipper det hele - så lavere end 1mm ville nok være et modigt sats
forresten har cbperformance en rigtig fin enginecalculator
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Med hensyn til benzinkvalitet vil 0 være at foretrække. Det er jo de store "hjørner" hvor der kan gemme sig uforbrændt brændstof, der så kan fremkalde tændingsbanken.
Men dem kan man så af mekaniske årsager ikke undgå og må så prøve at hvirvle op i dem og få dem rodet rundt og forsøge at brænde dem af.
Der har og er mange teorier om "hemicut" og andre hvor man fræser topstykket så kammeret bliver mere kugleformet.
Det er der så også delte meninger om blandt meget kloge mennesker.
Rolf fra Thisted henviste engang til et link i Indien !! hvor en inder rodede med at fræse nogen spor fra yderkanterne og ind mod tændrøret for at få brændstoffet ledt ind til forbrændingen.
Han opnåede nogen utrolige resultater på noget så håbløst som sideventilede motorer. Men motor/bilfabrikanterne ville ikke godtage han målinger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg har en vendehøjde på 1,6 mm samt en forhøjning i topstykket på 2 mm ved anlægsflade mellem cyl. og topstykke, derved får jeg en afstand på 3,6 mellem stempel og topstykke uden for forbrændningskammer.
Hvis jeg reducerer denne samlede afstand til 1,2 mm, bliver jeg nødt til at udvide forbrændningkammeret. Jeg er lidt usikker på hvor jeg skal fjerne materialet.
Rundt om ventilerne. Kig i den gamle "How to hotrod VW-engines" Som nævnt i en anden tråd.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Desværre har jeg ikke fået fat i denne bog endnu. Måske er der en der vil skanne de pågældende sider ind.
Hilsen
Villy
-------------------------------------------
99557244